Bukefalos 28 år!

Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag vill fokusera på mig själv och kunna må bra och trivas av att vara ensam. Men samtidigt blir jag inte yngre och vill träffa någon som jag trivs med. Jag har träffat många "toxic" killar som har behandlat mig dåligt. När jag träffat någon nu jag klickar med och som är genint snäll och vill ta det långsamt och göra denna resa rätt istället för att stressa fram som jag alltid har gjort. Så blir ni arga för att jag inte avslutar allt med honom och tar tag i mig själv. Jag har ju tagit tag i detta nu och söker hjälp men låt mig försöka bli glad och att träffa människor som får mig att må bra. Det är just ångesten och bekräftelse jag behöver hjälp med att inte behöva hela tiden. Så snälla sluta skriv att jag inte ska träffa honom. Det är väl endå mitt val? Om det inte håller i längden, nej men då gör de inte de.
Jag har läst igenom hela den här tråden, och även några av dina tidigare trådar. Vad jag kan se är det ingen som är arg på dig, och ingen som säger åt dig att sluta träffa den här killen. Att folk däremot ifrågasätter om du alls bör dejta just nu är kanske inte så konstigt? Du verkar fastna i precis samma beteende varje gång, och när du backar från det beteendet (hetsa och stressa och bli "klängig" för att få bekräftelse), så är det inte så att säga av egen inre motivation, utan det är bara ett sätt för dig att få honom att höra av sig mer så att du kan få din bekräftelse. Det alla försöker säga till dig är att du verkar behöva landa i dig själv, trivas med dig själv även utan att ha en relation, innan du kan ha en vettig relation till en annan person. Kan du klara att göra det samtidigt som du dejtar den här killen så är ju det helt fine, men fokus behöver vara på dig själv och att du som individ ska må bra, inte att du ska vara i en relation.
 
Kan du klara att göra det samtidigt som du dejtar den här killen så är ju det helt fine, men fokus behöver vara på dig själv och att du som individ ska må bra, inte att du ska vara i en relation.
Detta!

TS - det är så klart jättebra om du kan hitta dig själv och må bra samtidigt som du dejtar den här killen om det är det du vill, och det är ingen som är arg på dig eller skäller på dig om att du aldrig mer ska ha kontakt med honom. Men klarar du verkligen av det? Att dejta är ett fruktansvärt osäkerhetsmoment och det känns inte riktigt som att du är mentalt redo för att göra det just nu. Om det av en eller annan anledning skiter sig med den här killen är risken att fallet blir så mycket hårdare när du inte är i balans själv. Samt att risken för att du ska skrämma bort honom om du är så intensiv är överhängande stor.

Jag säger inte detta för att vara elak eller läxa upp dig. Men jag har sett så många tjejer som inte känner sig hela om de inte är i en relation, och som antingen stannar i dåliga relationer eller hoppar från relation till relation bara för att de absolut inte vill vara ensamma och ser singelstämpeln som något fullständigt bottennapp och det största misslyckandet någon kan vara med om. Det är av ren välmening jag skriver det, du ska känna att du har eget värde för att du är du, inte utifrån att du är ihop med någon.
 
@Mallju Jag har skrivit i tråden tidigare och ber om ursäkt om du upplevde att jag försökte trycka ned dig. Jag har förstått att du träffat killar som inte behandlat dig bra, och jag hoppas du kan bli så nöjd och trygg med dig själv att du inte ens ska behöva säga till dig själv att "Jag förtjänar bättre än det här", utan att det sitter i ryggmärgen på dig så du slår bakut för kränkningar, själviska svin och allmänt maktmissbruk från de du träffar/dejtar/vad man än vill kalla det. Men hur många gånger i ditt liv har din sökan efter det du vill ha (kärlek, trygghet, uppskattning, familj) lett till att du tolererat dåligt beteende? Försökt "jobba" igenom den andres dåliga beteende? Vänt andra kinden till? Stått ut med att hen gjort dig ledsen för att du har känslor för hen? DET är vad jag hoppas och önskar du kommer till rätta med, för att kunna möta denna kille eller nästa med öppenhet, trygghet OCH gränser för dig och för honom. Jag läste något fint i en bok härom året som jag tänker kan appliceras på relationer såväl som äktenskap: En relation skall innefatta ORK - Omtänksamhet, Respekt och Kommunikation.
Så, jag önskar dig ork framöver. Må du finna lyckan. ❤️
 
Ja jag vill fokusera på mig själv och kunna må bra och trivas av att vara ensam. Men samtidigt blir jag inte yngre och vill träffa någon som jag trivs med. Jag har träffat många "toxic" killar som har behandlat mig dåligt. När jag träffat någon nu jag klickar med och som är genint snäll och vill ta det långsamt och göra denna resa rätt istället för att stressa fram som jag alltid har gjort. Så blir ni arga för att jag inte avslutar allt med honom och tar tag i mig själv. Jag har ju tagit tag i detta nu och söker hjälp men låt mig försöka bli glad och att träffa människor som får mig att må bra. Det är just ångesten och bekräftelse jag behöver hjälp med att inte behöva hela tiden. Så snälla sluta skriv att jag inte ska träffa honom. Det är väl endå mitt val? Om det inte håller i längden, nej men då gör de inte de.
Nej! Fortsätt med honom tycker jag, men jobba med dig själv också. Han gillar dig och du gillar honom. Klart ni ska fortsätta dejta Ch se vart det leder 🙂
 
Jag berättade allt för honom idag om mitt mående om att jag blir intensiv osv för jag är osäker. Han sa jag kanske inte är redo för ett förhållande. Och ja han har nog rätt. Vi bestämde lite för att vi tar de som de kommer och är öppna och ärliga mot varann.
 
Jag berättade allt för honom idag om mitt mående om att jag blir intensiv osv för jag är osäker. Han sa jag kanske inte är redo för ett förhållande. Och ja han har nog rätt. Vi bestämde lite för att vi tar de som de kommer och är öppna och ärliga mot varann.
Det är bra att du är ärlig. Det blir nog lättare för honom att förstå och kanske bromsa dig då. Men nu vet han och då behöver du inte älta det så mycket i fortsättningen 🙂
 
Han är velig och vet inte riktigt vad han vill. Han är intresserad men det är mycket som gör att det blir svårt just med mina problem. Även om jag får hjälp osv så vill han kanske ha någon som är redo här och nu. Och jag måste jobba med mig själv och få mitt mående att bli bättre och inte klamra mig fast vid honom. Så väljer han att gå så får han ju göra de eller att stötta mig och ta de lugnt och verkligen lära känna mig för den jag är. Detta är den första killen som jag berättar för om mina problem och varför jag är som jag är.
 
Han är velig och vet inte riktigt vad han vill. Han är intresserad men det är mycket som gör att det blir svårt just med mina problem. Även om jag får hjälp osv så vill han kanske ha någon som är redo här och nu. Och jag måste jobba med mig själv och få mitt mående att bli bättre och inte klamra mig fast vid honom. Så väljer han att gå så får han ju göra de eller att stötta mig och ta de lugnt och verkligen lära känna mig för den jag är. Detta är den första killen som jag berättar för om mina problem och varför jag är som jag är.
Oavsett hur det blir med den här killen så är detta ett gigantiskt steg i rätt riktning för DIG!! Heja!
 
Han är velig och vet inte riktigt vad han vill. Han är intresserad men det är mycket som gör att det blir svårt just med mina problem. Även om jag får hjälp osv så vill han kanske ha någon som är redo här och nu. Och jag måste jobba med mig själv och få mitt mående att bli bättre och inte klamra mig fast vid honom. Så väljer han att gå så får han ju göra de eller att stötta mig och ta de lugnt och verkligen lära känna mig för den jag är. Detta är den första killen som jag berättar för om mina problem och varför jag är som jag är.
Helt rätt att du berättade för honom. Nu vet han vart landet ligger och vad det är han har att ta ställning till.
 
Han är velig och vet inte riktigt vad han vill. Han är intresserad men det är mycket som gör att det blir svårt just med mina problem. Även om jag får hjälp osv så vill han kanske ha någon som är redo här och nu. Och jag måste jobba med mig själv och få mitt mående att bli bättre och inte klamra mig fast vid honom. Så väljer han att gå så får han ju göra de eller att stötta mig och ta de lugnt och verkligen lära känna mig för den jag är. Detta är den första killen som jag berättar för om mina problem och varför jag är som jag är.
Bra att du väljer dig själv i första hand nu och att du baserar ditt mående och din framtid på hur du känner för dig själv istället för vad han tycker om dig, ett jättestort steg i rätt riktning. :)
 
Han är velig och vet inte riktigt vad han vill. Han är intresserad men det är mycket som gör att det blir svårt just med mina problem. Även om jag får hjälp osv så vill han kanske ha någon som är redo här och nu. Och jag måste jobba med mig själv och få mitt mående att bli bättre och inte klamra mig fast vid honom. Så väljer han att gå så får han ju göra de eller att stötta mig och ta de lugnt och verkligen lära känna mig för den jag är. Detta är den första killen som jag berättar för om mina problem och varför jag är som jag är.
Och en sak till, tycker du att det blir för mycket med hans velighet nu när du behöver fokus på dig själv så är det okej att tacka och gå vidare från din sida med. Det är inte bara han som får välja.
 
Jag tycker verkligen du ska låta bollen ligga hos honom nu. Vill han ses så får han höra av sig och fråga. Dels för att du verkligen behöver lägga fokus på dig och dina problem, dels för att jag faktiskt kan förstå om han drar lite öronen åt sig med tanke på att han kanske vill dejta någon som är redo här och nu och för att jag kan förstå om det är lite skrämmande med någon som vill ha så mycket bekräftelse. Låt du bollen ligga hos honom.
 
Vi sågs idag. Umgicks och grillade och hade sex. Sen skulle han iväg. Jag frågade om vi skulle sova ihop inatt. För känner hade varit mysigt att sova ihop också. Då sa han vi planerar inget vi har ju pratat om detta. Ja sa nä men om du ska hem sen och vill sova ihop så hör av dig. Vi behöver inte bestämma. Han får panik av att bestämma och vill allt ska vara spontant. Jag är lite tvärt om.
 
Vi sågs idag. Umgicks och grillade och hade sex. Sen skulle han iväg. Jag frågade om vi skulle sova ihop inatt. För känner hade varit mysigt att sova ihop också. Då sa han vi planerar inget vi har ju pratat om detta. Ja sa nä men om du ska hem sen och vill sova ihop så hör av dig. Vi behöver inte bestämma. Han får panik av att bestämma och vill allt ska vara spontant. Jag är lite tvärt om.
 
Vi sågs idag. Umgicks och grillade och hade sex. Sen skulle han iväg. Jag frågade om vi skulle sova ihop inatt. För känner hade varit mysigt att sova ihop också. Då sa han vi planerar inget vi har ju pratat om detta. Ja sa nä men om du ska hem sen och vill sova ihop så hör av dig. Vi behöver inte bestämma. Han får panik av att bestämma och vill allt ska vara spontant. Jag är lite tvärt om.
Nu har jag ingen aning om någonting här men kan det inte vara så att han helt enkelt inte vet när han kommer hem. Blir ju jättemärkligt att bestämma att träffas och så kanske han kommer vid 3 i natt
 
Vi sågs idag. Umgicks och grillade och hade sex. Sen skulle han iväg. Jag frågade om vi skulle sova ihop inatt. För känner hade varit mysigt att sova ihop också. Då sa han vi planerar inget vi har ju pratat om detta. Ja sa nä men om du ska hem sen och vill sova ihop så hör av dig. Vi behöver inte bestämma. Han får panik av att bestämma och vill allt ska vara spontant. Jag är lite tvärt om.
Så var det i början med; jag som du och den killen som min sambo. Lite jobbigt och knepigt i början men det fick vara så; vi har mött varandra halva vägen men det fick ta tid att göra det....Som sagt så investerar man ju mer i varandra så att säga efter längre tid ihop, det får ta tid som jag ser det 😊.
 
Så var det i början med; jag som du och den killen som min sambo. Lite jobbigt och knepigt i början men det fick vara så; vi har mött varandra halva vägen men det fick ta tid att göra det....Som sagt så investerar man ju mer i varandra så att säga efter längre tid ihop, det får ta tid som jag ser det 😊.
Ja precis. Han skrev vid 22 att han var helt slut att vi får sova ihop en annan dag. Jag måste sluta att hela tiden tänka de värsta. Vi träffas ju fortfarande så något finns de. Han vill bara ta de lugnt och hinna känna efter.
 
Ja precis. Han skrev vid 22 att han var helt slut att vi får sova ihop en annan dag. Jag måste sluta att hela tiden tänka de värsta. Vi träffas ju fortfarande så något finns de. Han vill bara ta de lugnt och hinna känna efter.
Vad ska han känna efter om?
Just vad gäller känslor känner åtminstone jag på en gång om det finns någon attraktionskraft, jag kanske är som dig antingen känns det rätt eller fel jag har aldrig dejtat någon för att framkalla känslor efterhand ☺
Heller aldrig varit med om kärlek som växer fram ur vänskap.

Undra om olika människor drar sig till olika typer av kärlek?
 
Vad ska han känna efter om?
Just vad gäller känslor känner åtminstone jag på en gång om det finns någon attraktionskraft, jag kanske är som dig antingen känns det rätt eller fel jag har aldrig dejtat någon för att framkalla känslor efterhand ☺
Heller aldrig varit med om kärlek som växer fram ur vänskap.

Undra om olika människor drar sig till olika typer av kärlek?
För mig och min partner tog det 7 månader av att dejta för att bli kära.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 837
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 513
Senast: tott
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 613
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 801
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp