Bukefalos 28 år!

Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Alltså, nu har ni ju möts, så nu skulle jag eg. inte se mp som den mest naturliga kanalen. Där loggar man ju in för att leta vidare. Om man nu inte vill skylta med det då.
Det råkade jag ut för en gång, jag litade inte på killen, man kan säga att vi hade ett förhållande. Misstänkte att han var typen som fortsatte leta vid sidan om så jag loggade in lite då o då o kollade när han var inloggad. Det var h an jämt. Till slut frågade jag honom varför, då skyllde han på att han ville se om jag var inloggad. Sm sagt, jag trodde han ljög och ville veta om jag satsade på fel häst, så jag gjorde en profil till utan bild och kontaktade. Skrev att han var snygg o frågade om Han ville ses. Det ville han. Då konfronterade jag honom med det, och han påstod att han förstod att det var jag. BS! Där dumpade jag honom. Jag vet när killen letar eller ej, och det gjorde denna killen. Han hade dessutom klagat att tidigare flickvännen var svartsjuk. :p undrar varför?

Därför anser jag att när man letar då är man inloggad, dejtar man varandra seriöst slutar man leta andra just då. Då loggar jag inte in och därför kan han inte kontakta mig där. Givetvis kräver jag inte att han slutar logga in genast, men om det är kontaktkällan med mig blir det så uttalat att vi ska fortsätta hänga på kontaktsidan. Då satsar man inte helhjärtat, man blir nyfiken på en snygg bild, man blir smickrad av flirter osv. Därför går det bort tycker jag.

Men det var OT, förlåt! ;) nu har ni ju träffats, varför inte säga att du vill prata i telefon nu, inte sms:a?
Eller säga att du vill träffas, inte ha en mail-kompis?
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Som jag skrev så har vi olika program de närmaste helgerna, så som jag ser det så väntar jag, kollar och om kontakten fortfarande är bra efter 1½ vecka(typ) så föreslår jag en helg - om inte han gör det innan.
Känner liksom också lite att han måste få "leka av sig" den värsta nätdejtingivern också.

Jag vill ju träffas igen och lite längre stund för att kolla om han är pojkvänsmaterial eller inte.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Vilken typ av relation vill du ha i framtiden? (generellt)
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ja, han har program denna helg, jag nästa helg och han har därpå följande. Känns kanske dumt att bestämma träff 3 veckor i förväg då mycket vatten hinner rinna under broarna innan dess.

Men är bådas program helt oförenliga med att bjuda med den andre? Man kan ju presentera vederbörande som kompis för utomstående.
Är det så himla stressigt så kan man väl offra en kväll i veckan då? Ses några timmar bara? Det gör väl inget om man kommer hem lite sent.
Nej, det låter inte som om någon av er är särskilt intresserad. ;)
"Vi får se="ointresse. Intresse= man bokar något preliminärt. Går ju alltid att ändra.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Lite så känner jag också. Därför skrev jag i ett tidigare inlägg att jag inte känner mig så sugen på mp just nu. Jag vet ju att han är inne, och jag vet ju att han kollar på och skriver med andra tjejer. ...och det måste han få göra.
Tycker dock att det känns som ett litet steg tillbaka för min del om vi ska ha kontakt på den sidan...men jag vet inte :banghead: På samma gång så var det ju bara en dejt - ingenting som hindrar någon av oss att hänga där.

Känns mail/sms för "allvarligt" för honom? Jag vet inte...
...och ringa vet jag inte heller...han gillar inte att prata i telefon sa han, och inte egentligen skriva heller - och som jag skrev förut så är han mycket bättre irl än per skrift! Helt klart!!
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Är det så himla stressigt så kan man väl offra en kväll i veckan då? Ses några timmar bara? Det gör väl inget om man kommer hem lite sent.
.

"Omständigheter" gör att det är omöjligt att ses en kväll mitt i veckan. Har dock inget med någon annan partner att göra. Vi är båda 100% singel.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Som jag skrev så har vi olika program de närmaste helgerna, så som jag ser det så väntar jag, kollar och om kontakten fortfarande är bra efter 1½ vecka(typ) så föreslår jag en helg - om inte han gör det innan.
Känner liksom också lite att han måste få "leka av sig" den värsta nätdejtingivern också.

Jag vill ju träffas igen och lite längre stund för att kolla om han är pojkvänsmaterial eller inte.

Man kan ju umgås rätt mycket i telefon också. Kemin har ni ju redan kollat. Om han inte vill telefonera förstår jag inte hur ni ska få igång ett förhållande? Sms och en träff/månad? Hm, kommer ta tid innan ni känner varandra.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Lite så känner jag också. Därför skrev jag i ett tidigare inlägg att jag inte känner mig så sugen på mp just nu. Jag vet ju att han är inne, och jag vet ju att han kollar på och skriver med andra tjejer. ...och det måste han få göra.
Tycker dock att det känns som ett litet steg tillbaka för min del om vi ska ha kontakt på den sidan...men jag vet inte :banghead: På samma gång så var det ju bara en dejt - ingenting som hindrar någon av oss att hänga där.

Känns mail/sms för "allvarligt" för honom? Jag vet inte...
...och ringa vet jag inte heller...han gillar inte att prata i telefon sa han, och inte egentligen skriva heller - och som jag skrev förut så är han mycket bättre irl än per skrift! Helt klart!!

varför lägger du så mycket fokus på vad han kanske känner och tycker och tänker och gör? du kommer ju aldrig kunna gissa dig fram till något? eller vill du gissa dig fram till något så att du kan försöka "göra rätt" för att hålla kvar honom? (ps, det finns inget som är "rätt")

vad tycker, tänker, känner du? är du mottaglig för hur han beter sig eller hur han pratar med dig eller vad han faktiskt gör? prova ta ett steg ifrån situationen och se/lyssna efter om han håller sig någorluda nära det som är "rätt" för dig, inte tvärtom :)
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Som jag skrev så har vi olika program de närmaste helgerna, så som jag ser det så väntar jag, kollar och om kontakten fortfarande är bra efter 1½ vecka(typ) så föreslår jag en helg - om inte han gör det innan.
Känner liksom också lite att han måste få "leka av sig" den värsta nätdejtingivern också.

Jag vill ju träffas igen och lite längre stund för att kolla om han är pojkvänsmaterial eller inte.

jamen det låter väl bra.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Lite så känner jag också. Därför skrev jag i ett tidigare inlägg att jag inte känner mig så sugen på mp just nu. Jag vet ju att han är inne, och jag vet ju att han kollar på och skriver med andra tjejer. ...och det måste han få göra.
Tycker dock att det känns som ett litet steg tillbaka för min del om vi ska ha kontakt på den sidan...men jag vet inte :banghead: På samma gång så var det ju bara en dejt - ingenting som hindrar någon av oss att hänga där.

Känns mail/sms för "allvarligt" för honom? Jag vet inte...
...och ringa vet jag inte heller...han gillar inte att prata i telefon sa han, och inte egentligen skriva heller - och som jag skrev förut så är han mycket bättre irl än per skrift! Helt klart!!

Ja visst får han. Men då fick han inte rätt känsla med dig. Eller ska han leta bättre alternativ och när han inser att det inte finns så mycket bra på nätet som han tror nu i början så har han dig dinglande kvar på kroken? Lite mer intresse än så vill du väl ha av en kille?
Tråkigt, men spill inte din tid på honom. Leta vidare du också.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Men är bådas program helt oförenliga med att bjuda med den andre? Man kan ju presentera vederbörande som kompis för utomstående.
Är det så himla stressigt så kan man väl offra en kväll i veckan då? Ses några timmar bara? Det gör väl inget om man kommer hem lite sent.
Nej, det låter inte som om någon av er är särskilt intresserad. ;)
"Vi får se="ointresse. Intresse= man bokar något preliminärt. Går ju alltid att ändra.

Den här helgen skall han åka bort med barnen. Helgen efter det ska jag och min släkt åka bort för att fira min mamma, och helgen efter det ska han på kräftskiva (som han visserligen skulle kunna bjuda med mig på ;) )

Fortfarande kan jag inte förstå att det skulle handla om ointresse från hans sida. HAN bjöd sig till mig och då jag frågade när han kommer så sade han "vi får se, vi fortsätter ju hålla kontakten".
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ja visst får han. Men då fick han inte rätt känsla med dig. Eller ska han leta bättre alternativ och när han inser att det inte finns så mycket bra på nätet som han tror nu i början så har han dig dinglande kvar på kroken? Lite mer intresse än så vill du väl ha av en kille?
Tråkigt, men spill inte din tid på honom. Leta vidare du också.

Hur mycket "rätt känsla" hinner man få på 2 timmar, med en tid att passa? Tror vi båda fick såpass mycket "rätt känsla" att vi gärna ses igen - då det finns möjlighet.

...och jo, ärligt så tror jag att han vill kolla lite till först - ifall det finns någon bra närmare, typ ;) han är som sagt ny och ivrig nätdejtare, och det vet vi alla att man är i början. man tror att det vimlar av fantastiska människor som är perfekta för en på nätet, men så småningom märker man att så är inte fallet...

Jag finns kvar på kroken i någon vecka (2-3), men händer inget mer så får det vara.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Riktigt och långvarigt? Även om det är en dålig relation där en gråter och den andra svär? Lite mer krav än så har du väl ändå.

Betyder det att ni alltid gör allt tillsammans (inga kvällar och helger isär) och pratar i telefon flera gånger om dagen när ni inte är tillsammans (t ex på jobb), eller betyder det att ni umgås i gemensamt hem de kvällar som ni båda råkar vara hemma?

Betyder det att ni alltid tar hänsyn till den andres önskemål innan ni bokar in något ni själva tycker är kul?

Betyder det att ni pratar med varandra om vad ni vill och tycker, eller att ni gissar vad den andra menar och beter er efter vad gissningarna leder fram till?
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag finns kvar på kroken i någon vecka (2-3), men händer inget mer så får det vara.

Är du intresserad så kanske det är en plan. Tror du att han också är intresserad lär ju det märkas, tänker jag, på kontakten som ju "borde" vara likadan (intensiv t ex) eller mer än innan ni träffats.

Jag kanske är lite enkelspårig här, men tänker mig att är någon intresserad så märks det. Väldigt mycket. Och man behöver liksom inte ens tänka tanken "är han intresserad?".
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Den här helgen skall han åka bort med barnen. Helgen efter det ska jag och min släkt åka bort för att fira min mamma, och helgen efter det ska han på kräftskiva (som han visserligen skulle kunna bjuda med mig på ;) )

Fortfarande kan jag inte förstå att det skulle handla om ointresse från hans sida. HAN bjöd sig till mig och då jag frågade när han kommer så sade han "vi får se, vi fortsätter ju hålla kontakten".

Men kräftskiva är ju inte hela helgen. Det är ju fredag (=lör-sön ledig )eller lördag=(fre eftermiddag-lördag dag samt ev. söndag ledig). Svepskäl alltså, enligt mig.
Han kan ha sagt det om besöket för att vara artig och sedan bara tänkt skjuta på bokningen. Men nu är jag negativ, det behöver inte vara så. Men eftersom du skriver tråden så tycker du ju att han visar för lite intresse...
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Ett riktigt och långvarigt. ...fast sånt där kan man ju inte sia om.

what ullo said

hur vill du att relationen ser ut?
hur vill du att er kommunikation ska vara?
hur ser du att ni skulle stötta varandra?
hur ser du dig själv i relationen?
hur skulle du känna dig bäst med att bli bemött av din partner?
hur vill du bete dig mot din partner?

osv osv.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Riktigt och långvarigt? Även om det är en dålig relation där en gråter och den andra svär? Lite mer krav än så har du väl ändå.

Betyder det att ni alltid gör allt tillsammans (inga kvällar och helger isär) och pratar i telefon flera gånger om dagen när ni inte är tillsammans (t ex på jobb), eller betyder det att ni umgås i gemensamt hem de kvällar som ni båda råkar vara hemma?

Betyder det att ni alltid tar hänsyn till den andres önskemål innan ni bokar in något ni själva tycker är kul?

Betyder det att ni pratar med varandra om vad ni vill och tycker, eller att ni gissar vad den andra menar och beter er efter vad gissningarna leder fram till?

Förstår inte riktigt vad du menar med det här inlägget i det här sammanhanget?

Jag söker ett förhållande jag trivs i helt enkelt. Söker en man som jag trivs med och som trivs med mig - och så ska det ju finnas kärlek också givetvis ;)
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Dejtar flera om dejtingen mer är en kul grej än seriöst. Är det seriöst dejtas bara intressanta objekt och då en i taget.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Men kräftskiva är ju inte hela helgen. Det är ju fredag (=lör-sön ledig )eller lördag=(fre eftermiddag-lördag dag samt ev. söndag ledig). Svepskäl alltså, enligt mig.
Han kan ha sagt det om besöket för att vara artig och sedan bara tänkt skjuta på bokningen. Men nu är jag negativ, det behöver inte vara så. Men eftersom du skriver tråden så tycker du ju att han visar för lite intresse...

Kräftskivan visste jag om innan vi träffades, så det är inget svepskäl.

Jag vet inte ens om jag tycker att han visar för lite intresse. Jag vet bara att jag alltid är otålig då det handlar om sådant här, jag vet att jag jobbar på att försöka ta allt med ro, jag vet att det är skitsvårt och jag vet att jag mest bara vill ventilera och få lite andras tankar.

...och jag vet också att jag är klokare om 3 veckor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 185
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 720
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 346
Senast: Exile
·
Relationer Hej allihop! Jag har alltid varit helt säker på att man kommer att träffa någon om man bara lever ett normalt liv, så jag har försökt...
Svar
6
· Visningar
1 603
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp