Bukefalos 28 år!

Dejta långsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi sågs idag. Umgicks och grillade och hade sex. Sen skulle han iväg. Jag frågade om vi skulle sova ihop inatt. För känner hade varit mysigt att sova ihop också. Då sa han vi planerar inget vi har ju pratat om detta. Ja sa nä men om du ska hem sen och vill sova ihop så hör av dig. Vi behöver inte bestämma. Han får panik av att bestämma och vill allt ska vara spontant. Jag är lite tvärt om.
Vi sågs idag. Umgicks och grillade och hade sex. Sen skulle han iväg. Jag frågade om vi skulle sova ihop inatt. För känner hade varit mysigt att sova ihop också. Då sa han vi planerar inget vi har ju pratat om detta. Ja sa nä men om du ska hem sen och vill sova ihop så hör av dig. Vi behöver inte bestämma. Han får panik av att bestämma och vill allt ska vara spontant. Jag är lite tvärt om.

I ditt läge hade jag tagit ett uppehåll med sexet för att försöka bygga på de andra bitarna istället. Och se om han blir kvar (krasst, jag vet).
 
Vad ska han känna efter om?
Just vad gäller känslor känner åtminstone jag på en gång om det finns någon attraktionskraft, jag kanske är som dig antingen känns det rätt eller fel jag har aldrig dejtat någon för att framkalla känslor efterhand ☺
Heller aldrig varit med om kärlek som växer fram ur vänskap.

Undra om olika människor drar sig till olika typer av kärlek?
Alla är ju olika, alla som jag blivit intresserad av (alltså alla, någonsin) har jag först haft en annan relation till innan (någon i klassen/skolan, kollega, någon man ser ofta via något fritidsintresse eller så), jag har aldrig blivit pang bom superkär i en helt ny person bara så där (förutom kanske när jag var tolv och blev i princip besatt av fotbollsspelaren Anders Svensson, men det misstänker jag inte räknas :angel:). Så jag vet inte alls med en gång om det är rätt eller inte.

TS - just här tycker jag inte det var konstigt att du frågade om han skulle sova över och förutsatt att ni sovit över tillsammans tidigare tycker jag nästan hans reaktion var konstigare än din. Var det inte första gången du frågade tycker jag ”jag vet inte om det går för jag kan bli sen ikväll från aktivitet x” eller något i den stilen hade varit med normalt än ”vi ska ju inte bestämma något”. Du frågade om han ville sova över, inte gifta sig.
 
TS - just här tycker jag inte det var konstigt att du frågade om han skulle sova över och förutsatt att ni sovit över tillsammans tidigare tycker jag nästan hans reaktion var konstigare än din. Var det inte första gången du frågade tycker jag ”jag vet inte om det går för jag kan bli sen ikväll från aktivitet x” eller något i den stilen hade varit med normalt än ”vi ska ju inte bestämma något”. Du frågade om han ville sova över, inte gifta sig.

Har inga problem med att förstå det svaret med tanke på TS beteende. Han kanske inte vill spä på onödiga förhoppningar och ett beteende som riskerar eskalera när de redan kommit överens om att de ska hålla det öppet. Det är en tydligare markering än att säga "jag vet inte".
 
TS - just här tycker jag inte det var konstigt att du frågade om han skulle sova över och förutsatt att ni sovit över tillsammans tidigare tycker jag nästan hans reaktion var konstigare än din. Var det inte första gången du frågade tycker jag ”jag vet inte om det går för jag kan bli sen ikväll från aktivitet x” eller något i den stilen hade varit med normalt än ”vi ska ju inte bestämma något”. Du frågade om han ville sova över, inte gifta sig.

Man får ha i åtanke att en och samma fråga kan ha väldigt olika implikationer beroende på i vilken situation och på vilket sätt den ställs. Om den som blir tillfrågad känner press att säga ja för att denne annars får ta ansvar för frågeställarens känslor inför ett nej så är det ett betydligt större ställningstagande än om frågeställaren rycker på axlarna och hittar på något annat om det blir ett "nej". Bevisligen har denna killen känt press förut att ge "rätt" svar vilket i mina ögon gör hans lite annorlunda reaktion begriplig.

Sen inte som ett direkt svar till dig utan mer generellt- bara för att man upplever positiva känslor av att träffa någon (emotionella och/eller sexuella) betyder ju inte det att man per automatik är redo att hoppa in i tvåsamhet och ställa om sin vardag runt den andra personen. Den här killen har sitt eget liv, bagage och önskningar/aspirationer som gör att det kanske inte är helt lätt att veta vad som känns rätt eller är rätt för den livssituation han har nu.
 
Har inga problem med att förstå det svaret med tanke på TS beteende. Han kanske inte vill spä på onödiga förhoppningar och ett beteende som riskerar eskalera när de redan kommit överens om att de ska hålla det öppet. Det är en tydligare markering än att säga "jag vet inte".
Jag har full förståelse för att snubben ifråga dragit öronen åt sig när TS dels varit väldigt intensiv innan och dels berättat om sina problem för honom (vilket jag verkligen tycker var rätt att göra!), så jag har full förståelse för om han hade valt att avsluta här och nu. Men bevisligen har han ju ändå valt att fortsätta träffa henne och jag hade nog valt att lägga fram det som att ”jag ska göra x ikväll/är upptagen ikväll, det passar inte att sova över just ikväll”, förutsatt att han nu vill fortsätta träffa TS alltså. Men som sagt, alla är olika.
 
Vi träffades idag för han skulle hjälpa mig att sätta ihop en möbel vilket han gärna gjorde. Så han här 2 h och fixade sen körde jag hem honom. Han sa han varit jättetrött hela helgen och känner att han börjar bli sjuk. Jag ställer inga frågor längre hur han känner osv utan tänker vi bara tar de som de kommer. Uppenbarligen har han intresse eftersom han vill ses. Dock är han dålig att fråga ut mig. Så jag ska chilla nästa vecka och får se om han ger förslag att ses.
 
Vi träffades idag för han skulle hjälpa mig att sätta ihop en möbel vilket han gärna gjorde. Så han här 2 h och fixade sen körde jag hem honom. Han sa han varit jättetrött hela helgen och känner att han börjar bli sjuk. Jag ställer inga frågor längre hur han känner osv utan tänker vi bara tar de som de kommer. Uppenbarligen har han intresse eftersom han vill ses. Dock är han dålig att fråga ut mig. Så jag ska chilla nästa vecka och får se om han ger förslag att ses.
Nej, du ska chilla nästa vecka för att du behöver få chilla, inte för att han ska föreslå att ni ses. Nu börjar du hamna i samma spår som du var i startade tråden, att få uppmärksamhet från honom genom att göra som han vill och det gör dig frustrerad. Det du ska ha fokus på är dig. Vill han träffas någon gång så är det bara ett plus i kanten och inte hela syftet med att du behöver lära känna dig själv och få landa i vem du är.
 
Nej, du ska chilla nästa vecka för att du behöver få chilla, inte för att han ska föreslå att ni ses. Nu börjar du hamna i samma spår som du var i startade tråden, att få uppmärksamhet från honom genom att göra som han vill och det gör dig frustrerad. Det du ska ha fokus på är dig. Vill han träffas någon gång så är det bara ett plus i kanten och inte hela syftet med att du behöver lära känna dig själv och få landa i vem du är.

Exakt så. Och @Mallju ta den här tiden till att verkligen försöka se er relation utifrån. Är det den här typen av person du vill vara med? Gör han dig glad och visar kärlek på det sätt som du behöver? Eller är ni olika i era behov och du backar på dina?

Jag får nämligen känslan, igen, av att du står tillbaka för att behålla en kille. Det krävs träning och beteendeförändring för att vänja sig av med, vilket är svårt när man samtidigt är mitt uppe i en dejtingprocess.
 
Exakt så. Och @Mallju ta den här tiden till att verkligen försöka se er relation utifrån. Är det den här typen av person du vill vara med? Gör han dig glad och visar kärlek på det sätt som du behöver? Eller är ni olika i era behov och du backar på dina?

Jag får nämligen känslan, igen, av att du står tillbaka för att behålla en kille. Det krävs träning och beteendeförändring för att vänja sig av med, vilket är svårt när man samtidigt är mitt uppe i en dejtingprocess.
Ska jag vara helt ärlig så önskar jag att han visat mer och gjort mer för mig. Är alltid jag som planerar, överraskar och hittar på saker. Känner inte att han skulle göra liknande för mig.
 
Ska jag vara helt ärlig så önskar jag att han visat mer och gjort mer för mig. Är alltid jag som planerar, överraskar och hittar på saker. Känner inte att han skulle göra liknande för mig.

Hur går det med din egen terapi/lära känna dig själv och din egen trygghet? Har du läst om något av tipsen du fått i tråden? Skulle det vara lättare att fokusera på dig själv om du inte samtidigt har en dejtingrelation som stressar dig?
 
Ska jag vara helt ärlig så önskar jag att han visat mer och gjort mer för mig. Är alltid jag som planerar, överraskar och hittar på saker. Känner inte att han skulle göra liknande för mig.
Du, vet du. Eftersom jag varit lite likadan som du tidigare vet jag att en sån kommentar som du fick om övernattningen hade fått mig att bli jätteledsen och nojig och stressig (medan jag hade accepterat en förklaring om att det går inte ikväll på grund av anledning x rakt av) och jag känner inte att han är rätt för dig just nu? Jag tycker för det första inte att du ska dejta alls förrän du har mer koll på dig själv och dina egna känslor. Och dels att om ni ändå ska fortsätta efter att du berättat om dina problem för honom ställs det också lite krav på honom om att vara tydlig mot dig. Och det känns det inte som att han vill/kan riktigt? Jag menar inte att kölhala honom, för jag förstår honom också, men det stärker bara min tes om att du inte ska dejta alls just nu.
 
Du, vet du. Eftersom jag varit lite likadan som du tidigare vet jag att en sån kommentar som du fick om övernattningen hade fått mig att bli jätteledsen och nojig och stressig (medan jag hade accepterat en förklaring om att det går inte ikväll på grund av anledning x rakt av) och jag känner inte att han är rätt för dig just nu? Jag tycker för det första inte att du ska dejta alls förrän du har mer koll på dig själv och dina egna känslor. Och dels att om ni ändå ska fortsätta efter att du berättat om dina problem för honom ställs det också lite krav på honom om att vara tydlig mot dig. Och det känns det inte som att han vill/kan riktigt? Jag menar inte att kölhala honom, för jag förstår honom också, men det stärker bara min tes om att du inte ska dejta alls just nu.

Jag har dock lugnat ner mig i mitt tänkande och planerar inte framåt eller pressar honom. Vi ses ca 1-2 ggr i veckan. Nästa helg har jag planerat in med vänner och familj. Vill han ses då så kommer jag säga jag har tyvärr planerat in annat. För jag vill inte sitta hemma och vänta på honom. Utan jag måste fortsätta mitt liv som innan.
 
Ska jag vara helt ärlig så önskar jag att han visat mer och gjort mer för mig. Är alltid jag som planerar, överraskar och hittar på saker. Känner inte att han skulle göra liknande för mig.
Det är jättebra att du är ärlig och det även mot dig själv, att du talar om de förväntningar du har. Sen är den krassa verkligheten att de ofta inte uppfylls till fullo p.g.a. oförmåga från den andra partens håll eller brist på kommunikation/lust.

Däremot så håller jag med att du borde låta dejtingen ligga lite på is tills du har fått sunda förhållningssätt till relationer och förväntningar i dessa, det blir avsevärt krångligare att implementera de verktyg du behöver för att förstå hur du fungerar och vad dina behov är samtidigt som du ska rodda i ett potentiellt långvarigt förhållande med alla dess upp- och nedgångar.

Ha kvar honom i periferin och träffas någon gång då och då om du absolut vill det men haka inte upp dig på att ett förhållande med honom (eller någon annan, för den delen) kommer lösa alla problem. Det enda förhållandet som faktiskt löser dina problem är det du har till dig själv. Men, som sagt, var ärlig och var framförallt ärlig mot dig själv. Du har redan vunnit jättemycket på att acceptera dina problem och aktivt göra något åt det.
 
Jag har dock lugnat ner mig i mitt tänkande och planerar inte framåt eller pressar honom. Vi ses ca 1-2 ggr i veckan. Nästa helg har jag planerat in med vänner och familj. Vill han ses då så kommer jag säga jag har tyvärr planerat in annat. För jag vill inte sitta hemma och vänta på honom. Utan jag måste fortsätta mitt liv som innan.
Har du verkligen det, eller är det mer att han har sagt att han vill att ni ska ta det lugnt och därför försöker du tvinga dig själv att inte hetsa för att behålla honom i ditt liv? Det vill säga fortfarande hans villkor som styr? Jag tycker verkligen inte du ska blanda in dejting i ditt liv just nu. Definitivt inte med en person som väcker så här mycket funderingar hos dig som han verkar göra.
 
Har du verkligen det, eller är det mer att han har sagt att han vill att ni ska ta det lugnt och därför försöker du tvinga dig själv att inte hetsa för att behålla honom i ditt liv? Det vill säga fortfarande hans villkor som styr? Jag tycker verkligen inte du ska blanda in dejting i ditt liv just nu. Definitivt inte med en person som väcker så här mycket funderingar hos dig som han verkar göra.
Jag känner lite så själv nu för jag har faktiskt tröttnat på att ta alla initiativ. Jag känner lite såhär är han intresserad så får han visa de. Jag mår dåligt av att behöva jaga någon..
 
Jag känner lite så själv nu för jag har faktiskt tröttnat på att ta alla initiativ. Jag känner lite såhär är han intresserad så får han visa de. Jag mår dåligt av att behöva jaga någon..
Har ni inte träffats ett tag nu?
Då är han ju redan fångad tänker jag?
Han verkar ju tycka om dig men ha ett litet lugnare sätt än dig bara,jag ser inga särskilda problem just mellan er två.
 
Har du verkligen det, eller är det mer att han har sagt att han vill att ni ska ta det lugnt och därför försöker du tvinga dig själv att inte hetsa för att behålla honom i ditt liv? Det vill säga fortfarande hans villkor som styr? Jag tycker verkligen inte du ska blanda in dejting i ditt liv just nu. Definitivt inte med en person som väcker så här mycket funderingar hos dig som han verkar göra.
Jag känner lite så själv nu för jag har faktiskt tröttnat på att ta alla initiativ. Jag känner lite såhär är han intresserad så får han visa de. Jag mår dåligt av att behöva jaga någon..
Har ni inte träffats ett tag nu?
Då är han ju redan fångad tänker jag?
Han verkar ju tycka om dig men ha ett litet lugnare sätt än dig bara,jag ser inga särskilda problem just mellan er två.
Jo nästan 6 veckor. Men han har aldrig tagit initiativ att ses. Sen velar han ju. Han är osäker om vi kommer passa i ett förhållande i framtiden då han tycker vi är olika. Så han velar fortfarande har han sagt. Är nog därför han är lite off. Men han velade mer för jag gasade och han ville ta de lugnt. Men nu har jag bromsat och jag har insett att jag vill ta de lugnt och lära känna varann ordentligt. Sen har han lärt mig mycket att det är viktigt att leva sitt liv som vanligt att ses när båda kan liksom. Jag har ju alltid prioterat killen när jag dejtat och släppt allt osv.
 
Jag känner lite så själv nu för jag har faktiskt tröttnat på att ta alla initiativ. Jag känner lite såhär är han intresserad så får han visa de. Jag mår dåligt av att behöva jaga någon..

Jo nästan 6 veckor. Men han har aldrig tagit initiativ att ses. Sen velar han ju. Han är osäker om vi kommer passa i ett förhållande i framtiden då han tycker vi är olika. Så han velar fortfarande har han sagt. Är nog därför han är lite off. Men han velade mer för jag gasade och han ville ta de lugnt. Men nu har jag bromsat och jag har insett att jag vill ta de lugnt och lära känna varann ordentligt. Sen har han lärt mig mycket att det är viktigt att leva sitt liv som vanligt att ses när båda kan liksom. Jag har ju alltid prioterat killen när jag dejtat och släppt allt osv.
Okej jag tycker annars det är ganska så vanligt att få lite tunnelseende när man är förälskad oavsett om det är en man,ett nyfött barn ,ett djur ,en ny hobby eller livstil :)

Jag själv älskar den känslan :)

Men är det något du mår dåligt av ska du naturligtvis följa råden här i tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 849
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 513
Senast: tott
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 616
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 801
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp