"Dåliga" ovanor

Jo.... det händer ganska ofta att jag glömmer stänga ytterdörren, på vilken sida om den jag än råkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vänligt som en påminnelse när de blir glömda🙏

Nycklarna sitter då och då i bilen, eller i ytterdörren. En gång hade jag gått och lagt mig med vidöppen ytterdörr när mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag också var lite konstigt.

Har också gått hemifrån med strykjärnet och spisen igång. I och med att jag också glömt att låsa dörren kunde en granne komma in och stänga av :up:.

Började spontant sjunga Winnerbäcks Lovesong. Jag stängde aldrig någonsin några dörrar, jag bara gick ut 🎶
 
Ah, så alltså sånt utöver att jag röker, dricker och äter för mycket gott? :D

Jag dricker aldrig upp allt mitt kaffe! Det är alltid en rätt rejäl skvätt kvar i koppen (det blir oftast för kallt, det är det som är problemet), så om flera personer har druckit kaffe så ser man direkt vilken som är min.

Använder köksbordet som förvaringsutrymme - trots att jag HATAR när det är en massa saker på köksbordet!!
 
Härlig tråd!😂

Jag tycker att bädda rent i sängen är det tråkigaste som finns typ (och värre blev det när jag skaffade tyngdtäcke), så jag tar ur lakanen och tvättar dom, vanligtvis på förmiddagen, och lägger dom sen på sängen och tänker "jag bäddar i dom sen". VARJE GÅNG! Och varje gång glömmer jag bort det tills när jag ska gå och lägga mig och är jättetrött... :banghead: Att jag aldrig lär mig...

Och stolen i sovrummet fungerar som en filial till garderoben. Kläder som är för rena för att tvättas men inte heller helt rena så de ska vikas in i garderoben får bo på stolen tills de används igen. Trots att jag har satt upp krokar för ändamålet precis ovanför stolen. :meh:

MEN! Jag skulle aldrig lämna skåpluckor öppna! :D :D :D (Mest för att jag då skulle gå rätt in i dom och slå mig, men ändå! Man får vara nöjd med det lilla!😂)
 
Jag brukar inte dricka upp teet när det är varmt utan väntar till det är kallt. Bäst blir det när det fått stå i kylskåpet :up:

Skåpsluckor och dörrar stängs dock, de gånger min mamma glömt och stängt senare är det även en något ilsk katt där :angel:
 
Jo.... det händer ganska ofta att jag glömmer stänga ytterdörren, på vilken sida om den jag än råkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vänligt som en påminnelse när de blir glömda🙏

Nycklarna sitter då och då i bilen, eller i ytterdörren. En gång hade jag gått och lagt mig med vidöppen ytterdörr när mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag också var lite konstigt.

Har också gått hemifrån med strykjärnet och spisen igång. I och med att jag också glömt att låsa dörren kunde en granne komma in och stänga av :up:.
Jag läste "Har också gått hemifrån med strykjärnet och spisen en gång". Min reaktion var mest: ja varför inte... men hur fick du med dig spisen??
 
Bara jag som ofta slår i huvudet på dessa öppna skåpsluckor och tar ut min frustration på själva luckdörren??? Smäller igen den stenhårt av ilska o smärta. Så att den får veta hut i en millisekund...??
Du är inte ensam!
Mina sådana erfarenheter brukar dock kombineras med mer eller mindre barnförbjudna ramsor om vem i h---vete som varit så j---a korkad att den lämnat den förb--de skåpluckan öppen... :meh: 😂
 
Jo.... det händer ganska ofta att jag glömmer stänga ytterdörren, på vilken sida om den jag än råkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vänligt som en påminnelse när de blir glömda🙏

Nycklarna sitter då och då i bilen, eller i ytterdörren. En gång hade jag gått och lagt mig med vidöppen ytterdörr när mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag också var lite konstigt.

Har också gått hemifrån med strykjärnet och spisen igång. I och med att jag också glömt att låsa dörren kunde en granne komma in och stänga av :up:.
Åh, det där med nycklarna! Det händer mig också titt som tätt. En morgon satt jag vid köksbordet och pratade i telefon med särbon (som har ett mansikt kontrollbehov när det gäller sånt). När det ljusnade lite utbrast jag Oj, nycklarna sitter visst i bildörren. Han bröt ju ihop en smula såklart. Särskilt eftersom jag inte gick ut och hämtade dem med en gång.
Härom dagen när jag hade sovit över hos honom och kom hem sedan dagen efter så satt nycklarna i ytterdörren. Jag blev mest glad över att jag hittade dem. Det var iofs sonen som låste då, men jag valde att inte berätta den incidenten för särbon.
 
JAG OCKSÅ! Sjukt irriterande. Är som att jag inte kan håll händerna i styr när jag sitter och läser och koncentrerar mig. Har blivit bättre, men måste påminna mig själv ständigt!
Åh vad skönt att det inte bara är jag! Ja, jag har blivit bättre med tiden också men är jag stressad börjas det direkt. Funderar på att göra någon slags törnekrona för att lära av mig med det helt :laugh:
 
Jo.... det händer ganska ofta att jag glömmer stänga ytterdörren, på vilken sida om den jag än råkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vänligt som en påminnelse när de blir glömda🙏

Nycklarna sitter då och då i bilen, eller i ytterdörren. En gång hade jag gått och lagt mig med vidöppen ytterdörr när mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag också var lite konstigt.

Har också gått hemifrån med strykjärnet och spisen igång. I och med att jag också glömt att låsa dörren kunde en granne komma in och stänga av :up:.

Jeez! :crazy: Tur att det har gått bra.

Jag tycker att bädda rent i sängen är det tråkigaste som finns typ (och värre blev det när jag skaffade tyngdtäcke), så jag tar ur lakanen och tvättar dom, vanligtvis på förmiddagen, och lägger dom sen på sängen och tänker "jag bäddar i dom sen". VARJE GÅNG! Och varje gång glömmer jag bort det tills när jag ska gå och lägga mig och är jättetrött... :banghead: Att jag aldrig lär mig...

Jag vet inte om jag skulle räkna det som ovana pga omedvetet men jag gör samma sak! Besvikelsen varje gång man ska gå till sängs. :meh::D

För övrigt tacksam över att bo själv när jag läser denna tråd, ens egen skit är så mycket lättare att hantera än andras. :angel:
 
Även jag lämnar kläder på golvet. Har också en ovana att pilla på de tjocka hårstråna som växer på halsen. Till slut ledsnar jag och rycker ut dem.
 
Mina värsta ovanor som jag verkligen skäms för är dermatillomani och dermatillofagi. Lider dock mindre av den första än den andra, mina skamkänslor kommer allra mest av den andra.

(Är någon känslig för äckelkänslor så rekommenderar jag att ni ignorerar detta inlägg, detta är något som jag är känslig för och jag behöver ingen bekräftelse på att det är äckligt eller liknande. Så, nu har jag varnat er - så om ni googlar så är det på egen risk.)

Jag skriver detta mest för att jag aldrig kunnat säga/skriva detta högt så att andra hört/läst pga min skam. Så det är nervöst men lite av en frihet också i att kunna säga/skriva det..?
 
Mina värsta ovanor som jag verkligen skäms för är dermatillomani och dermatillofagi. Lider dock mindre av den första än den andra, mina skamkänslor kommer allra mest av den andra.

(Är någon känslig för äckelkänslor så rekommenderar jag att ni ignorerar detta inlägg, detta är något som jag är känslig för och jag behöver ingen bekräftelse på att det är äckligt eller liknande. Så, nu har jag varnat er - så om ni googlar så är det på egen risk.)

Jag skriver detta mest för att jag aldrig kunnat säga/skriva detta högt så att andra hört/läst pga min skam. Så det är nervöst men lite av en frihet också i att kunna säga/skriva det..?
Det finns hjälp att få, inget att känna skam över. ❤
 
Det finns hjälp att få, inget att känna skam över. ❤
Det finns det nog, men det kräver nog en del arbete från min sida och kontakt med personer som jag då behöver prata om detta med. Min ängslan över att andra ska tycka att jag är äcklig är alltför stark :cry: Och att det är på något vis lite självtröstande tror jag.
 
[/QUOTE]
Mina värsta ovanor som jag verkligen skäms för är dermatillomani och dermatillofagi. Lider dock mindre av den första än den andra, mina skamkänslor kommer allra mest av den andra.

(Är någon känslig för äckelkänslor så rekommenderar jag att ni ignorerar detta inlägg, detta är något som jag är känslig för och jag behöver ingen bekräftelse på att det är äckligt eller liknande. Så, nu har jag varnat er - så om ni googlar så är det på egen risk.)

Jag skriver detta mest för att jag aldrig kunnat säga/skriva detta högt så att andra hört/läst pga min skam. Så det är nervöst men lite av en frihet också i att kunna säga/skriva det..?


Jag googlade och jag tycker inte detta är något att skämmas för. Jag fick inga "äckelkänslor" heller. Tycker det är strakt av dig att skriva detta.
Men det finns också hjälp att få (om du själv vill).

Du har ingenting att skämmas för överhuvudtaget och jag törs lova dig att dom som kan hjälpa dig med detta kommer INTE tycka detta är konstigt. Detta kan du rå för lika mkt som fysisk sjukdom. Alltså inte alls.

 
Alltså, det här med skåpluckor? Min sambo lämnar ta mig fan allting öppet och det riktigt brinner i skallen på mig ibland när jag går efter och STÄNGER!

Inte lämnar ni väl ytterdörren öppen när ni går ut också, eller?! Ni stänger väl kylskåp och frys?? HUR svårt kan det vara? :rage:
Haha jo det förekommer att jag glömmer stänga både ytterdörr, kyl och frys. Kylen och frysen piper efter en stund men det händer att sambon kommer ut i förrådet och där står frysboxen med locket öppet.🤷🏼‍♀️🙃
 
Min dåliga ovana är att jag är senil när jag åker pendeltåg 🙄
Har jag med mig mer än en sak glömmer jag gärna den andra den andra på tåget när jag går av.
Min bror är förare och varje gång jag glömmer något ringer jag honom så han får kolla vem som jobbar ombord och be den ta med det jag glömt och lägga i hans postfack 😁
Hände senast häromdagen, jag ringde och brorsan svarade med ett, vad har du glömt idag 😒?
 


Jag googlade och jag tycker inte detta är något att skämmas för. Jag fick inga "äckelkänslor" heller. Tycker det är strakt av dig att skriva detta.
Men det finns också hjälp att få (om du själv vill).

Du har ingenting att skämmas för överhuvudtaget och jag törs lova dig att dom som kan hjälpa dig med detta kommer INTE tycka detta är konstigt. Detta kan du rå för lika mkt som fysisk sjukdom. Alltså inte alls.


[/QUOTE]
Vad snällt av dig att skriva så, även om jag vet att långt ifrån alla känner som du. Men tack!

Edit: blev lite konstigt men det var svar till @Hannah199
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp