Dags att ge upp nu?

Sv: Dags att ge upp nu?

Har också följt tråden lite i tysthet... Verkligen hemsk och tragisk vändning! Har också haft häst med ögonproblem och kan varmt rekommendera Strömsholm! Hade inte samma som din men de är otroligt trevliga och kunniga. Efter långt kämpande med min hästs öga så fick vi tillslut spruta ögat så att det dog, kanske kan vara ett alternativ för din? Ingreppet görs under sedering och lokalbedövning (har jag för mig). De klarar sig med bara ett öga, det tar bara lite tid att vänja sig för dem, sedan brukar de bli mer normala igen. Hoppas, hoppas att det ordnar sig!
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Men fy vilket jävla elände! Följer dig och kakan både här och på bloggen och tycker att nu får det vara nog med otur! :( Tusen styrkekramar till både dig och din fina kaka så håller jag en krampaktig tumme att det här får ett lyckligt slut!
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Hej!

Jag har också följt din tråd. Kan inte annat än hoppas att det ska lösa sig för er två, du/ni har verkligen haft nog otur nu!

Kramar från oss också!

/Lavinia
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Trist, håller tummarna för det bästa!! Det är ju just typiskt att det skulle bli värre när det redan var illa nog.. stackars lilla hästen..
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Kakan kommer tas bort.
Det är det tuffaste beslutet jag tagit i hela mitt liv.
Jag ber er respektera att jag inte orkar svara på fler frågor om detta nu.

Kakan är och kommer alltid vara min dröm, en dröm som var för bra för att vara sann.

Det är sphär jag kommer minnas honom, som den tuffa, orädda hästen som älskade att göra det han var född till.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Stora stora kramar!!

Vad sorgligt, men är det det bästa för kakan så är det. Du är en underbar hästägare som låter hästen gå när tiden är inne.

Vet inte vad jag mer ska säga :(
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Så trist.... Jag är ledsen för din skull,men helt säker på att du tar det beslut som är bäst för din fina häst. Tog bort min dröm-prins för två veckor sedan,tänker som du "han var för fin för att vara sann".Tänker på dig:(
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Nä fy fan vad trist :cry: Blir så ledsen för er skull, hoppades så att det skulle lösa sig för er. Tröstkramar till dig :heart
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Tårarna rinner för er skull. Jag beklagar verkligen :( Jag tror inte att något någon av oss här på Buke kan skriva, kan mildra smärtan. Men jag tänker på er.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Så otroligt hemskt! Jag har läst hela historien och verkligen älskat hästen och dig. Mitt hjärta gråter för dig och hästen. Varför??? Hoppas att du tar dig igenom denna svåra tid du har framför dig Hoppas och tror att du har människor omkring dig som hjälper dig. Om jag lider av detta, jag kan inte föreställa mig hur du mår. All min känsla just nu går till dig, jag vet dessvärre hur det känns.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Hemskt sorgligt slut på den här historien :( men det viktiga är ju att det blir bäst för Kakan. Tungt att du ska behöva ta det här beslutet efter allt elände...:(
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Fy vad hemskt!

Kan inte annat än beklaga och skicka styrkekramar. Jag är helt övertygad om att du gör rätt, det är inget enkelt beslut.

Jättetråkigt.

/Lavinia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 730
Senast: Sootie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 261
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
560
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp