Damn you autocorrect!

Fick ett mess från en vän som skrev att han lärt sig en limerick om vokaler.
?????Konstigt, men ...tja...man kan väl sno ihop limericker om vad som helst antar jag....

Det kom snabbt ett mess till....
" Autokorrekt alltså; det ska vara tokaier inte vokaler"
 
BABD9290-C402-4730-A1FD-B55ED943A423.jpeg
 
Platsar inte under "autocorrect" precis, men sms:ande kan ju gå fel ändå, av bara farten. Min bästa barndomsvän skickade mig ett sorgligt sms där hon berättade att hennes älskade mamma just gått bort. Jag fumlade väl lite med mobilen och innan jag visste ordet av hade jag skickat iväg en stor, blå tummen-upp..... :eek:

Som tur är har väninnan humor och accepterade min förtvivlade ursäkt 20 sekunder senare..... :heart
 
Platsar inte under "autocorrect" precis, men sms:ande kan ju gå fel ändå, av bara farten. Min bästa barndomsvän skickade mig ett sorgligt sms där hon berättade att hennes älskade mamma just gått bort. Jag fumlade väl lite med mobilen och innan jag visste ordet av hade jag skickat iväg en stor, blå tummen-upp..... :eek:

Som tur är har väninnan humor och accepterade min förtvivlade ursäkt 20 sekunder senare..... :heart
Den där tummen på Messenger sitter verkligen fel, vet inte hur ofta jag kommit åt den av misstag.
 
Platsar inte under "autocorrect" precis, men sms:ande kan ju gå fel ändå, av bara farten. Min bästa barndomsvän skickade mig ett sorgligt sms där hon berättade att hennes älskade mamma just gått bort. Jag fumlade väl lite med mobilen och innan jag visste ordet av hade jag skickat iväg en stor, blå tummen-upp..... :eek:

Som tur är har väninnan humor och accepterade min förtvivlade ursäkt 20 sekunder senare..... :heart

Jag gjorde en liknande grej, en person jag inte känner sen innan meddelade att hon inte kunde komma på event för vår gemensamma vän och jag svarade med en kanin som håller i ett hjärta samt hjärtan som bubblar över hela skärmen :o
 
En projektledare på mitt förra jobb skrev ett långt, ganska skarpt mejl på engelska till teamet och tog upp ett gäng saker som inte fungerade i projektet.
Som avslutning ändrar autokorrekt till

"Retards,
NNN"

istället för "Regards" 🙈
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
150
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp