Dålig syn

R

Rex

Om man misstänker att ens häst ser dåligt vem pratar man med då?Kollar vanliga veteräner sånt eller någon speciell?
Rex
 
tja det lättaste är ju att fråga hästen. det har den garanterat koll på! ;) ta kontakt med en djurtolk!
 
Veterinär! Ta kontakt med närmsta djursjukhus/klinik och hör om de har någon veterinär med specialintresse för ögonsjukdomar.

Alldeles oavsett vad jag personligen anser om hästpratare så tror jag inte att hästen själv kan ge dig svar på vilket specifikt problem den har med synen (om den nu har det, alltså) eller för den delen vilka åtgärder som bör sättas in.
 
Förstår vad du menar. Men så länge man (som Rex gör) undrar om den har fått sämre syn eller inte så är det garanterat hästen själv som vet bäst! Sedan har de oerhört mycket mer koll på saker och ting än vad man tror.. ;)
 
Tack för svaren kommer nog att kolla med veterinär då jag har funderat på att ta föl på henne och vill då veta om hon ser dåligt(som jag misstänker) och om det i så fall är ärftligt för då blir det ingen fölis
Rex
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 626
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 534
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
7
· Visningar
368
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp