Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det inte finns några känslor att prata om för att man inte är där i sin process, vad tycker du att man ska svara då? Det är för mig snarare ett rätt säkert sätt att strypa känslor som hade kunnat bli något väldigt bra. I samma stil som om någon på första dejten hade börjat planera en gemensam framtid.

(Jag hade ju ärligt talat löst det genom att bara lägga ner om någon börjar fråga om känslor upprepade gånger på bara några veckor. Första gången kan svaret vara att jag förklarar hur jag fungerar och hur jag utvecklar känslor. Fortsätter man fråga en vecka eller två efter det så känns det bara respektlöst, då har ju personen inte alls lyssnat på vad jag sagt och respekterat mig för den jag är? Rätt egocentriskt att börja fråga efter känslor och bekräftelse från någon som man öht inte har brytt sig om att "se" själv.)
Jag har inte tagit upp de sen han nämnde de och vi hade snacket.
 
Personligen hade jag nog hoppat av det här tåget alternativt börjat fundera på sidospår.
Ni är förvisso exklusiva vilket säger emot sidospår men HUR långsamt ska tåget gå ?
Vill man lära känna någon måste man ju umgås. Inte ha ett "distansförhållande" när man bor i samma stad. (om nu inte bägge är lika långsamma iaf) ...

Sorry men i mitt fall måste det "gå framåt" (oavsett) att stå och stampa eller tom backa är inte så jag klarar av att ha ett "förhållande" ..

I sak har du gjort allt rätt den här gången. Han är helt enkelt inte redo för ett förhållande än. Spelar ingen roll hur du är nu. Han kommer "rätt som det är" hitta "den rätta" och tyvärr det är inte du. För då hade han varit mer på.
Har suttit och väntat på flera "såna" som sen hör av sej och berättar att de inte kommer kunna ses längre då de "hittat nån, bara sådär" som är den rätta... Och vad svarar man på de ? "ha ett bra liv" och klandrar sej själv för att man slagit knut på sej sjäv och det ändå inte blev nåt...
 
Kanske missförstod jag dig @Mallju, men uttryckte han sina avslutade förhållandet som "slöseri med tid"? Visst, man kan få fel intryck med knapphändig information såhär på nätet, men en kille som uttryckte det och dessutom "letade efter den rätta" och var så passiv som din dejt verkar vara låter inte direkt som ett kap.
 
Kanske missförstod jag dig @Mallju, men uttryckte han sina avslutade förhållandet som "slöseri med tid"? Visst, man kan få fel intryck med knapphändig information såhär på nätet, men en kille som uttryckte det och dessutom "letade efter den rätta" och var så passiv som din dejt verkar vara låter inte direkt som ett kap.
Han sa att han tidigare tjejer varit otrogna, aldrig velat hitta på saker, inte haft stabilt jobb, inte hjälpt till ekonomiskt. Han har fått göra allt i princip. I sina tidigare relationer har han kastat sig in och blivit tillsamamsn efter en månad och sen fått problem och haft svårt att ta sig ur en dålig relation. Därav han känner han slösas flera år på en relation han endå inte såg någon framtid med för han lät allting gå för snabbt.
 
Han sa att han tidigare tjejer varit otrogna, aldrig velat hitta på saker, inte haft stabilt jobb, inte hjälpt till ekonomiskt. Han har fått göra allt i princip. I sina tidigare relationer har han kastat sig in och blivit tillsamamsn efter en månad och sen fått problem och haft svårt att ta sig ur en dålig relation. Därav han känner han slösas flera år på en relation han endå inte såg någon framtid med för han lät allting gå för snabbt.
Okej, om det nu verkligen är sant så förstår jag honom lite bättre. Det låter mycket som min egen situation och varför jag idag inte är sugen på att leta någon relation. Däremot har jag haft samröre med en kille för många år sedan nu som sa mycket samma saker, att han slitit för tjejer som varit otrogna, utnyttjat honom ekonomiskt och känslomässigt osv. helt utan någon verklighetsförankring. Jag hoppas din dejt verkligen bara är urladdad emotionellt och behöver sin tid att hitta sig själv och känslorna.
 
Han sa att han tidigare tjejer varit otrogna, aldrig velat hitta på saker, inte haft stabilt jobb, inte hjälpt till ekonomiskt. Han har fått göra allt i princip. I sina tidigare relationer har han kastat sig in och blivit tillsamamsn efter en månad och sen fått problem och haft svårt att ta sig ur en dålig relation. Därav han känner han slösas flera år på en relation han endå inte såg någon framtid med för han lät allting gå för snabbt.

Han har alltså inte sin shit together sedan tidigare relationer som tydligen traumatiserat honom? I rest my case.
 
Han säger även att han vill/kan inte prata om känslor, vilket är precis vad dejting och förhållanden brukar handla om. Det har ju tom gått så långt att TS inte vågar fråga om känslor, för att han säger att det stressar honom, även om hon lugnat sig och backat, men man måste ju kunna prata om det på något sätt.
Men jag håller med dig, de hör inte ihop.
Jag tycker att något skaver.

Men det är väl just kommunikativt att säga att han blir stressad, att han är en person som tar längre tid på sig för att känna efter och att han behöver tid på egen hand för att kunna identifiera vad han känner och vill. Att det inte är det svar som TS önskar sig är ju en annan sak, jag tycker ändå att han inte verkar vara någon mussla. Om han känner sig stressad och pressad till att tvinga fram sina känslor för att kommunikationen ska vara godkänd (då ett "jag vet inte än" tydligen inte är godkänt som svar efter 5-6 veckor) så förstår jag det helt och fullt. Jag hade varit kvävd för länge sen.
 
Nojar gör jag med alla relationer jag har. Det är något som är fel hos mig och har med min osäkerhet att göra. Det jag försöker jobba på. Träffar jag en kille som är lika som jag så tröttnar jag. Det är så konstigt..

Vad bra att du reflekterar över dig själv! Visst hade du tagit kontakt med någon terapeut eller något? Har du läst något om de tips du har fått i tråden gällande problematik med relationer?
 
Personligen hade jag nog hoppat av det här tåget alternativt börjat fundera på sidospår.
Ni är förvisso exklusiva vilket säger emot sidospår men HUR långsamt ska tåget gå ?
Vill man lära känna någon måste man ju umgås. Inte ha ett "distansförhållande" när man bor i samma stad. (om nu inte bägge är lika långsamma iaf) ...

Sorry men i mitt fall måste det "gå framåt" (oavsett) att stå och stampa eller tom backa är inte så jag klarar av att ha ett "förhållande" ..

I sak har du gjort allt rätt den här gången. Han är helt enkelt inte redo för ett förhållande än. Spelar ingen roll hur du är nu. Han kommer "rätt som det är" hitta "den rätta" och tyvärr det är inte du. För då hade han varit mer på.
Har suttit och väntat på flera "såna" som sen hör av sej och berättar att de inte kommer kunna ses längre då de "hittat nån, bara sådär" som är den rätta... Och vad svarar man på de ? "ha ett bra liv" och klandrar sej själv för att man slagit knut på sej sjäv och det ändå inte blev nåt...
Håller med! Han har ju i så fall slösat bort sex veckor på att vela och fundera om nu slöseriet med tid tydligen är en viktig punkt. Antingen trivs man med någon och då vill man bli ses, eller? Nu är min erfarenhet av snubbar sån att det oftast är tjejen som får hålla i projektet förhållande oavsett om det är tidigt i förhållandet eller senare. Jag tycker att du, ts, har dragit ditt strå till stacken genom att backa och låtit honom få space. Vill inte han steppa upp utan hellre vill stanna kvar i sin oro för att bli bränd så är han inte värd dig. Jag skulle personligen bli helt tokig på en sån velpelle.
Hellre se honom som en KK om du är intresserad av det än en potentiell sambo i framtiden skulle jag säga. Det här velandet lär inte bara gälla förhållandet är min gissning.
Jag kanske låter hård, men jag blir så förb... trött på alla de män som aldrig kan få arslet ur vagnen och bestämma sig utan förväntar sig (omedvetet) att någon annan ska bestämma åt honom så att han kan sätta på sig offerkoftan om något inte går som man tänkt sig. :banghead::banghead::banghead:
 
Vad bra att du reflekterar över dig själv! Visst hade du tagit kontakt med någon terapeut eller något? Har du läst något om de tips du har fått i tråden gällande problematik med relationer?
Ja men tyvärr är de långa köer. Men fick en tid i mitten på april. Så har fyllt i ett papper om KBT behandling. Där man ska gå igenom allt uppväxt, tidigare relationer osv.
 
Men han verkar ju endå se en framtid med mig för jag har fått kattungar nu och han skrev han ville komma en stund ikväll och titta men han känner sig sjuk så han kanske inte kan stanna jättelänge. Sen har han skojat att han vill ha en kattunge på foder. Så skrev jag till honom men tänk om allting skiter sig då måste vi endå ha kontakt pågrund av katten. Då skrev han att jag tänker för mycket och att jag ska sluta med de. Men jaha? :P Men nä skulle aldrig ge ut en foderkatt till någon jag dejtar. Så ja han verkar ju endå ha något typ av intresse längre fram eftersom han tänker så :P
 
Men han verkar ju endå se en framtid med mig för jag har fått kattungar nu och han skrev han ville komma en stund ikväll och titta men han känner sig sjuk så han kanske inte kan stanna jättelänge. Sen har han skojat att han vill ha en kattunge på foder. Så skrev jag till honom men tänk om allting skiter sig då måste vi endå ha kontakt pågrund av katten. Då skrev han att jag tänker för mycket och att jag ska sluta med de. Men jaha? :P Men nä skulle aldrig ge ut en foderkatt till någon jag dejtar. Så ja han verkar ju endå ha något typ av intresse längre fram eftersom han tänker så :P

Men herregud kan ni inte bara ses när båda vill och göra saker ni båda vill?

Även om man gifter sig kan man ju inte lova livet ut, folk förändras. Även om han ser en framtid nu eller imorgon kanske han inte gör det på måndag? Inte du heller för den delen.
De kallas livet.
 
Men han verkar ju endå se en framtid med mig för jag har fått kattungar nu och han skrev han ville komma en stund ikväll och titta men han känner sig sjuk så han kanske inte kan stanna jättelänge. Sen har han skojat att han vill ha en kattunge på foder. Så skrev jag till honom men tänk om allting skiter sig då måste vi endå ha kontakt pågrund av katten. Då skrev han att jag tänker för mycket och att jag ska sluta med de. Men jaha? :P Men nä skulle aldrig ge ut en foderkatt till någon jag dejtar. Så ja han verkar ju endå ha något typ av intresse längre fram eftersom han tänker så :P
Jag förstår att han blir stressad när du säger sådant.
 
Jag förstår att han blir stressad när du säger sådant.
Fast? Det är han som planerar och vill vara fodervärd till en katt. Klart jag tänker vad händer om det skiter sig mellan oss? Kommer aldrig komma på tal att jag vill sammarbeta med någon jag inte känner väldigt väl.
 
Men han verkar ju endå se en framtid med mig för jag har fått kattungar nu och han skrev han ville komma en stund ikväll och titta men han känner sig sjuk så han kanske inte kan stanna jättelänge. Sen har han skojat att han vill ha en kattunge på foder. Så skrev jag till honom men tänk om allting skiter sig då måste vi endå ha kontakt pågrund av katten. Då skrev han att jag tänker för mycket och att jag ska sluta med de. Men jaha? :P Men nä skulle aldrig ge ut en foderkatt till någon jag dejtar. Så ja han verkar ju endå ha något typ av intresse längre fram eftersom han tänker så :P

Eller så vill han bara titta på kattungarna och hänga en stund? Han har rätt i att du övertänker. Bara släpp dejting och tanken på ett förhållande tills du fått jobba med dig själv.
 
Men han verkar ju endå se en framtid med mig för jag har fått kattungar nu och han skrev han ville komma en stund ikväll och titta men han känner sig sjuk så han kanske inte kan stanna jättelänge. Sen har han skojat att han vill ha en kattunge på foder. Så skrev jag till honom men tänk om allting skiter sig då måste vi endå ha kontakt pågrund av katten. Då skrev han att jag tänker för mycket och att jag ska sluta med de. Men jaha? :P Men nä skulle aldrig ge ut en foderkatt till någon jag dejtar. Så ja han verkar ju endå ha något typ av intresse längre fram eftersom han säger så.

Jag kan bara tala för mig själv men om någon ställde mig mot väggen som du gjorde här mer än en gång, och om det inte gjordes 100% på skämt kan jag säga att den relationen hade jag avslutat. Jag hade tyckt det var väldigt påfrestande att alltid "stå till svars" om jag säger något lite halvt på skämt eller bara för att snacka sådär som man gör ibland. Hade en kollega jag försökte ha en vänskapsrelation med (även om han var mer intresserad än så) som gjorde lite så, jag kunde säga något och sedan fick jag ha långa förklaringar om mitt liv, mina tankar, mina åsikter och allt för han övertänkte och tolkade in en massa saker hela tiden och det var skitjobbigt och stressande för mig 😂 Så vi pratar inte längre
 
Fast? Det är han som planerar och vill vara fodervärd till en katt. Klart jag tänker vad händer om det skiter sig mellan oss? Kommer aldrig komma på tal att jag vill sammarbeta med någon jag inte känner väldigt väl.
Du skriver att han har skojat om att ha en kattunge på foder. När man skojar om något är det just det - skoj. Sedan kanske sådant utvecklas till seriösa planer, men då får man väl ta alla övervägande då.

Om jag var i hans situation skulle jag bli superstressad. Även om jag VAR intresserad och kände att något kunde utvecklas skulle jag troligtvis avsluta.
 
Fast? Det är han som planerar och vill vara fodervärd till en katt. Klart jag tänker vad händer om det skiter sig mellan oss? Kommer aldrig komma på tal att jag vill sammarbeta med någon jag inte känner väldigt väl.

Jag tror att du drar på alldeles för stora växlar nu. Det där med fodervärd kan jag lätt tänka mig att många skulle säga lite halvskämtande, för kattungar är söta och det är svårt att inte känna ett litet sug om man tycker om katter. Jag tror knappast att han med det menade att han 1000% vill hålla kontakt med dig i ett helt kattliv.

I all välmening, jag förstår om han backar ur när du om och om igen tar allt han säger på största allvar och försöker se in i framtiden. Hade jag inte ens kunnat etablera en lite skämtsam jargong utan att det ska komma tusen frågor och tankar på det så, ja... adios.
 
Jag tror att du drar på alldeles för stora växlar nu. Det där med fodervärd kan jag lätt tänka mig att många skulle säga lite halvskämtande, för kattungar är söta och det är svårt att inte känna ett litet sug om man tycker om katter. Jag tror knappast att han med det menade att han 1000% vill hålla kontakt med dig i ett helt kattliv.

I all välmening, jag förstår om han backar ur när du om och om igen tar allt han säger på största allvar och försöker se in i framtiden. Hade jag inte ens kunnat etablera en lite skämtsam jargong utan att det ska komma tusen frågor och tankar på det så, ja... adios.
Ja men då får han faktist avsluta de som ni alla säger om han inte orkar med mig.
 
Ja men då får han faktist avsluta de som ni alla säger om han inte orkar med mig.

Ja, visst vore det behändigt, så att du inte behöver ta eget ansvar i situationen. Skärpning. Som du håller på nu så verkar du gå in för självsabotage utan att du ens inser det. Jag fattar att vi framstår som jättenegativa allihopa men det är faktiskt för att vi vill att du inte ska fortsätta att ramla i samma fälla som så många gånger förut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 385
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
10 601
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 223
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 454
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp