Är detta en avelshingst? Vad är det i så fall för ras, så ökar chansen för svar...
(om det inte är en avelshingst, lägg frågan på efterlysningar enligt översta tråden här ;))
 
Darnels heter han och är från Holland. Jag har inte fått några uppg på mor och far men är på G

Kram Favina :bump:
 
Jag reagerade inte först, på Darnell!

Darnels sattes på "vaktlistan" i januari förra året. Tills vidare är han inte godkänd av KWPN.
Anledningen till detta, var att evalueringen av 11 - åriga avkommor, inte var tillräckligt bra. De holländska hingstarna måste ju passera flera sådana evalueringar i sin livstid, och efter vad jag har förstått, sker den sista kollen på just denna gruppen, som Darnels "trillade ut i".
Går de igenom där, blir de godkända på livstid.

Ibland kan det slå lite fel, då en hingst som inte har förskräckligt många avkommor, hamnar "mitt emellan". Om den dessutom har många exporter, får hingsten inte tillgodoräkna sig de avkommornas resultat.
Känner till flera hingstar som har en bunt avkommor utanför holland som går GP. Hade deras resultat räknats, hade hingstarna fortsatt att vara godkända.
Rättvist? Hmm, ja, man kan ju säga att man måste dra gränsen någonstans, och då är det alltid en grupp som kommer i kläm.

Om Darnels avkommor har jag hört att de är sunda, arbetsvilliga och har ett plus för galoppen.

Vad är det för något på mödernet?

Mvh
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 427
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag har för några år sedan åkt förbi Dragongate i Älvkarleby. Men inte stannat. Jag har googlat runt nu men inte hittat någon uppdaterad...
Svar
17
· Visningar
1 138
Senast: Habina
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: Elo
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp