Bukefalos 28 år!

De är bra på Unisex de där American Apparel.

Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Så är det ju. Jag hade inte heller sett den om jag inte läst om den här. Men jag läser in budskapet att "här på AA har vi en sunkig kvinnosyn och det står vi för". Jag vet inte om de kommer att tjäna på det i längden.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Visst kan ett företag skaffa sig billig marknadsföring och uppmärksamhet genom att gå emot strömmen och driva ett mediauppbåd; se bara på Sir Branson. :D För den skull ska vi inte låta bli att reagera och kritisera när de väljer tokiga vägar, som de här. I say sue'em. :p
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Det var en kommentar om själva debattartikeln. Urbota korkad vinkel där författaren lägger ansvaret på betraktaren ("konsumenten").
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Vilken värld utanför, nu förstår jag inte..? :D

Naturligtvis finns det det; inte alla bryr sig eller inser. Men det de som bryr sig kan göra är ju just att reagera och göra den negativa kopplingen mellan kvinnosynen och varumärket synlig - och sprida den.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Ja men vad smart du är! När nåt företag sen säljer tröjor med swastikor på ska jag vara tyst istället - man vill ju inte ge dem pr genom att klaga. Tur att nån kan tänka i den här tråden!
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Ja men vad smart du är! När nåt företag sen säljer tröjor med swastikor på ska jag vara tyst istället - man vill ju inte ge dem pr genom att klaga. Tur att nån kan tänka i den här tråden!

Nej jag säger ingenting om att du skal vara tyst.

Jag för bara rent krasst fram ett kallt resonemang. Vad jag tycker och står för har inte med det att göra.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Vadå för fram ett kallt resonemang? Det enda du har gjort är att länka till en korkad debattartikel.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Precis. De har ju fått enormt mycket gratisreklam de senaste dagarna. Varför betala dyra pengar för mittuppslaget i en tidning när man kan få det gratis, liksom?

De kommer såklart att tappa alla medvetna konsumenter o.s.v. men utöver dessa finns det ju gott om folk som skiter i vilket. Hade majoriteten av konsumenterna varit medvetna konsumenter hade det nämligen aldrig funkat att göra såhär.

Vidare säger jag inget om huruvida man ska reagera eller inte, men det finns olika sätt att reagera på. Att utöva konsumentmakt med fötterna och med direkta protester till företaget (och en och annan anmälan till t.ex. RO) tror jag slår hårdare än att ge dem mittuppslaget.

Nu kommer ju alla fjortisar rusa till närmaste AA och bränna hela studiebidraget ...

(Jag tror f.ö. inte alls att detta aldrig kommer att kunna göras igen - tvärtom. Vi har sett det förr och om ett år är det dags igen.)
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Vad är det för resonemang du för fram menar du?
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Alltså, du länkar till en debattartikel, jag kommenterar innehållet i den och då heter det att jag skjuter budbäraren?
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Lugn och fin nu. TomasN visade bara att det finns fler perspektiv och att vårt motstånd kan vara medvetet provocerat.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Jag kritiserande inte TomasN, jag kritiserade artikeln han länkade till.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Bara det här tycker jag är ett stort problem (svarar väl egentligen inte direkt till dig utan allmänt, men använder ditt citat som exempel); att många - inklusive jag själv - ofta inte vågar ta diskussionen och måste ursäkta sig, huka och stå ut med att bli kallad bitterfitta eller andra öknamn när man väl gör det och uttrycker sin åsikt i frågor som denna.
Det kan ju tyckas vara en liten sak att irritera sig på, det är ju "bara" en reklamkampanj, men faktum är att det är ju de små sakerna som bygger upp helheten. Ett debattklimat där man inte ens får diskutera reklam om man inte orkar ta glåpord och till och med dödshot (tänker på Agenda om Kvinnohatet från i vintras) bereder ju inte direkt väg för att orka med stora frågor som har med jämställdhet och feminism att göra. Hänger ni med i mitt rantande?

Att man ens ska behöva reflektera och göra avvägningen "orkar jag försvara mig mot termen bitterfitta idag? Är det värt det för att säga vad jag tycker?" när man vill kommentera en uppenbart sexistisk reklamkampanj är helt jävla vansinnigt.

Men JA!! :bow:
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

*kl*

Visade de olika bildspelen för min man.

Hans kommentar " Men, de trollar ju er. HUR mycket extra trafik har de inte fått, och hur många har tittat på deras hemsida och kläder, som inte brydde sig ett skit om AA innan?"

Det är lite väl utstuderat för att vara slump. Global Rickroll.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 425
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 944
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp