Dags för klippning, men hur?!

cili

Trådstartare
Nu behöver jag också hjälp med frisyrtips. Har bokat tid till på tisdag, så jag har några dagar på mig att bestämma.
Det enda jag är helt säker på är att jag vill kapa minst 10cm för att få bort massa slitna toppar. Och jag vill inte färga något.
Håret måste gå att sätta upp i en tofs, annars är det i vägen på gymmet :p

Jag ser ut ungefär såhär (ja alltså det är ju bilder på mig, men jag brukar inte ha fullt så mycket smink till vardags):
1554383_724121477607382_138412417_n.jpg

1454890_722385037781026_461441731_n.jpg



Och här ser man längden på ett ungefär, bilden är några månader gammal:
xIDA_1498.jpg


Just nu har jag bara håret uppsatt i en slarvig tofs mest hela tiden, för att det är i vägen och svårstylat när det är så långt och "platt". Jag vill ha lite mer frisyr. Men inget som kräver en halvtimme framför spegeln varje morgon.
Nån som har förslag att bidra med?
 
Sv: Dags för klippning, men hur?!

Om du inte vill färga håret och inte klippa det kort, så finns det inte så mycket kvar att välja på, då är det ju att klippa det någonstans mellan 10 cm kortare än du har nu(det som du minst ville ta bort) och upp till axlarna ungefär (om du vill kunna sätta upp det). Jag tror i alla fall att du skulle vara fin i mittbena.
Uppklippt i etapper skulle du kunna göra, men om du skulle följa modet som är nu, så ska det vara med långa jämna partier men det kanske inte spelar någon roll för dig ? :)
 
Sv: Dags för klippning, men hur?!

Nån frisyr måste man väl kunna göra som inte innebär att man kapar av det helt och hållet eller färgar? :)
Det går ju att klippa upp en hel del baktill utan att jag tappar möjligheten att sätta upp håret i en tofs.
Funderar lite över nån typ av lugg också (den kan enkelt sättas upp med spänne på gymmet, om det behövs)

Modet spelar ingen roll, viktigare att det passar på mig än att det ligger rätt i tiden ;)
Har du någon bild på hur du menar?
 
Sv: Dags för klippning, men hur?!

Jag har en längre bob och den uppfyller dina krav. Det blir en frisyr men går ändå att sätta upp. Jag sa till frisören när hon klippte den att det skulle gå att sätta upp så hon lämnade 5 cm marginal och nu har jag 10 cm men det är ändå 10 cm kortare än vad du har på dina bilder.
 
Sv: Dags för klippning, men hur?!

Har du någon bild på hur det ser ut? :) Om inte på dig så kanske någon googlad?
 
Sv: Dags för klippning, men hur?!

Jag tror också på en lång bob/page!
Tänker lite såhär:

Long_Bob_Hairstyle_5.jpg

Det är denna frisyren jag har men jag har lite kortare baktill. Inte uppklippt men kortare bak och längre fram. 5 cm skillnad kanske som kortast och längst. I typ den längden på bilden, något längre framtill nu. Var kortare än den då jag klippte. Håret slutade nästan precis i nacken då och gick till axlarna framtill.
 
Sv: Dags för klippning, men hur?!

Tror också att en längre bild skulle vara fint på dig.

Jisses vad du är lik Drew Barrymore :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 503
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 351
Senast: elfi
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 588
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp