Dammfritt spån till marsvin?

Jag köper en bal ett par tre ggr om året på allman ,eller granngården (same shit ,diffrent name ;)).
På dom står de "det för hästar (och marsvin :angel:) farliga dammet är borta" eller nått sånt ,fast de dammar endå det kan jag ju säja...men måttligt .
 
Vad härligt med tio grisar! :love: Men vilket liv det måste vara? Tuva pratar för sig själv mest hela tiden, det måsta vara ett himla tjattrande hemma hos dig!? :D
 
Stundvis är det ett tjatrande men det är mer ploploploplo, tjup,tjup,thup som är lågt.
Skriker gör dom inte så ofta då jag ofta är vid sina burar utan godis och mat och öppnar kylskåp och dyl ofta här hemma.
När påsar prasslar så är det ett högre tjup,tjup,tjup som låter och dom hoppar och studsar omkring i buren.
Är det sallad som vankas så slår dom nästan knut på sig :rofl:
Jag har väluppfostrade grisar men skillnaden är kanske också att dom har alla burkompisar förutom Gaudi som bara har ett kompostgaller mellan sig och två flickor.
Han är lyckligast (nåja med flickorna hade kanske varit bäst i hans ögon men det får vänta en stund till) med det hela arragerat på så sätt :cool:
Runt 2:30-3:30 brukar det vara en massa mummel från dom och knallande i burarna.
Vissa grisar är mer pratsjuka än andra också så du kanske har den pratsjuka varianten :D
 
Här är det gurka som framkallar de högsta tjuten. :D Och såfort man öppnar kylskåpsdörren såklart, det kan ju vankas godis! (Alla grönsaker=godis tycker tuva) Ja, hon är nog den pratsjuka sorten. Hon är två år och har aldrig haft sällskap av ett annat marsvin såvitt jag vet så hon har säkert utvecklat ett eget sätt att prata med oss runtomkring. Ska bli så roligt att se hennes reaktion när hon får en kompis! :bump:
 
Diva skriker så fort jag syns :crazy: och det är inte för att hon är glad att se mej tyvärr utan för att jag är så magisk att jag alltid har mat :)
Jag har små matljud som jag gör när hon får sin mat ,så har jag dresserat henne att prata högt och ljudligt och samtidig skutta runt som en tok .
Alla andra...glor lite och tänker typ "jaha..." dom vet att de kommer mat oavsett hur mycket energi man ger ;)
 
:rofl: Ja, de enda ljuden som är direkt riktade till mig är nog också tyvärr tjuten som kommer när man öppnar kylskåpet/prasslar med en påse. Förutom det förnöjda kuttrandet när man kelar då förstås. Och givetvis de ilskna tjuten när jag lyfter upp henne. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: YlvaG
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 596
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp