Bukefalos 28 år!

Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

tott

Trådstartare
Jag var på dejt igår med en kille jag haft kontakt med via nätet i 2-3 veckor. Han var ny på sidan då och jag gaaaammmmal (men han fick mig att bli betalande).

Som sagt var jag på dejt och vi snackade en del om nätdejting och sånt. Han är (som nya brukar vara) väldigt inne i det där och tycker det är jätteroligt och spännande. Han sade att han har kontakt med en del tjejer och att det är kul att få en massa meddelanden osv. Det är ju det i början...

Vi hade en trevlig dejt och han själv föreslog att han skulle komma och hälsa på mig. Vi bor några timmars färd ifrån varandra. Jag välkomnade honom och frågade när han tänkte komma. Han svarade bara sådär löst att "Vi får se. Vi fortsätter ju att hålla kontakt".
Han sa att han tyckte jag var trevlig och att han var glad att vi träffades. Verkade så också.

Antar dock att han vill checka av några andra först :meh: Vet inte alls med säkerhet, men jag fick på nåt sätt för mig att det är så, eftersom han är så ivrig och tycker det är så roligt med nätdejting.

Jag har igen inget behov av att hänga på dejtingsidor nu när jag kanske har nåt på gång. För mig räcker det med en i taget liksom. Vet att en del av nätdejtingen går ut på att ha "många bollar i luften" tills man förhoppningsvis fastnar tillräckligt för någon, men det ligger liksom inte riktigt i min natur. Jag är nog ingen bra nätdejtare :mad:

Hur gör ni?
Hur gör andra?

...och hur ska jag nu få ro i själen då jag vet att han är ute och raggar vidare, trots allt. Jag kan ju inte hindra honom. Jag vet givetvis inte heller om han är "nåt att ha", men han gav ett bra intryck då vi träffades och jag skulle väldigt gärna träffa honom (asap!!) igen. ...bara för att kunna avgöra om jag ska glömma eller satsa. Vill lära känna honom bättre NU! ...och det gör man inte per mail med honom - helt annan per skrift och irl.

tott - som försöker ta det lugnt (det är jobbigt, men det går bättre än tidigare i mitt liv)
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

om det skulle förväntas av mig att jag skulle låta bli att prata med andra efter en dejt så skulle jag backa. Min nuvarande dejt har jag träffat två gånger några dagar i taget och jag lägger mig inte i om han träffar nån annan. Jag tror inte man kan pressa fram känslor så. Jag litar på att när han känner att han vill va mer, eller inte vill längre så säger han det.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

om det skulle förväntas av mig att jag skulle låta bli att prata med andra efter en dejt så skulle jag backa.

Ja, om någon är så kontrollerande på så tidigt stadium, så skulle jag dra mig ur fortare än kvickt.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Men hjälp. Chilla!
Ni har varit på en dejt, det är i mitt tycke, långt ifrån "att ha något gång".
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

om det skulle förväntas av mig att jag skulle låta bli att prata med andra efter en dejt så skulle jag backa.

Jag förväntar mig ju inte att han låter bli att prata med andra! Det skriver jag ju inte, och menar inte det heller.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag är likadan, därför la jag ner nätdejtandet. Min personliga uppfattning är att man dejtar och "provar" en i taget. Och då gör man det seriöst. När jag sedan kommit fram till att personen inte är något för mig så avslutar jag det snyggt. Allt annat känns för mig som "ett barn i en godisbutik".

En majoritet verkar dock vara våra motsatser, de provar flera samtidigt och tycker inte att dater är seriöst, utan mer en kul grej som kanske kan bli något. De där kanske har jag redan valt bort. De jag dejtar är potentiella, om du förstår skillnaden.

Och så finns det dem som har ONS bara för att det är kul och provar på det, och att ha sex är bara en kul grej.

Och nästa kategori och nästa.

Jag kan ärligt säga att jag inte tycker att någon har mer rätt än någon annan. Bara man är ärlig. Men jag kan tipsa om att skriva sin uppfattning i presentationen, de som sedan svarade till mig var likadana och tyckte det var skönt att jag inte dejtade andra samtidigt. Och vice versa.

(Jag träffade min gubbe på jobbet sedan)
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Oj, ja det var lite trist. Bra att han är ärlig dock!
På minussidan är ju att han inte föll pladask eftersom han vill att du skall förstå att han tänker kolla fler sökande sas. :crazy:
På plussidan så vet du att ingen överglänste dig om han vill träffa dig igen. :)
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Men hjälp. Chilla!
Ni har varit på en dejt, det är i mitt tycke, långt ifrån "att ha något gång".

Fast det är ju stor skillnad på att vilja kontrollera och att han inte vill bestämma dejt för att han pratar om fler flirter.
Jag skulle inte tro efter en dejt att vi är ihop, men det skulle vara avtändande att han diskuterar fortsatt dejtade med andra. Man träffas ju för att kolla intresse. Om han då diskuterar hur kul det ska bli med alla nya dejter så hade jag tolkat det som icke intresse.
Ganska klumpigt faktiskt, lite finess får man väl ha?
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag är också sådan att en i taget.. annars skulle jag känna mig totalt oseriös.. :)
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag tycker är svårt att dejta flera samtidigt. jag har gjort det men det blev inte bra.

Om det tex är två kvinnor som jag är intresserad av så är det nog en av dem som jag gillar lite mer eller tror lite mer på. Dejten mer nummer två blir då mindre lyckad.

jag anser inte att det är fel men jag har lite problem med att fokusera på flera samtidigt.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Om han då diskuterar hur kul det ska bli med alla nya dejter så hade jag tolkat det som icke intresse.

Fast jag vet ju inte om han ska träffa fler - det är bara vad jag antar eftersom han verkade så ivrig i hela nätdejting-grejen. ...men det var också han som föreslog att han skulle komma till mig någon helg, så helt ointressant tycker han tydligen inte att jag är. ...och nåt slags "intressesnack" nämnde vi också, men kommer inte riktigt ihåg hur det gick.

Skönt fö att höra att andra är som jag - en åt gången alltså ;)
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Nej han måste ju vara intresserad eftersom han föreslog ny dejt. Men dumt att diskutera hur mkt mail han får tycker jag. Somliga vill kanske att den andre skall veta att det finns andra möjligheter. Men för mig får det motsatt effekt. Ta någon annan då, jag vill inte vara andrahandsval.
Jag tycker det är underförstått att i början har man kanske kontakt med flera tills man blivit mer säker, men man gnuggar inte in det i ansiktet på den andre. I början är det ju ens ensak, för har man bara träffats på fika två ggr så har man ju inget förhållande. Just därför behöver man inte redovisa om man fikar med fler.
Men träffar jag någon jag känner "wow" med så bokar jag kanske inte in fler fikan med andra, för jag vill se vart det leder med wow-personen först. Alltså skulle jag tolka att om den andre vill dejta vidare så kände den inte wow. Om den efter kanske tre dejter fortfarande vill dejta vidare får den göra det. Utan fler dejter med mig.:p
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

kl.

Jag tror att jag själv bara hade kunnat dejta flera samtidigt om jag inte var "tillräckligt intresserad" av en av dejterna, men då tror jag i och för sig kanske inte att jag hade fortsatt dejta den "första" personen heller. Jag tror att antingen är jag tillräckligt intresserad/nyfiken och då finns det inte plats för fler i mitt lilla huvud, eller så är jag inte så intresserad och då vill jag dejta andra istället - inte nödvändigtvis samtidigt. Min sambo blev jag helt seriöst galen i första gången jag såg honom och efter våran första "dejt" åkte han aldrig hem igen, utan blev kvar hos mig och då hade det ju känns extra knepigt om jag var galen i honom, han sov hos mig varje natt men ändå dejtade andra. Det hade ju blivit helt fel. :p

Men andra fungerar nog helt enkelt annorlunda där, tänker jag! Rent principiellt tycker jag nog inte att det är något fel i att dejta fler, även om jag glatt kan erkänna att jag hade blivit lite ledsen i hjärtat om min "enda dejt" velat multitaska lite grann. Jag är nog känslig på den punkten.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ja, du säger samma sak fast med anda ord. Om man känner wow/blir galen i den andra så vill man träffas, helst genast. Då blir andra dejter ointressanta.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

kl

Jag har aldrig nätdejtat men jag skulle nog ha svårt att ha flera på hand, däremot om jag inte är intresserad av nån skulle jag kunna ha nån ifall att ---

å andra sidan tycker jag att jag dejtar min dejt nu fast vi har setts regelbundet i 7 månader....när slutar man dejta eg :D
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

kl

Jag har aldrig nätdejtat men jag skulle nog ha svårt att ha flera på hand, däremot om jag inte är intresserad av nån skulle jag kunna ha nån ifall att ---

å andra sidan tycker jag att jag dejtar min dejt nu fast vi har setts regelbundet i 7 månader....när slutar man dejta eg :D

När man grubblat färdigt och kommer fram till att man vill ha ett förhållande med personen. Jag vet folk som dejtar i flera år. ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 321
Senast: Exile
·
Relationer Hej allihop! Jag har alltid varit helt säker på att man kommer att träffa någon om man bara lever ett normalt liv, så jag har försökt...
Svar
6
· Visningar
1 593
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp