dags för boxen..!?

S

Sandi_4ever

ni som tar in hästarna på vinterhalvåret, när tänker ni göra det, eller när gjorde ni det...? hur länge står dom inne...?

nu ska ja käka våfflor.... :rofl:

hare bra, hej...! :banana:
 
Det blir när stallet blir färdigt. Helst hade jag redan velat ta in dom då det är så regnigt. Utsläpp blir på morgonen när jag vaknat och ta in gör jag vid 20-21 tiden på hösten, men under vintern blir det mellan 18-20 beroende på hur kallt det är...
 
Mina går ute fortfarande *skönt* DOm kommer in när de blir dåligt el. kallt väder. Var innne förra helgen... men i veckan har det vart OK! Sen går dom, ut vid 7, in vid 21-22... Den stora pållen tycker om att va ute! :)
 
Tog in igår för första gången. Ovanligt sent, innan har jag tagit in i början av september.
Dom brukar väl komma in vid 19-19.30 nu, lite tidigare till vintern. Ut kommer dom vid 7.30-8. Om det är väldigt dåligt väder är dom ute kortare, hon tycker verkligen inte om regn :crazy:
 
Våra hästar har kommit in på heltid nu.
Dom åker ut när jag kommit hem från jobbet ca:0730 då har dom fått mat av min stallkompis som börjar 0600.
När dom vill komma in,dom har en inbygd klocka ca kl17-18. :banana:
 
Min har redan fått gått in.
Kommer in ca. 21 och går ut vid ca. 6 tiden.
 
Våra får vara ute dygnet runt fram tills dess att vädret säger att dom ska komma in :D och det är inte än!
När dom väl kommer att stallas in så blir utsläpp kl.06.15 - 07.00 insläpp beroende på om vi rider eller inte, rider = kl.18.00--- ingen ridning 19.00-20.00

En fråga,, rider ingen här eller rider alla så sent på kvällen som ni har skrivit insläpp :confused:
 
vi har inte tagit in våra hästar än. dels för att vädret har varit så pass bra, och dels för att vi inte har riktigt färdigt i stallet.
men jag kan tänka mig att det blir väldans snart som vi tar in dem, för det har börjat bli riktigt ruggigt väder! :crazy:
 
Jag började ta in för natten i början av september. Då fick dom komma in vid 8-9 på kvällen. Nu har vi börjat ta in redan vid Em(klockan 17-18 beroende på väder).
 
Vi tog in dom för natten i mitten av september. De går ut vid 8.00 och in vid 20.00. Det beror lite på vädret, igår var det ruggigt så då gick de in vid 18.00!
 
våra går ute fortfarande fast nu har iallafall min täcke på sig över natten jag tänker ta in hästaen när det är under -2 om natten och än så har inge frost kommit=)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
Hästhantering Vad gör ni med era ettåringar? Vi har en mycket lugn ettåring, som snabbt finner sig i nya saker och har ett väldigt bra psyke. Än så...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 978
Senast: SiZo
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp