Bukefalos 28 år!

De är bra på Unisex de där American Apparel.

Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Äh, monogami - schmonogami! Vi kan vara gifta allihop!
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Ingår jag i alla? ;)

On topic: jag såg det där blogginlägget förut och kräktes lite i munnen. Sedan känner jag mig som värsta bitterfittan som bara tänker att det är nog precis så jävligt att det där säljer, och då vill jag fanimig ta timeout och kliva av, jag vill inte ha det så här!
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Det obehagliga tycker jag är att jag ofta försöker tänka att jaja det är bara reklam, det är inte så farligt, man ska inte vara en bitterfitta etc men det är klart som tusan det påverkar männens kvinnosyn att bli bombarderade med sånt?
Det påverkar ju en själv liksom...
Tycker bara det är så sjukt o tragiskt att vi inte kommit längre, och undrar ofta vad grejen är, är det bara ett sätt att trycka ned alla kvinnor av rädsla för konkurrens etc eller vad är det som gör att det ser ut som det gör?
Känner ju många män som är jämställda på alla sätt, men just feminism debatten är väldigt känslig för dem...
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Ja, det påverkar ju både kvinnor och män. Kanske mer de som tar det för givet, men även jag som försöker se på saker kritiskt blir påverkad också, även fast jag försöker stå emot. För även om just dessa var extrema ser vi ju det hela tiden, överallt, mer eller mindre subtilt. Och det är klart att det påverkar.

Angående varför reklam ser ut som den gör är jag säker på att det är för att det säljer bättre. Och då är det pengar som styr.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Därtill så har väl AA fått en del beröm för att de använder modeller som inte ser ut som traditionella modeller. De tog liksom det lilla som var bra och gjorde något superdåligt av det, hurra. :meh:
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Hahaha, snart lägger de ut en hel porrfilm - "såhär ser du ut efter att du tagit av våra kläder" :idea:
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Det är förmodligen så illa. Att det säljer. Häromsistens gick jag igenom butiken som säljer en massa tidskrifter på stationen. Många av tidningarna som riktar sig till unga män hade halvnakna tjejer på omslaget. Många av tidningarna som riktar sig till unga kvinnor hade också halvnakna tjejer på omslaget. Tröttsamt är inte ens förnamnet.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Det obehagliga tycker jag är att jag ofta försöker tänka att jaja det är bara reklam, det är inte så farligt, man ska inte vara en bitterfitta ...

Bara det här tycker jag är ett stort problem (svarar väl egentligen inte direkt till dig utan allmänt, men använder ditt citat som exempel); att många - inklusive jag själv - ofta inte vågar ta diskussionen och måste ursäkta sig, huka och stå ut med att bli kallad bitterfitta eller andra öknamn när man väl gör det och uttrycker sin åsikt i frågor som denna.
Det kan ju tyckas vara en liten sak att irritera sig på, det är ju "bara" en reklamkampanj, men faktum är att det är ju de små sakerna som bygger upp helheten. Ett debattklimat där man inte ens får diskutera reklam om man inte orkar ta glåpord och till och med dödshot (tänker på Agenda om Kvinnohatet från i vintras) bereder ju inte direkt väg för att orka med stora frågor som har med jämställdhet och feminism att göra. Hänger ni med i mitt rantande?

Att man ens ska behöva reflektera och göra avvägningen "orkar jag försvara mig mot termen bitterfitta idag? Är det värt det för att säga vad jag tycker?" när man vill kommentera en uppenbart sexistisk reklamkampanj är helt jävla vansinnigt.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Eeh. Jag läste inte först att det var tredje uppifrån så jag tänkte men vad menar hon jag ser ju både bh och trosor..sen kollade jag igen och valde den du skrev om.. eeeh? Ja alltså, jag bryr mig inte ett dugg om reklamen med skjortorna faktiskt, det rör mig inte i ryggen och jag kanske är efter för det men jag förstår inte riktigt all hysteri.
Men att gå in på ett par trosor man vill köpa för att se hur de ser ut och bara får se nakna bilder på en tjej men inga trosor kändes ju lite fel. Mest för att de glömt trosorna :angel:
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Att man ens ska behöva reflektera och göra avvägningen "orkar jag försvara mig mot termen bitterfitta idag? Är det värt det för att säga vad jag tycker?" när man vill kommentera en uppenbart sexistisk reklamkampanj är helt jävla vansinnigt.

Håller med dig helt i det där! (Och det andra du skrivit också.)

Det är så sjukt jävla sorgligt att vi inte har kommit längre. Jag kan inte fatta att de ens kommit på idéen att ens fundera på att använda de bilderna (än mindre att öht ta dem i första taget).
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

+1



rfyughkjkkl
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Fy vad trött jag blir, ju mer man tittar ju mer ser man. Det tragiska är att mycket reagerar man (jag) inte ens på...
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Jag håller så totalt med om hur bedrövligt det är.

Tyvärr kan man ju se exakt samma saker i många tjejers egna bloggar. De framställer sig som objekt, för det är ju så .... det ska vara typ.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Sirap
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 443
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp