Bukefalos 28 år!

De är bra på Unisex de där American Apparel.

Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Och tyvärr tror dessa unga tjejer att det är så det ska vara därför att det är den bilden de matas med dagligen, bland annat genom AA's reklam. En neverending ond cirkel. Suck.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Exakt.

Och sen kör till exempel Expressen en blogg-artikelserie om en tjej som är i USA och festar. Hon är den totala stereotypen för vad man inte vill att ens barn ska få för värderingar. Jag blir så beklämd. (och är jävligt glad åt att ena dottern pluggar genus och just nu praktiserar på BANG)
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Länk.

Jennifer Åkermans reklambilder för American Apparel sprids som en löpeld på nätet.

[...]

Vad svarar du på kritiken?

[...]

WTF?

1. Varför skriver de att det är Åkermans bilder när det är American Apparel som är ansvariga för bilderna?
2. Varför ska Åkerman svara på kritiken som riktas mot företaget?
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Ja men eller hur!

Vad tror du hade hänt om hon hade sagt "Nej, det här gillar jag inte riktigt, jag tycker att det är rätt sexistiskt faktiskt"? Att de sagt "Ja, det har du rätt i, vi tar bilder på påklädda tjejer i vardagssituationer istället"? Eller kanske mer troligt "Ta in någon annan"?

//Mvh cynisk
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

WTF?!

"– Dessvärre har vissa bloggare förväxlat produktbilderna med de konstnärliga modefotografierna, vilket har resulterat i den här kontroversen, skriver han också."
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

WTF?!

"– Dessvärre har vissa bloggare förväxlat produktbilderna med de konstnärliga modefotografierna, vilket har resulterat i den här kontroversen, skriver han också."

"Dessvärre har American Apparel förväxlat konstnärliga modefotografier med rena och skära mjukporrbilder för fotografens egen räkning"
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Underbart! :D
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

"Vi står för denna usla kvinnosyn och tycker det är lämpligt att förknippa kvinnoförnedrande bilder med vårt varumärke, vi har därför valt en modefotograf som också sidojobbar som porrstylist. Vi vill marknadsföra oss på detta sätt och tror att våra kunder gillar det"

Kunde det lika gärna stått.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Jag tycker nog det var åratal sedan "all reklam är bra reklam" stämde. Att förknippas med fel attityd kan ju vara döden för ett varumärke.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Jag tycker nog det var åratal sedan "all reklam är bra reklam" stämde. Att förknippas med fel attityd kan ju vara döden för ett varumärke.

För de stora märkena kan det vara förödande ja. En liten uppstickare kan dra nytta av uppmärksamheten och i kalkylen finns då att man inte behöver sälja till alla.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Ni går ju på hela grejen.

Det må vara hänt. Det kan vara så att det bara är en strategi för att få ökad exponering. Men jag tycker att det hade varit sju resor värre om ingen alls reagerat. Sen är det ju en sunkig strategi som knappast går att återanvända.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Men vilken bullshit. Vi ska inte reagera på sexism för då stödjer vi pr-trick. :banghead:

Vad sägs om att lägga ansvaret där det hör hemma - hos företaget.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Jag tror ändå att den medvetne konsumenten föraktar den här typen av manipulation. Dels för själva kampanjen, men också för att det är så uppenbart att de nu försöker lura sina kunder att gilla dem. För det är ju uppenbarligen de som lägger pengar som ska gilla konceptet, och vem gillar egentligen att bli lurad/att vara lättlurad?

Visst kommer de säkert att fånga in en eller annan, men jag tror ärligt talat det är en kortvarig fluga från den lilla klick som vill vara anti-etablissemang.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Det må vara hänt. Det kan vara så att det bara är en strategi för att få ökad exponering. Men jag tycker att det hade varit sju resor värre om ingen alls reagerat. Sen är det ju en sunkig strategi som knappast går att återanvända.

Rent känslomässigt känns det kanske rätt att uppröras. I praktiken kanske det gör mer skada än nytta. I varje fall att länka till bilder från reklamen. Kampanjen hade tex gått mig spårlöst förbi inan jag såg den här. SÅ nu hjälpte upprördheten till att sprida budskapet.
 
Sv: De är bra på Unisex de där American Apparel.

Men vilken bullshit. Vi ska inte reagera på sexism för då stödjer vi pr-trick. :banghead:

Vad sägs om att lägga ansvaret där det hör hemma - hos företaget.

Jag säger inget om du skall reagera eller inte.

Och företaget tar kanske ansvar på så sätt att de tycker det är ok med ett sexistiskt budskap.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 425
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 944
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp