Bukefalos 28 år!

dålig andedräkt på hund

H

happy007

Vad beror det på och vad gör man åt det? Hunden äter mestadels torrfoder men även en del matrester. Har kollats för tandsten av veterinär utan att det blev bättre.
 
Sv: dålig andedräkt på hund

Hade en collie som luktade APA ur käften, han rengjordes för tandsten och veterinären opererade till och med bort halsmandlarna... men ingen förbättring, vete sjutton vad det var, men han luktade så illa att han var svår att ha nära sig :(
 
Sv: dålig andedräkt på hund

Om tandsten är uteslutet kan det komma från halsen eller magen.
 
Sv: dålig andedräkt på hund

Min chihuahua tik luktar kadaver :eek: i munnen, men hon har efter vet koll en konstaterad kronisk munhåleinflammation.
 
Sv: dålig andedräkt på hund

Min äldsta hade också dålig andedräkt för ett par år sedan.
Försvann då vi bytte foder.
Från Hill's (& Royal ett par påsar) till Standardt.

Nu är hon åter välkommen att pussas!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 688
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 615
Senast: tanten
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 771
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp