Damn you autocorrect!

För mig blir fp (förkortningen av förpackning) alltid FP. Så irriterande! Plus att it, när jag skriver på engelska, blir ut.
 
Min mamma är expert på att få till konstiga grejer i sms. Tack vare denna tråden roade jag mig med att titta igenom vår konversation. Favoriterna hittills: ”det är kvar påbinder” (det är kvar på bordet) och ”tappade entréhallen på foten ikväll” (tappade en grej på foten ikväll). Ibland är det högst oklart vad det egentligen är hon försöker säga. :rofl:
 
Finns det något sätt att permanent få bort vissa förslag. Jag har en bokstavkombination som hoppar in så fort jag försöker skriva det lilla ordet det. Blir tokig på det. 😀 Just den bokstavskombination existerar inte så jag skulle inte sakna den.
 
Finns det något sätt att permanent få bort vissa förslag. Jag har en bokstavkombination som hoppar in så fort jag försöker skriva det lilla ordet det. Blir tokig på det. 😀 Just den bokstavskombination existerar inte så jag skulle inte sakna den.
Nån skrev i början av tråden att om man trycker och håller kvar på ordförslaget så kommer det upp alternativet ”ta bort”.
 
Finns det något sätt att permanent få bort vissa förslag. Jag har en bokstavkombination som hoppar in så fort jag försöker skriva det lilla ordet det. Blir tokig på det. 😀 Just den bokstavskombination existerar inte så jag skulle inte sakna den.
Det brukar existera och även det motsatta dvs att man lägger in att en förkortning automatiskt blir ett annat ord.
Jag la in så att "Hej" autocorrectade till "Hej, jag är en kyckling!" på sambons mobil en gång och hade jätteroligt åt det väldigt länge innan han lyckades lista ut vad som hänt och tog bort det :angel:
 
Det brukar existera och även det motsatta dvs att man lägger in att en förkortning automatiskt blir ett annat ord.
Jag la in så att "Hej" autocorrectade till "Hej, jag är en kyckling!" på sambons mobil en gång och hade jätteroligt åt det väldigt länge innan han lyckades lista ut vad som hänt och tog bort det :angel:
Min kompis storasyster gjorde det på min kompis mobil också :D

Så varje gång hon skrev systerns namn ändrade mobilen det till "som mig fast med blått hår". Om jag minns rätt så blev ordet storasyster ändrat till "winner takes it all" :rofl:
 
45510B92-451C-41A8-B960-8F37BCB80262.jpeg
 
Jag var med i en fbgrupp om sommarstugor och fick kontakt med en äldre kvinna som skulle inreda sin nybyggda stuga. Vi började chatta på messenger och hon var väldigt kunnig, seriös och saklig. Vi diskuterade praktiska lösningar för olika saker mm, riktigt korrekt och utan ens ett uns humor i det hela. Så frågade jag vad hon hade för projekt för sommaren, och skrev att jag själv skulle byta kök och måla om loppismöbler. Så bryter den här kvinnan fullständigt ihop och gör gigantiska skrattgubbar med tårar som sprutar. Och jag fattar ingenting. Tills jag läser vad autocorrect skrivit att jag skulle göra. Så där btw lixom, byta kön och måla om loppismöbler...
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
150
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp