"DĂ„liga" ovanor

I hear you sister 🙈
Åh dĂ„ har vi samma problem :love: skönt att inte vara ensam!
Jag tror att jag gör det för att det blir pĂ„ nĂ„got vis sjĂ€lvtröstande, plus att om det Ă€r nĂ„got ojĂ€mnt pĂ„ huden sĂ„ har jag svĂ„rt att lĂ„ta det vara. LĂ€ste att det kunde ha nĂ„got med dĂ„lig sjĂ€lvbild att göra, och well Ă„tminstone det stĂ€mmer pĂ„ mig 😅
För mig handlar det mest om rastlöshet, har svĂ„rt att bara sitta stilla och titta pĂ„ tv t ex, dĂ„ blir det lĂ€tt att jag sitter och letar efter saker att plocka bort 😬
 
Pruttar högt och skrattar Ät det - ja hemma med maken och 5-Äringen :o vi Àr alla pÄ samma nivÄ och tkr det Àr skit(!)kul med sÄn humor!

Kastar klÀder pÄ golvet nÀr jag klÀder av mig.

Älskar att klĂ€mma finnar. Nu har jag knappt nĂ„gra men brukar klĂ€mma pĂ„ min man. Dock var han inte lika road sĂ„ har lovat att sluta.

Biter pÄ naglarna om jag Àr nervös och spottar ut dom - frÀmst i bilen.

Pruttar högt, bÀsta Àr nÀr det blir utdraget. Kan inte sluta skratta.
Kommer aldrig glömma nÀr vi slÀppte en 1 Ärs hingst i ridhuset och han satte av i galopp pruttandes. Jag var tvungen att sÀtta mig ner pga magkramp.
 
Jag rensar naglarna (alltsÄ pÄ smuts) med andra fingrar. Pillar konstant pÄ torr hud, sÄr, plitor mm. Kan Àta torr hud ibland med, inbillar mig att jag missar nÄtt nÀringsÀmne :angel:
 
För mig handlar det mest om rastlöshet, har svĂ„rt att bara sitta stilla och titta pĂ„ tv t ex, dĂ„ blir det lĂ€tt att jag sitter och letar efter saker att plocka bort 😬
Ja gud, det ocksĂ„! Plus att jag Ă€lskar att smĂ„Ă€ta hela tiden framför tex tv, sĂ„ det blir det istĂ€llet för godis eller liknande... vilket Ă€r vĂ€l bra iofs 😂
 
Jag rensar naglarna (alltsÄ pÄ smuts) med andra fingrar. Pillar konstant pÄ torr hud, sÄr, plitor mm. Kan Àta torr hud ibland med, inbillar mig att jag missar nÄtt nÀringsÀmne :angel:
Hey, det lÄter lite som det jag och @Pyttestor pratar om. Googla pÄ dermatillomani och dermatillofagi.
 
Hey, det lÄter lite som det jag och @Pyttestor pratar om. Googla pÄ dermatillomani och dermatillofagi.

Kollat pÄ det, för mig Àr det stress utlöst, dÄ pillar jag mer. Kan tex sitta och pilla mig i hÄrbotten sÄ jag fÄr sÄr, som jag sen river bort sÄrskorpan pÄ och Àter.

Har pratat med psykolog om det plus annat, hjÀlpt en del. För mig Àr pillandet av stress, jag blir lugn av att pilla.
Jag kan tex ta med en hög strumpor bara för att plocka noppror.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp