Bukefalos 28 år!

Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

what ullo said

hur vill du att relationen ser ut?
hur vill du att er kommunikation ska vara?
hur ser du att ni skulle stötta varandra?
hur ser du dig själv i relationen?
hur skulle du känna dig bäst med att bli bemött av din partner?
hur vill du bete dig mot din partner?

osv osv.

Jag förstår inte vad det här har med tråden att göra?
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Isåfall så är uppenbarligen det här inte rätt man för dig.

Du trivs inte med att han inte hör av sig.
Du trivs inte med att han inte berättar vad han tycker.

Du lägger energi på att fråga andra människor vad han tycker och tänker, istället för att få raka och enkla svar från honom själv. Hade det här varit nåt för dig så hade din energi gått åt till att planera en bra dejt med honom istället.

Om du struntar i att det är en kärleks-relation du är ute efter och istället tänker vänskap. Hade du då känt att det här var starten på en vettig vänskap?
 
Senast ändrad:
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Dina inlägg i tråden gäller inte längre huruvida det är rätt eller fel att dejta flera samtidigt. De går in på att han inte hör av sig, och varför han inte gör det, och hur du ska göra, tänka och säga för att han ska bete sig mer som du vill.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Isåfall så är uppenbarligen det här inte rätt man för dig.

Du trivs inte med att han inte hör av sig.
Du trivs inte med att han inte berättar om vad han tycker.

Du lägger energi på att fråga andra människor vad han tycker och tänker, istället för att få raka och enkla svar från honom själv.

Suck! Var har jag skrivit nåt om det du nämner?
 
Senast ändrad:
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Dina inlägg i tråden gäller inte längre huruvida det är rätt eller fel att dejta flera samtidigt. De går in på att han inte hör av sig, och varför han inte gör det, och hur du ska göra, tänka och säga för att han ska bete sig mer som du vill.

Nej, det gör de inte alls!
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Dina inlägg i tråden gäller inte längre huruvida det är rätt eller fel att dejta flera samtidigt. De går in på att han inte hör av sig, och varför han inte gör det, och hur du ska göra, tänka och säga för att han ska bete sig mer som du vill.

Ja, himla Karlslok! Kan han inte bete sig som TS vill? Kan ingen skicka en manual till honom? :rage:
;) :D
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Så bra då.
Men varför frågar du då oss om du bör kontakta honom på mp, mobil eller mail i inlägg 27?
Och varför dunkar du huvudet i väggen i inlägg 26?

Ingetdera har med trådstarten att göra - om det är ok/inte ok att dejta flera. Din tråd gäller inte längre det du tänkte att den skulle gälla.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Så bra då.
Men varför frågar du då oss om du bör kontakta honom på mp, mobil eller mail i inlägg 27?
Och varför dunkar du huvudet i väggen i inlägg 26?

Ingetdera har med trådstarten att göra - om det är ok/inte ok att dejta flera. Din tråd gäller inte längre det du tänkte att den skulle gälla.

Äh, strunt i det! Vilka trådar här på buke håller sig exakt till rubriken, kan man undra??
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Inte många. Men det är inte det jag säger.

Jag försöker förklarar varför jag (och tjenixen) undrar över vad för slags förhållande du egentligen är ute efter.

För det jag läser är att du inte trivs med hur den här personen hanterar kontakten med dig. Så vad får dig att tro att han är rätt person att få ha en riktig och långvarig kärleksrelation med? Vad har du för kriteterier som gör att det här lilla kontakt-abret faktiskt inte är ett problem på lång sikt?

Och nej, du behöver inte redovisa för oss. Men jag funderar på om du själv har tänkt i de banorna - vilka är mina krav på ett bra förhållande, och hur tror jag att denna individ kan leva upp till dessa kraven.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Isåfall så är uppenbarligen det här inte rätt man för dig.
Men de har varit på en enda dejt? En enda.

Jag tycker inte att man kan börja sia om hur en relation kommer att se ut förrän man har åtminstone lärt känna varandra lite mer.

TS: Jag tycker is i magen ett tag låter klokt om det är det som känns bäst för dig. Vore jag som du skulle jag kika efter fler att dejta, eller höra av mig och försöka lösa det så vi kan ses snart. Kan vi inte ses förrän om tre veckor skulle jag se det hela som lite nedlagt, särskilt om vi inte ens bestämt nåt. Men där är vi alla olika!
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

För det jag läser är att du inte trivs med hur den här personen hanterar kontakten med dig. Så vad får dig att tro att han är rätt person att få ha en riktig och långvarig kärleksrelation med?

Tro och tro, det enda jag vill i detta skede är att lära känna killen bättre. På två timmar (tidsbestämt!) hinner man inte så mycket mer än konstatera "kanske intressant" eller "inte intressant". För oss blev det det första alternativet, och tiden får utvisa utgången.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Men de har varit på en enda dejt? En enda.

Jag tycker inte att man kan börja sia om hur en relation kommer att se ut förrän man har åtminstone lärt känna varandra lite mer.

TS: Jag tycker is i magen ett tag låter klokt om det är det som känns bäst för dig. Vore jag som du skulle jag kika efter fler att dejta, eller höra av mig och försöka lösa det så vi kan ses snart. Kan vi inte ses förrän om tre veckor skulle jag se det hela som lite nedlagt, särskilt om vi inte ens bestämt nåt. Men där är vi alla olika!

Is i magen ska jag försöka ha. Jag känner mig själv och känner till mina rastlösa sidor som t.ex att jag vill veta utgången innan det ens är möjligt att ha någon aning om den. Irriterande!
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag förstår inte vad det här har med tråden att göra?

Inte exakta svar på de frågorna jag ställde, men att fråga sig själv dessa saker tycker jag har med tråden (dit den har tagit vägen) att göra.

Som ullo skrev (klipper lite):
Dina inlägg i tråden gäller inte längre huruvida det är rätt eller fel att dejta flera samtidigt. De går in på att han inte hör av sig, och varför han inte gör det, och hur du ska göra, tänka och säga för att han ska bete sig mer som du vill.

Och då undrar jag om du vet/ har funderat på vad det är du faktiskt VILL - förutom att "veta utgången innan det ens är möjligt att ha någon aning om den".

Alltså, det är en intressant frågeställning för jag tror inte så många gör den. Och det är absolut något man bör göra från första början man träffar en person, fråga sig om den beter sig på ett sätt man sympatiserar med och som får en att må bra. Om den verkar ha liknande tankar och inställning till livet osv. Det handlar ju inte heller om att böja och forma sig själv eller någon annan för att få det att funka, det ideala är ju att det kommer naturligt (även om man i de flesta relationer behöver kompromissa till en del).

Därför ifrågasätter jag om du vet vad du vill i slutet av denna frustration och rastlöshet du jobbar med, för annars innebär ju allt ditt arbete bara att lägga locket på känslor du har. Inte att skicka dem i rätt konstruktiv riktning.


Men ok, svaret på rubriken: ja, jag tycker det är ok att i nätdejting dejta flera. Sen kommer man väl (förhoppningsvis) till en punkt när man träffas mer intensivt och har fattat tycke för varandra. Då bör man ta upp ämnet om det är något som är viktigt för en.

Sen kan jag tycka att det är rätt ocharmigt att uttrycka sig som han gjorde efter dejten. Men nu säger du ju att ni haft kontakt och det är väl bara att fortsätta dör det faller sig mest naturligt. Om du tycker det känns konstigt att fortsätta på mp, gör inte det då. Det kan du bestämma helt själv. Vill han fortsätta endast kommunicera där (vilket det inte verkar som), tja, då har ni en intressekonflikt. Då kan du återigen bestämma helt själv hur du vill ställa dig till det :)
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Men de har varit på en enda dejt? En enda.

Jag tycker inte att man kan börja sia om hur en relation kommer att se ut förrän man har åtminstone lärt känna varandra lite mer.

Håller absolut med vad det gäller att sia om hur en relation kommer eller skulle kunna se ut med en person man inte känner eller precis har träffat. Däremot tycker jag att det är mycket nyttigt att fråga sig själv vilken typ av relation man faktiskt vill ha och leva i. Det är en generell livsfundering, inget som bara tillämpas i början när man precis träffat någon. Det innebär ju inte heller att man ratar allt som inte passar in i den mallen heller, alla relationer fyller sin egen funktion. Men att ha mål och visioner skadar aldrig ;)
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Och det håller jag med dig om! Och jag tror att SÅ många (främst kvinnor) behöva sätta sig ner och fundera över vad de själva vill och tycker, istället bara över vad just dejten tyckte och vill. Men, mitt svar var främst till Ullo som sa att snubben uppenbarligen inte är vad TS söker. Jag vet inte om nån av oss i tråden kan avgöra det nu såhär.

Sen tycker jag att han var lite snubbig i det han sa om mail etc. Jag hade tolkat det som att han vill flagga för att han inte är så himla seriös, att det är lite på kul liksom. Men vad vet jag.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Och då undrar jag om du vet/ har funderat på vad det är du faktiskt VILL - förutom att "veta utgången innan det ens är möjligt att ha någon aning om den".

Alltså, det är en intressant frågeställning för jag tror inte så många gör den. Och det är absolut något man bör göra från första början man träffar en person, fråga sig om den beter sig på ett sätt man sympatiserar med och som får en att må bra.

Det enda jag vet (och kan veta) just nu är att han var tillräckligt intressant för att jag vill träffa honom igen. Varken jag eller ni eller någon annan kan veta om han är rätt eller fel för mig.

Jag vet förresten en annan sak också - och det var att vi hade trevligt. Vi pratade och skrattade och det kändes avslappnat och naturligt för att vara första gången vi både såg och hörde varandra.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Sen tycker jag att han var lite snubbig i det han sa om mail etc. Jag hade tolkat det som att han vill flagga för att han inte är så himla seriös, att det är lite på kul liksom. Men vad vet jag.

Det tycker jag nog också, men vem är inte snubblig och kanske säger lite tokiga saker på en första dejt, där man inte ens har pratat med varandra innan.
Visst kunde han ha låtit bli att säga det, men på samma gång så vet jag ju iom det vad han gör. Ärligt är också bra - även alla sanning inte alltid behöver sägas.

"Alla" är väl nervösa och "konstiga" på sitt sätt på en första dejt.
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Vet du vad ? Är dom intresserade så är dom På ....om han tyckte du var intressant o visste att du finns på MP skulle han nog vara rädd att tappa dig ....det är vad jag tror och vad jag tänker när jag går till mig själv
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

. Men, mitt svar var främst till Ullo som sa att snubben uppenbarligen inte är vad TS söker. Jag vet inte om nån av oss i tråden kan avgöra det nu såhär.

Jag vet, men jag kände att jag hade något att säga om det så jag körde på ändå :D

Och, nej, jag tror inte någon med säkerhet kan avgöra något sådant!
 
Sv: Dejtar ni/man flera? ...eller det gör man väl??

Jag förstår vad du menar men jag skrev faktiskt 'snubbig' (som inte ens är ett ord säkert, därav förvirringen) och det betyder att man är lite svinig.

Å andra sidan har jag sagt värre saker på dejter :angel:.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 322
Senast: Exile
·
Relationer Hej allihop! Jag har alltid varit helt säker på att man kommer att träffa någon om man bara lever ett normalt liv, så jag har försökt...
Svar
6
· Visningar
1 593
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp