Bukefalos 28 år!

Dålig morsa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dålig morsa

Men du utgår ju ifrån att TS kompis super också och det vet vi ju faktiskt inget om...

Det finns alltid två sidor av myntet och jag ogillar starkt dessa trådar där man utmålar mamman som dålig mamma och så kan hon inte försvara sig och ge sin syn på det hela.
 
Sv: Dålig morsa

Men du utgår ju ifrån att TS kompis super också och det vet vi ju faktiskt inget om...

Det finns alltid två sidor av myntet och jag ogillar starkt dessa trådar där man utmålar mamman som dålig mamma och så kan hon inte försvara sig och ge sin syn på det hela.

Men....jag försvarade tjejen. Skrev att man är dålig mamma om man ammar när man druckit. Sen skrev nån att det inte behöver vara farligt att göra det och då svarade jag henne att om man dricker mycket sprit så kan det knappast vara bra. Hade inget med TS kompis att göra. Detta var ett svar i största allmänhet.
Jag tycker inte att tjejen gör fel om du läser mitt första inlägg.
 
Senast ändrad:
Sv: Dålig morsa

Förlåt, jag läste lite för snabbt...

Jag blir bara så less på sådana trådar som denna ..

Ber om ursäkt än en gång :)
 
Sv: Dålig morsa

Kl

Ts har väl heller inte skrivit något om pappan?
Det står ju bara att mamman inte har någon kille.
 
Sv: Dålig morsa

Jag har inte sett nåt om pappan...kanske där bebisen är när hon är ute...
 
Senast ändrad:
Sv: Dålig morsa

Hade den här tråden existerat om det hade varit fråga om en man?
 
Sv: Dålig morsa

Det var min tanke oxå när det om pappan kom upp. Att om han suttit hemma och haft bebisen hade det inte varit något att fasa sig över.
Nu är det ju den " hemska ensamstående mamman " som springer runt och festar det handlar om..:crazy:
 
Sv: Dålig morsa

Klart att man ska få ha roligt även fastän man är mamma/förälder.

Men många tycker att mammor ska klistra fast sina barn vid tuttarna och gör man inte det är man en hemsk, hemsk person som aldrig borde ha blivit gravid. Ungefär.

Sj tycker jag det är underbart att min son tyr sig till andra, han älskar ju mamma och pappa lika mycket för det.

Vi har haft barnvakt sedan han var jätteliten faktiskt. Och han är en kontaktsökande, social pojke på ett år.
 
Sv: Dålig morsa

En anledning till att mammor ibland "döms" hårdare än pappor är för att många mammor ammar. Och det är inte bra att amma när man druckit alkohol.

Jag kan också tycka att det är tråkigt om man skulle avstå för att överhuvudtaget amma barnet för att man vill festa.
Även om det är var och ens privilegium att själv bestämma hur man vill göra.


Annars kan jag själv ärligt säga att jag blir lite fundersam över att festargenen är så stark att man känner att man måste lämna ifrån sig en nyfödd och det gäller såväl pappor som mammor.
Men även det är ju ett val som var och en måste göra.
Sålänge inte barnet lider nöd och det gör det knappast med en kompetent vårdare.

Ser jag till vår egen familj så fanns det inte på kartan att lämna bort barnen första halvåret men alla är ju olika. Nu hade vi stöd av varandra men fick å andra sidan två barn samtidigt så det blev liksom "ett var".
 
Sv: Dålig morsa

Jag var inte ute så mycket när de första barnen var små, men när de var 4 och 6 så separerade vi och när de var hos pappan passade jag på att gå ut. inget som störde dem och jag var glad när de var hemma. Livet tar ju inte slut för att man blir mamma vid 22. Idag är de 15 och 17 och är helt normala :angel:
 
Sv: Dålig morsa

Det kan ju vara så i vissa fall om man är ung och det inte är planerat med barn och man blir ensam om det, att man har svårt att sluta med det gamla livet. Att kompisar festar på helger och man känner att man vill vara som dom... jag vet inte...gissar bara.

Själv har jag inte velat gå ut med småbarn hemma och idag existerar det inte då vi bor i bushen med hästar och sånt, men jag dömer inte folk som vill göra det heller, så länge bebisen är trygg hos nån annan.
 
Sv: Dålig morsa

Det kan ju vara så i vissa fall om man är ung och det inte är planerat med barn och man blir ensam om det, att man har svårt att sluta med det gamla livet. Att kompisar festar på helger och man känner att man vill vara som dom... jag vet inte...gissar bara.

Antagligen är det så.
Sedan fungerar vi väl alla olika. Utgår jag bara från mig själv så hade nog inte min anknytning fungerat om jag hade känt behovet att lämna ifrån mig en nyföding för att festa ett antal gånger per vecka.
Det behöver dock inte vara någon sanning för andra.

Jag har å andra sidan aldrig känt någon oro över att lämna barnen med min sambo så situationerna är inte riktigt jämförbara då personen det pratas om inte har någon sambo.
 
Senast ändrad:
Sv: Dålig morsa

En anledning till att mammor ibland "döms" hårdare än pappor är för att många mammor ammar. Och det är inte bra att amma när man druckit alkohol.
Grejen är att bröstmjölkens alkoholhalt är densamma som promillehalten i blodet, om man är berusad. Är man rejält berusad kanske man har 1-2 promille alkohol i blodet = 0,1-0,2% vilket inte är särskilt hög alkoholhalt.
Nuvarande rekommendation är att det är okej att dricka ett glas vin ett par gånger i veckan vid amning.

Hade den här tråden existerat om det hade varit fråga om en man?
Tråden hade säkert existerat men frågeställningen hade varit en annan. Det finns väl en del trådskapare som har haft problem med att barnets far inte velat växa upp utan i stället ränt på krogen när barnen varit små... Det känns absolut som att sådana ämnen har varit på tapeten tidigare även om jag inte har några konkreta trådtips.
Men mannen ifråga i sådana trådar blir också ordentligt manglade av bukemobben...
 
Sv: Dålig morsa

Är man ensam med ett barn har jag full förståelse för att man behöver en dag/kväll egentid då och då och jag gör ingen skillnad mellan att festa, rida eller bada skumbad. Spelar det egentligen någon roll vad man gör när man har egentid?

Om det är så illa att lämna barnet så borde ingen mor ha fritidsintresse av någon sort. Då ska de sitta klistrade vid sitt barn.
 
Sv: Dålig morsa

Grejen är att bröstmjölkens alkoholhalt är densamma som promillehalten i blodet, om man är berusad. Är man rejält berusad kanske man har 1-2 promille alkohol i blodet = 0,1-0,2% vilket inte är särskilt hög alkoholhalt.
Nuvarande rekommendation är att det är okej att dricka ett glas vin ett par gånger i veckan vid amning.

Det kan läggas in olika betydelser av ordet "festa". För mig innebär det mer än ett glas vin.
 
Senast ändrad:
Sv: Dålig morsa

Är man ensam med ett barn har jag full förståelse för att man behöver en dag/kväll egentid då och då och jag gör ingen skillnad mellan att festa, rida eller bada skumbad. Spelar det egentligen någon roll vad man gör när man har egentid?

Om det är så illa att lämna barnet så borde ingen mor ha fritidsintresse av någon sort. Då ska de sitta klistrade vid sitt barn.

Nog förstår jag betydelsen av egentid som tvåbarnsmor. Och folk får göra precis vad det vill av sin egentid så länge barnet har en kompetent vårdare. Jag trodde det framgick rätt klart av mitt inlägg?

Däremot skulle jag inte själv välja att använda min egentid till att festa flera gånger i veckan när jag har ett alldeles nyfött barn och dessutom ammar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 700
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 178
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 362
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp