Debutanttävlingar

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 263
Sv: Debutanttävlingar

Nej, 10% kanske är i lägsta laget även för mig, men jag har i alla fall inga förhoppningar om högre! :idea: ;)

Det är ju kanon att man får fortsätta med resten även efter en skitkass dressyr, eftersom det faktiskt inte behöver betyda att ekipaget inte är säkra i hopp och terräng. Det kan ju vara så att det sitter en Gisburne på ryggen, som har grava problem med koordinationen men som heter Hoppning i mellannamn... :angel: :D

Låg procent /höga straff i dressyren kan ju bero på flera orsaker. Som du skriver har det betydelse varför. Anser dressyrdomarna att det inte är säkert brukar de säga ifrån. I Gärds har enstaka de senaste åren fått fundera på om de ska gå ut och i alla fall utom ett valde de att avstå. Den som valde att inte avstå vägrade ut sej i hoppningen så det löste sej. :angel:

Jag har sett höga dressyrprocent som varit livsfarliga i terrängen så jag drar ingen parallell automatiskt längre. :laugh:

Sv: Debutanttävlingar

Skönt att jag inte är ensam om mina teorier! :D Man känner ofta att man har ett cykelstyre i händerna och en cykelsadel under gumpen när man "ger sig in i" en grendiskussion utan så mycket på fötterna, som jag har gjort här. :angel: Jag har ju faktiskt inte tävlat FT än.

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 588
Senast: Edla
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: MiniLi
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka