Bukefalos 28 år!

Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Nej han måste ju vara intresserad eftersom han föreslog ny dejt. Men dumt att diskutera hur mkt mail han får tycker jag. Somliga vill kanske att den andre skall veta att det finns andra möjligheter. Men för mig får det motsatt effekt. Ta någon annan då, jag vill inte vara andrahandsval.
Jag tycker det är underförstått att i början har man kanske kontakt med flera tills man blivit mer säker, men man gnuggar inte in det i ansiktet på den andre. I början är det ju ens ensak, för har man bara träffats på fika två ggr så har man ju inget förhållande. Just därför behöver man inte redovisa om man fikar med fler.
Men träffar jag någon jag känner "wow" med så bokar jag kanske inte in fler fikan med andra, för jag vill se vart det leder med wow-personen först. Alltså skulle jag tolka att om den andre vill dejta vidare så kände den inte wow. Om den efter kanske tre dejter fortfarande vill dejta vidare får den göra det. Utan fler dejter med mig.:p

Förstår vad du menar och tänker nog lite likadant.
Jag vet ju fortfarande inte vad han tänker och vad han gör där hos sig - OM han dejtar, VAD han skriver med andra osv.
Antar bara att han är så ivrig på hela grejen att han på nåt sätt "inte vill missa nåt". Kan nog lite förstå den känslan också, för det ÄR spännande och skoj på en dejtingsajt om man är helt nybörjare. ...men som sagt allt är bara mina antaganden - förutom att jag vet att han tycker det är roligt på mötesplatsen.
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ja, du säger samma sak fast med anda ord. Om man känner wow/blir galen i den andra så vill man träffas, helst genast. Då blir andra dejter ointressanta.

Så tycker/känner jag också, men i gårdagens fall tror jag ingen av oss blev WOW (på de två timmarna vi hade tid att ses) men bådas intresse väcktes för att träffas igen. För intressant för att inte träffas igen, liksom ;)
 
Sv: Detjar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Så tycker/känner jag också, men i gårdagens fall tror jag ingen av oss blev WOW (på de två timmarna vi hade tid att ses) men bådas intresse väcktes för att träffas igen. För intressant för att inte träffas igen, liksom ;)

Ibland kan det vara den rätte/a ändå även om det inte var wow direkt. Jag kände attraktion direkt jag såg min prins, men jag blev inte förälskad förrän vi var på dejt. Vi var i slottskogen och när jag såg hans känsla för djur föll jag pladask. Då blev det wow, en sådan kille ville jag ha, och jag har aldrig ångrat mig. :love:
Han gör allt för både mig och djuren :love: utan att vara mesig.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag har inte dejtat i några längre perioder, utan brukar vara ganska snabb på att antingen utveckla eller avveckla så att säga. Men en period träffade jag två killar samtidigt, och jag hade stött på dem genom fester och studier. Det fungerade några veckor, men sedan kändes det rörigt och jag var inte särskilt intresserad av någon av dem, och avvecklade därför dejtandet med båda. Jag tycker inte att man pratar om att man dejtar andra, men för min del är det helt OK att göra det så länge man sköter det snyggt.... det ahde jag lite svårt att göra, för jag är hopplös med namn om de hette likadant förutom sista bokstaven vilket gjorde att jag sa fel namn ett antal ggr...
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

*kl*

...och nu är misströstan här igen :mad:

Jag vill veta NU om det blir flera dejter! Jag vill veta NU om han tänker komma hit till mig! Jag vill VEETAAAA :banghead: :banghead: :banghead:
...men jag måste ha is i magen. Jag måste lära mig det!!! Jag måste lära mig att inte ta allting så allvarligt!!
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

En sak till jag funderar på... Han sa ju att vi givetvis fortsätter hålla kontakten, men jag undrar var? Jag har hans mailadress (vi har mailat lite smått), jag har hans mobilnummer (vi skickade sms före och efter dejten) och så finns han ju på mötesplatsen, där vi inte hörts sedan i tisdags.

Vilken är den "bästa" plattformen för fortsatt kontakt nu tycker ni? Vill ju inte vara för "på" om jag bara är en i mängden av dejter och kontakter...men fortfarande vet jag ju inte huruvida han dejtar/har planerat dejta andra.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Varför ringer du honom inte och frågar? Så får du reda på direkt om det bara var tomt prat eller om ni ska bestämma någonting.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Varför ringer du honom inte och frågar? Så får du reda på direkt om det bara var tomt prat eller om ni ska bestämma någonting.

För att det är precis just sådana saker jag måste jobba med - att inte ha så bråttom. Att kunna ta det lugnt (vilket jag inte riktigt lyckas med) och "se hur det går".
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

För att det är precis just sådana saker jag måste jobba med - att inte ha så bråttom. Att kunna ta det lugnt (vilket jag inte riktigt lyckas med) och "se hur det går".

Fast jag tycker inte det är så konstigt att ringa några dagar efter en avslutad dejt och höra om det finns intresse för att gå på en andra? I mina ögon är det mycket konstigare att låta det gå flera veckor och sen hoppa upp som gubben i lådan helt plötsligt.

Just det där med att se hur det går förstår jag inte riktigt. För mig vill man antingen ses igen eller också vill man inte det och det är väl ingenting tiden kan göra något åt?
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Fast jag tycker inte det är så konstigt att ringa några dagar efter en avslutad dejt och höra om det finns intresse för att gå på en andra? I mina ögon är det mycket konstigare att låta det gå flera veckor och sen hoppa upp som gubben i lådan helt plötsligt.

Just det där med att se hur det går förstår jag inte riktigt. För mig vill man antingen ses igen eller också vill man inte det och det är väl ingenting tiden kan göra något åt?

Verkar inte som att du har läst tråden så noga.
Vi bor några timmars väg ifrån varandra och måste alltså planera en dejt. Omständigheter gör att vi måste ta ledigt från jobb för att kunna ses en vardag (och vi har turvis program de kommande helgerna).

Han sade ju att vi givetvis ska fortsätta hålla kontakt, vilket vi har gjort även efter dejten - flera sms samma dag, lite sms och ett litet mail igår förmiddags och ett grattis-sms från mig/tack från honom idag.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jo varför skulle jag inte ha gjort det?

Jag tycker snarare det är bättre att höra av sig i tid för att planera för en dejt som kräver timmar i resväg. Han kanske (eller kanske inte?) ringer nästa vecka och då kan inte du veckan efter det och sen veckan därpå är han bortrest etc.

Så jag står fast vid mitt första inlägg och frågar varför du inte ringer med tanken att planera in en dejt? Så får du se om han vill göra det eller inte så du kan gå vidare.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jo varför skulle jag inte ha gjort det?

Jag tycker snarare det är bättre att höra av sig i tid för att planera för en dejt som kräver timmar i resväg. Han kanske (eller kanske inte?) ringer nästa vecka och då kan inte du veckan efter det och sen veckan därpå är han bortrest etc.

Så jag står fast vid mitt första inlägg och frågar varför du inte ringer med tanken att planera in en dejt? Så får du se om han vill göra det eller inte så du kan gå vidare.

För att du skriver om att hoppa upp som gubben i lådan helt plötsligt...

Jag frågade ju honom när han vill komma till mig, men det kunde han inte svara på utan sade bara "Vi får se, men vi fortsätter ju hålla kontakten" eller nåt sånt. Därför antar jag att han inte har något bättre svar två dagar senare heller. Vill inte stressa honom och kanske skrämma iväg honom.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ja men med det menade jag ju att om man haft en lyckad dejt tycker jag det är konstigt om man inte hör av sig på 2 veckor och sen plötsligt vill ses. Hade jag inte själv hört av mig på två veckor hade jag nog inte varit värst intresserad och jag hade bara antagit att den andra personen inte var det heller.

För mig är det bara konstigt att sitta och vänta på den andre om man själv vet att man vill ses igen. Antingen vill han ju det och kan då bestämma någonting eller också vill han inte det och då blir ingenting bestämt. Lite så jag tänker bara. För mig är "vi får se" en undanflykt eller någonting någon säger för att köpa sig tid till att säga nej till något de egentligen inte vill göra. Men det kanske inte alls är så för honom eller för andra.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Det kan hända att han är ett av stolpskotten som vill rinna ut i sanden utan att behöva säga något.
Har han skickat något av smsen först, efter dejten. Eller är det du som skickar och han svarar?
 
Senast ändrad:
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Vi får se är en av mina vanligaste undanflykter då jag inte kan bestämma mig :)
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ja men med det menade jag ju att om man haft en lyckad dejt tycker jag det är konstigt om man inte hör av sig på 2 veckor och sen plötsligt vill ses. Hade jag inte själv hört av mig på två veckor hade jag nog inte varit värst intresserad och jag hade bara antagit att den andra personen inte var det heller.

För mig är det bara konstigt att sitta och vänta på den andre om man själv vet att man vill ses igen. Antingen vill han ju det och kan då bestämma någonting eller också vill han inte det och då blir ingenting bestämt. Lite så jag tänker bara. För mig är "vi får se" en undanflykt eller någonting någon säger för att köpa sig tid till att säga nej till något de egentligen inte vill göra. Men det kanske inte alls är så för honom eller för andra.

Vi har ju hörts alla dagar och samma dag efter att vi sågs.

...och om han självmant föreslår att han ska komma och hälsa på mig så är det väl dumt att försöka komma undan det 2 sekunder senare. han tog upp trippen till mig en eller 2 gånger till medan vi träffades. HAN tog upp det och jag sa att han är välkommen.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Det kan hända att han är ett av stolpskotten som vill rinna ut i sanden utan att behöva säga något.
Har han skickat något av smsen först, efter dejten. Eller är det du som skickar och han svarar?

Han skickade första sms:et efter att vi sågs och han skickade första sms:et andra "sms-omgången" samma dag.
Jag skickade mail med bilder samma kväll och dem såg han först följande morgon och skickade då första mailet (och enda från hans sida).

Idag skickade jag första sms:et tidigt i morse, eftersom han fyller år.
hur tycker ni det är naturligt att fortsätta ha kontakt? sms? mail? eller mötesplatsen?
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Vi får se är en av mina vanligaste undanflykter då jag inte kan bestämma mig :)

Ja, han har program denna helg, jag nästa helg och han har därpå följande. Känns kanske dumt att bestämma träff 3 veckor i förväg då mycket vatten hinner rinna under broarna innan dess.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

om ni pratade om att ses igen och du sade att du skulle tycka det var kul, så tycker jag gott att du kan vänta och se hur hans inställning verkar ha varit.
personligen skulle jag ha tagit ett "vi får se, vi fortsätter ju att hålla kontakt" som ett ointresse av att anstränga sig för att träffa mig igen och fokuserat på annat. (jag är ju som sagt mer intresserad av att träffa folk som är intresserade av att umgås med mig och uttrycker det antingen i handling eller ord. anser det vara en bra "första tröskel" att komma över ;))

Då visar det sig ju ganska snabbt hur hans inställning är till det hela.

Vill du ta på dig att försöka bestämma nästa träff, hur ni ska höras eller dylikt så gör det. men jag tror inte att du kommer få så många fler initiativ från hans sida efter det. Inte för att du nödvändigtvis skulle ha avskräckt honom eller något, men du skulle ju visa att du är villig att vara den som för det hela framåt. Allt han behöver göra är bara att flyta med :) Så du får väl fråga dig själv vilken typ av situation du vill befinna dig i, och hur du mår bäst.

Vad vill du ha ut av det: vill du enbart ha uppmärksamhet och lite kul, eller vill du veta om han kanske skulle kunna vara pojkvänsmaterial någon gång framöver (förutsatt att osv osv)?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 185
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 720
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 346
Senast: Exile
·
Relationer Hej allihop! Jag har alltid varit helt säker på att man kommer att träffa någon om man bara lever ett normalt liv, så jag har försökt...
Svar
6
· Visningar
1 603
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp