Definera roligt, vad ÄR roligt?

Sv: Definera roligt, vad ÄR roligt?

Jättekul ( roligt;)) att höra era åsikter:)

Jag är nu hemkommen från skogen, med en måbra-känsla i kroppen. Hunden hade sina galenryck som vanligt, jag gick vilse en bit ( händer ofta ;)) och vi hittade en stor påse trattisar, även om det nog var i sista stund, för en hel del av svampen hade börjat mögla nu.

Jag mår alltså helt förträffligt. Hunden är nöjd och myser på sin fäll, jag kommer mysa med att torka trattisarna, sen ska jag slå in lite julklappar jag köpt och eventuellt baka lite kakor bara för att det luktar så gott och är hemtrevligt. Ikväll kommer en väninna och vi ska ta ett glas vin ihop till ett tvprogram vi båda följer. Jag kommer tända upp ljus, jag kommer bjuda på lite tilltugg. Mysigt absolut, men roligt? Nej, det är fortfarande bara trevligt och mysigt, hur bra jag än mår i det hela.

Jag vill ha roligt, skratta så jag kiknar och får ont i magen, lägga mig med ett leende på läpparna för att dagen har vart så himla rolig, inte bara trevlig och mysig. Har jag för höga krav?

Lite OT , men detta hitta jag idag :)

med tanke på dina trattisar

1462971_10202358315789030_638132307_n.jpg

Jag har ofta roligt ihop med mina hästar. När de är glada och busiga så tycker jag också att det är roligt, t.ex. om jag galopperar fort på grusvägen och min knäppa häst bara öser på och det lyser ur ögonen på henne för att det är så skoj, eller om vi hoppar pinnar i skogen.
När jag rider dressyr och plötsligt inser att jag tycker det känns skitbra bara för att hästen går och tycker att han är så himla snygg och egentligen inte alls jobbar, då kan jag börja skratta (åt eländet? :p )

Jag har också roligt på jobbet ibland, kollegorna skämtar och pratar om saker som ibland gör att man skrattat så mycket under en rast att man har ont i magen när man går tillbaka och jobbar. Ibland kan jag även skoja med patienter som 'är med på det' och då skrattar man ju ihop åt saker, vilket också är lite roligt.

Jag tycker mina katter är roliga när de får damp och tokar sig.

Jag har nog iofs ganska mycket barnasinne kvar eller vad man ska säga. Jag ogillar fulhumor, practical jokes, folk som slår sig-humor osv. men jag kan skratta och tramsa ganska mycket åt mindre seriösa saker.

Nu har jag ju inte häst ( men har haft), så jag kan förstå känslan av lycka man känner när hästen öser för fullt och det spritter i hela kroppen på både häst och ryttare. Skrattade faktiskt hysteriskt en gång när vi galopperade barbacka i en grusgrop och jag föll av med buller och bång i ett bocksprång och hamnade mitt i en snöhög:D. Jag kan förstå att man har roligt då, men jag kan ju inte köpa en häst för att ha det roligt;).

Lite OT , men detta hitta jag idag :)

med tanke på dina trattisar

1462971_10202358315789030_638132307_n.jpg

Är det vanliga gula kantareller? Jag var ute för ett par veckor sedan och hittade mer gula än trattisar:) Idag bara några ynka små gula som jag lät vara kvar. Här är min skörd idag

1453246_10151792687227098_1707017775_n.jpg

Ja det är vanliga gula ..men otroligt , jag bor i värmland och det ska inte finnas kantareller nu ....har sett också trattisar ( men inte nya )

Jag håller med. Allt som är roligt är också lite farligt, har jag konstaterat mer än en gång. Att galoppera på min unghäst och att åka skidor nerför backe är typexempel på roligt för mig. :D

Ja det är vanliga gula ..men otroligt , jag bor i värmland och det ska inte finnas kantareller nu ....har sett också trattisar ( men inte nya )

Jag bor ju i småland, och vi har inte haft några riktiga frostnätter än ( nja, ett par stycken, men inte så att det vart en massa minus). Mina petunior, pelargoner och sommarblommor på balkongen blommar än och det känns helt otroligt i mitten av november( ska genast gå ut och ta ett par kort:) )

haha, mina petunior blommar också än o pellegonen har knoppar ( o blomma också :) ) ur led är tiden ;)

Eh nehe? Å varför inte det då?

Jag trodde de flesta (läs typ alla) köper häst för att ha det roligt?
Inte köpte jag en för att ha det tråkigt iaf...

Hahaha, sant:). Men jag har hållt på med hästar från ca 7 års ålder till ca 25 år. Där någonstans "dog" intresset för att orka med och känna glädjen varje dag i det hela. Jag har haft tre egna hästar,älskar djuren i sig, men har inte längre det intresset att hålla på med det så mycket att jag vill ha egen. Jag märkte på den sista hästen jag hade att jag lånade ut honom mer och mer och till slut kom jag till gränsen att nä, jag har inte intresset kvar att ta hand om honom på bästa sätt. Jag sålde honom snabbt till henne som alltid red och lånade honom av mig och hon hade många goa år med honom:). Har inte heller den tiden längre att jag vill tillbringa timmar i stallet varje dag. Idag är det hunden som gäller och det räcker gott, man blir bekväm när man blir äldre:p.

Fränt :D ...men dina pellegoner har mer blommor än min fast den kletiga har mer hos mig :)

tredje november tog jag kort , men det är nästan lika än

1385453_10202232000991239_332117888_n.jpg

Säger det igen, jag behöver bli barnsligare. Någon som ska med att palla vinteräpplen i natt?;)

Jag älskar att vara barnslig och skulle gärna palla äpplen :D

Men det är svårt att vara barnslig med alla vänner, en del kan det inte, de är för stela eller så tycker de att man ska vara vuxen och inte hålla på med barnsligheter.
Men när jag får tönta mig, då har jag roligt.
Var hos min syster i fredags. Vi skrattade som galningar när vi diskuterade olika saker och allt blev bara värre och värre. Jag skrev en sak på fb som blev fel, till slut satt vi och hade skitkul åt just detta och alla som kommenterade och vi försökte komma på ännu töntigare saker att skriva..
Kan säga att då håll jag på att kissa på mig :D

Så för mig kan roligt vara många saker. Men att få ha barnasinnet kvar och "utöva" det. Ja då har jag roligt :D

Jag älskar att vara barnslig och skulle gärna palla äpplen :D

Men det är svårt att vara barnslig med alla vänner, en del kan det inte, de är för stela eller så tycker de att man ska vara vuxen och inte hålla på med barnsligheter.
Men när jag får tönta mig, då har jag roligt.
Var hos min syster i fredags. Vi skrattade som galningar när vi diskuterade olika saker och allt blev bara värre och värre. Jag skrev en sak på fb som blev fel, till slut satt vi och hade skitkul åt just detta och alla som kommenterade och vi försökte komma på ännu töntigare saker att skriva..
Kan säga att då håll jag på att kissa på mig :D

Så för mig kan roligt vara många saker. Men att få ha barnasinnet kvar och "utöva" det. Ja då har jag roligt :D

Men då, kom igen... När bestämmer vi att palla äpplen då, vill höra datum?;) När åker vi pulka och när skämmer vi ut hela stan?:D:p

Men då, kom igen... När bestämmer vi att palla äpplen då, vill höra datum?;) När åker vi pulka och när skämmer vi ut hela stan?:D:p

Eller som när syrran och jag var på ikea. Vi följde inte pilarna, utan gick mot pilarna (på golvet). Syrran stannade en tjej och sa - Jo, får man gå mot pilarna? För vi går ju inte åt rätt håll och är det tillåtet. -Jooo, sa tjejen tveksamt, det gör väl inget.
Tack sa syrran så gick vi vidare. Då höll jag på att döööö :D Men barnsliga var vi och roligt hade vi :rofl:

Jag vill ha roligt, skratta så jag kiknar och får ont i magen, lägga mig med ett leende på läpparna för att dagen har vart så himla rolig, inte bara trevlig och mysig. Har jag för höga krav?

Tänker man på roligt som att ha en trevlig stund så händer det när jag gör en aktivitet jag gillar (rida, gå på någon intressant kurs etc). Tänker man på roligt som att skratta högt så är det främst andra människor jag skrattar med (åt:D)
Jag blev bortrövad i lördags och på den efterföljande festen skrattade jag så mkt att jag fick träningsvärk i skrattmusklerna och det berodde definitivt på sällskapet. Min sambo kan också få mig att riktigt tokskratta, en ytterst attraktiv egenskap tycker jag. Även på jobbet har vi ibland riktiga skrattanfall i fikarummet när någon bjuder på sig själv.

Så mitt råd till dig är att kolla dig runt efter annat sällskap där du får skratta mer än du gör just nu. Är du bara ute efter att ha roligare så kanske du kan prova andra aktiviteter än de du brukar göra.

Liknande trådar

Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 280
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
827
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 724
Senast: Dentaku
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka