Bukefalos 28 år!

Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra att du observerat det. Fortsätt att vara uppmärksam på hur er relation känns och fungerar för dig (i motsats till vad han behöver för att vilja fortsätta träffas).
Jag frågade faktist honom om han varit lite off om det är något han vill prata om? Han sa nej det tycker han inte men att han knappt vet vilken dag det är och han har mycket med allt nu och han känner att han börjar bli sjuk. Så ja nu tänker jag chilla med skrivandet då de 2 senaste gångerna varit jag som hållt liv i konversationen. Som sagt så har han aldrig föreslagit att ses eller göra något och de har gått snart 6 veckor. Ska bara vänta ut de och se hur lång tid de tar..
 
Du har fått så många fantastiska svar här och det verkar faktiskt som om att du har tagit till dig en del av dem.
Som @Kiwifrukt skrev, bollen ligger hos honom.
Vänta och se vad han gör och då menar jag vänta, dvs gör absolut ingenting förrän han tar sitt steg (tro mig, jag vet hur jobbigt det är), förhoppningsvis (och som det verkar av dina inlägg) hör han av sig till dig, när han är redo och ni kan då fortsätta dejta eller ta det vidare, hur ni vill. Låt det (och honom) ta den tid det behöver ta!
Om han inte vill mer, är det nog bäst att se det som att han gör dig en tjänst att det inte gick längre än så här, ibland funkar det inte bara och det är bra mycket bättre att komma på i början när man dejtar, än efter 10-15 år, hus och x antal barn.
 
Senast ändrad:
Du har fått så många fantastiska svar här och det verkar faktiskt som om att du har tagit till dig en del av dem.
Som @Kiwifrukt skrev, bollen ligger hos honom.
Vänta och se vad han gör och då menar jag vänta, dvs gör absolut ingenting förrän han tar sitt steg (tro mig, jag vet hur jobbigt det är), förhoppningsvis (och som det verkar av dina inlägg) hör han av sig till dig, när han är redo och ni kan då fortsätta dejta eller ta det vidare, hur ni vill. Låt det (och honom) ta den tid det behöver ta!
Om han inte vill mer, är det nog bäst att se det som att han gör dig en tjänst att det inte gick längre än så här, ibland funkar det inte bara och det är bra mycket bättre att komma på i början när man dejtar, än efter 10-15 år, hus och x antal barn.
Ja jag tror helt ärlig han försöker få detta att rinna ut i sanden då han inte verkar våga säga vad han egentligen vill. Och jag har faktiskt kommit till en punkt att jag har tröttnat på att jaga och söka någons bekräftelse.
 
Ja jag tror helt ärlig han försöker få detta att rinna ut i sanden då han inte verkar våga säga vad han egentligen vill. Och jag har faktiskt kommit till en punkt att jag har tröttnat på att jaga och söka någons
Kan han inte ta en diskussion och vara ärlig utan istället göra så här? Ja, då tycker i alla fall inte jag att han är värd att kämpa för. Om man inte kan prata och vara ärliga med varandra från början. Vad ska man då bygga den fortsatta relationen på?
 
Senast ändrad:
Kan han inte ta en diskussion och vara ärlig utan istället göra så här? Ja, då tycker i alla fall inte jag att han är värd att kämpa för. Om man inte kan prata och vara ärliga med varandra från början. Vad ska man då bygga den fortsatta relationen på?

Vad tänker du att han inte varit ärlig om?
 
Vad tänker du att han inte varit ärlig om?
Jag skrev inte att han varit oärlig jag skrev, att kan han inte prata om vad han tänker och tycker, ärligt med personen han dejtar, utan istället ev. Låter det rinna ut i sanden, som ts misstänkte, Då är han bara feg och om man inte vågar säga som det är till någon man ska ha ett förhållande med, ser inte jag det som något att bygga vidare på. Men det är ju jag det.
 
Jag skrev inte att han varit oärlig jag skrev, att kan han inte prata om vad han tänker och tycker, ärligt med personen han dejtar, utan istället ev. Låter det rinna ut i sanden, som ts misstänkte, Då är han bara feg och om man inte vågar säga som det är till någon man ska ha ett förhållande med, ser inte jag det som något att bygga vidare på. Men det är ju jag det.
Men om någon låter något rinna ut i sanden är det ju någon personen inte ska ha ett förhållande med?
 
Jag frågade faktist honom om han varit lite off om det är något han vill prata om? Han sa nej det tycker han inte men att han knappt vet vilken dag det är och han har mycket med allt nu och han känner att han börjar bli sjuk. Så ja nu tänker jag chilla med skrivandet då de 2 senaste gångerna varit jag som hållt liv i konversationen. Som sagt så har han aldrig föreslagit att ses eller göra något och de har gått snart 6 veckor. Ska bara vänta ut de och se hur lång tid de tar..

Kom ihåg att oavsett skäl (stress, jobb, sjukdom) så är personen i fråga likväl otillgänglig. Du har ju en historia av otillgängliga män - detta verkar vara en upprepning även om hans skäl kanske är andra.
 
Kan han inte ta en diskussion och vara ärlig utan istället göra så här? Ja, då tycker i alla fall inte jag att han är värd att kämpa för. Om man inte kan prata och vara ärliga med varandra från början. Vad ska man då bygga den fortsatta relationen på?
Han hörde av sig och vi snackade lite. Han är en väldig tänkare och tar allt som de kommer. Vill inte stressa utan tänka efter och känna så allt känns rätt. Han har fortfarande inte frågat om vi ska ses. Känner såhär ska jag fråga om han är fri någon kväll denna veckan eller vänta ut honom?
 
Han hörde av sig och vi snackade lite. Han är en väldig tänkare och tar allt som de kommer. Vill inte stressa utan tänka efter och känna så allt känns rätt. Han har fortfarande inte frågat om vi ska ses. Känner såhär ska jag fråga om han är fri någon kväll denna veckan eller vänta ut honom?
Orka?
Vad ska han tänka på hela tiden?
Verkar vara en röd tråd bland dina killar att dom behöver "tänka".
 
Han hörde av sig och vi snackade lite. Han är en väldig tänkare och tar allt som de kommer. Vill inte stressa utan tänka efter och känna så allt känns rätt. Han har fortfarande inte frågat om vi ska ses. Känner såhär ska jag fråga om han är fri någon kväll denna veckan eller vänta ut honom?
Vänta! Låt karln tänka om han behöver det.
Men vänta inte för länge han har trots allt redan tänkt en massa genom det här. Nån måtta får det vara.
 
Vänta! Låt karln tänka om han behöver det.
Men vänta inte för länge han har trots allt redan tänkt en massa genom det här. Nån måtta får det vara.
Han sa han vill inte känna stress eller press, ta allt som de kommer. Känna efter och göra rätt beslut. Han har ju varit osäker innan om jag är rätt för honom eller att vi är för olika då jag var så intensiv. Men jag har verkligen bromsat nu och det känns bättre mellan oss. Men jag vet inte om han fortfarande tvekar då han säger inget och jag vill inte ta upp de. Jag vill försöka att bara ses och se hur de går inte fråga om känslor osv.
 
Han hörde av sig och vi snackade lite. Han är en väldig tänkare och tar allt som de kommer. Vill inte stressa utan tänka efter och känna så allt känns rätt. Han har fortfarande inte frågat om vi ska ses. Känner såhär ska jag fråga om han är fri någon kväll denna veckan eller vänta ut honom?
Känner du att du vill träffa honom just nu? Alltså, riktigt vill träffa honom för att du vill ses och hänga med honom och inte bara för att hålla intresset hos honom uppe? Då frågar du honom.

Annars låt det vara, bestäm träff med en kompis eller så och vill han ses får han snällt underordna sig antingen att haka på eller ordna något om han inte vill träffa någon kompis till dig. Du ska inte behöva gå omkring och fixa om du inte vill eller orkar.

Hur känner du för övrigt för honom nu?
 
Senast ändrad:
Han sa han vill inte känna stress eller press, ta allt som de kommer. Känna efter och göra rätt beslut. Han har ju varit osäker innan om jag är rätt för honom eller att vi är för olika då jag var så intensiv. Men jag har verkligen bromsat nu och det känns bättre mellan oss. Men jag vet inte om han fortfarande tvekar då han säger inget och jag vill inte ta upp de. Jag vill försöka att bara ses och se hur de går inte fråga om känslor osv.
En kille som är intresserad på riktigt känner inte press och stress över att tjejen han fallit för hör av sig och vill umgås.

Tvärtom brukar man blir väldigt glad för varje sms man får av sin nya förälskelse :)
 
Han sa han vill inte känna stress eller press, ta allt som de kommer. Känna efter och göra rätt beslut. Han har ju varit osäker innan om jag är rätt för honom eller att vi är för olika då jag var så intensiv. Men jag har verkligen bromsat nu och det känns bättre mellan oss. Men jag vet inte om han fortfarande tvekar då han säger inget och jag vill inte ta upp de. Jag vill försöka att bara ses och se hur de går inte fråga om känslor osv.
Jag, tycker att det där "ta det som det kommer " är ett sätt för att slippa ansvar och dessutom har han "låst" dig nu, för han vet att du väntar på honom medan han tänker. Att han framställer sig som ett offer (om än diskret), ser jag som en varningsflagg.

Han vet vad han tycker redan nu tror jag.
 
Senast ändrad:
Han sa han vill inte känna stress eller press, ta allt som de kommer. Känna efter och göra rätt beslut. Han har ju varit osäker innan om jag är rätt för honom eller att vi är för olika då jag var så intensiv. Men jag har verkligen bromsat nu och det känns bättre mellan oss. Men jag vet inte om han fortfarande tvekar då han säger inget och jag vill inte ta upp de. Jag vill försöka att bara ses och se hur de går inte fråga om känslor osv.
Återigen, känns det inte rätt från din sida så har även du rätt att tacka för tiden och gå vidare.
 
Han hörde av sig och vi snackade lite. Han är en väldig tänkare och tar allt som de kommer. Vill inte stressa utan tänka efter och känna så allt känns rätt. Han har fortfarande inte frågat om vi ska ses. Känner såhär ska jag fråga om han är fri någon kväll denna veckan eller vänta ut honom?

Du vill, låter det som, att han ska visa mer initiativ och visa sitt intresse i dig genom att vara med-drivande i att besluta om ni ska ses och på vilket sätt. Hur ska han kunna visa detta för dig, och hur ska du få veta om han också kan förändra ett mönster som du känner att du inte uppskattar mellan er (alltså att bara du är drivande) om du hela tiden förekommer honom? Och vill du verkligen ha den rollen? Är du nöjd och glad med dig själv när ni har den här balansen att du vill och driver men är hela tiden osäker och undrar om det är för mycket, medan han backar precis så mycket att han är inom räckhåll? Om inte - förändra det som går, dvs. ditt eget förhållningssätt. Hans kan du inte göra något åt utöver det du redan gjort, dvs. kommunicera och visa hänsyn.
 
Han hörde av sig och vi snackade lite. Han är en väldig tänkare och tar allt som de kommer. Vill inte stressa utan tänka efter och känna så allt känns rätt. Han har fortfarande inte frågat om vi ska ses. Känner såhär ska jag fråga om han är fri någon kväll denna veckan eller vänta ut honom?
Om du backat som du säger, varför låter du då inte honom föreslå en dag för träff?
 
Om du backat som du säger, varför låter du då inte honom föreslå en dag för träff?
Jo det är just de jag vill göra. Att vänta. Jag är ju intresserad av denna killen. Vi har liksom inga problem när vi väl ses. Då dras vi direkt till varann och har de supertrevligt. Är detta att få till träffar som verkar omständligt trots vi bor 15 min gång ifrån varandra. Han säger det tar tid för honom att få känslor. Att han vill att allt ska kännas rätt. Och han vill heller inte slösa någons tid så känns de inte som han vill fortsätta så har han lovat att säga detta. Men enligt honom dejtar man i 5-6 mån innan man får känslor och vet vad man vill,.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 928
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 805
Senast: tott
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 404
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 619
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp