Dåligt bordsskick :(

Nä, det var ungefär så långt jag inte tänkte. Jag har tyvärr medveten om att även vuxna kan ha problem med både planering och kontroll av dylika funktioner...

Om vi säger så här... när jag har ett aktivt skov finns det inte en suck att jag ska kunna hålla mig. Det betyder att i det läget väljer jag bort formellare tillställningar. Är jag bjuden till vänner vet de om det så ingen bryr sig om jag försvinner från bordet.
 
Om vi säger så här... när jag har ett aktivt skov finns det inte en suck att jag ska kunna hålla mig. Det betyder att i det läget väljer jag bort formellare tillställningar. Är jag bjuden till vänner vet de om det så ingen bryr sig om jag försvinner från bordet.

Jamen, precis. Det finns ju massor av aktiviteter som är uteslutet om jag t ex har magstrul. Jag kan ju inte gå på formell middag om jag är så kass i krävan att jag måste springa på toaletten sex gånger per halvtimme. Eller har problem med blåsan som yttrar sig på liknande sätt.

På en icke formell tillställning bland vänner är det väl ingen som bryr sig så länge det inte är smittsamt...
 
Jamen, precis. Det finns ju massor av aktiviteter som är uteslutet om jag t ex har magstrul. Jag kan ju inte gå på formell middag om jag är så kass i krävan att jag måste springa på toaletten sex gånger per halvtimme. Eller har problem med blåsan som yttrar sig på liknande sätt.

På en icke formell tillställning bland vänner är det väl ingen som bryr sig så länge det inte är smittsamt...
Det finns många mellanläge mellan full kontroll hur länge som helst och behöva gå på toaletten jämt och ständigt. Det känns lite som du fördömer de som går på en större tillställning och oplanerat och oförutsätt blir "opasslig", kanske jag övertolkar, men att stanna hemma för att man inte 100% kan garantera att man aldrig behöver... då bir det många som inte kan komma.
 
Är väldigt nyfiken på vad som menas med detta? Finns det en för mig okänd etikett som säger typ att potatisen ska ligga till vänster, köttet till höger, och sås och grönsaker på något annat sätt och ve den som låter måltidens olika delar vidröra varandra? :confused:

Jag tänker mig att det är ett fint sätt att beskriva någon som mosar ihop maten.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Nu vid juletid fascineras jag av hur vi allmänt vid inmundigandet av julbord tränger ihop de mest konstiga maträttskombinationer på samma tallrik. Även om man håller sig till det kalla så har man rökt viltkorv bredvid sillsallad, rökt lax bredvid sillen och lägger gärna en rejäl skiva skinka rakt över alltihop.
 
@svea
Jag har aldrig varit med om att få fikabröd på anställningsintervju. Har aldrig hört talas om någon som fått det heller.

Jag måste börja gå på andra jobbintervjuer helt enkelt... företag jag sökt jobb hos är uppenbarligen snåla som inte ens bjuder på en torr kanelbulle :mad:
 
@svea
Jag har aldrig varit med om att få fikabröd på anställningsintervju. Har aldrig hört talas om någon som fått det heller.

Jag måste börja gå på andra jobbintervjuer helt enkelt... företag jag sökt jobb hos är uppenbarligen snåla som inte ens bjuder på en torr kanelbulle :mad:

Just en torr kanelbulle låter ju som en jättebra idé! Klagar du? Dricker du med mat i munnen? Borstar du smulor på golvet? Dräller du smulor ur munnen? Pratar du innan du lyckats klämma ner den? :laugh:
 
@svea
Jag har aldrig varit med om att få fikabröd på anställningsintervju. Har aldrig hört talas om någon som fått det heller.

Jag måste börja gå på andra jobbintervjuer helt enkelt... företag jag sökt jobb hos är uppenbarligen snåla som inte ens bjuder på en torr kanelbulle :mad:

Jag har fått kaffe på de flesta intervjuer, fikabröd någon gång på mer informell intervju.
 
Nu vid juletid fascineras jag av hur vi allmänt vid inmundigandet av julbord tränger ihop de mest konstiga maträttskombinationer på samma tallrik. Även om man håller sig till det kalla så har man rökt viltkorv bredvid sillsallad, rökt lax bredvid sillen och lägger gärna en rejäl skiva skinka rakt över alltihop.
Jag fattar inte heller varför folk gör så, jag tar en tallrik och plockar ihop lite av det jag vill ha, sätter mig och äter och tar sedan en ny tallrik som jag plockar ihop lite på. Jag hinner gå många varv om det är mycket jag vill smaka, annars tvekar jag inte att lägga skinkan med korven och köttbullarna, aldrig sill eller lax.
 
Du saknar ambitioner?
Du tar inte för dig?
Du är nöjd med det lilla och är inte kanelbulle-extrovert?
Är disciplinerad och sätter gränser?
Men torra bullar, vem fan vill ha en torr bulle? Jag tycker inte ens om bullar! :arghh: Jag slängde en halv tårta på jobbet i fredags då jag antog att den bara skulle stå i kylen och bli dålig, så de som ville ha fick skynda sig hugga en bit innan städerskan kom. Sen slängde jag resterna i sopsäcken. :devil:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
47 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp