Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag menar att om man nu inte vill diskutera saken vidare utan bara konstatera eller ventilera något så blir det konstigt om man sedan svarar på mitt svar och sen i slutändan hamnar i någon sorts "inte som att jag egentligen undrade", då borde det hela ha dött ut tidigare.

Oavsett vilket så skriver man väl om man vill och inte om man inte vill och jag tycker det verkar lite onödigt att ifrågasätta eller kommentera varför andra skriver om det inte är så att personen på något sätt tillför för forumet något negativt. Nog om det från min sida nu och jag släpper den tråden eftersom den inte direkt är relaterad till ämnet.

Tja, känns ju som en rätt tråkigt värld om man inte bara kan få konstatera eller ventilera saker som sker i sin omvärld, utan att vilja ha lösningar och förklaringar på allt.

Men håller med, helt OT till tråden så slut på det 👍
 
Gott nytt år vänner!
För att summera det gångna året får jag nog säga att på dejtingfronten har mitt år varit rätt grymt. Så många sköna personer jag fått dejta och lära känna, så mycket jag lärt mig om mig själv och så kul att ha ett forum som detta att hänga i att dela erfarenheter och ta del av andras.
Framför allt hade jag gärna fått träffa den där nästan okyssta 21åringen eller den fortfarande väldigt osäkra sexuellt frustrerade 25åringen som knappt fick ligga, och berätta att när du är 38, halvtjock småbarnsmor, hårig, osminkad och helt jäkla obrydd om allt vad frisyrer och klädstilar heter, så kommer du att få känna att du duger fullt ut utan att behöva förändra dig ett dugg, alla de som tidigare sa åt dig nåt annat och fick dig att t.ex. tona håret och raka armhålorna mot din vilja hade fel! (Okej, inte matchar jag på tinder alls så mycket som tjejer sägs göra, men kanske gallringen som sker inte heller är av ondo).
Sen var jag ju väldigt naiv när jag drog igång med mitt dejtande, denna tråd har varit guld med olika synsätt och vinklar och att man får förståelse för hur olika vi kan fungera i tempo och känslor osv...

Hur har ett dejtår varit? Vad har ni fått ut av dejtingtråden?
 
Ja, kan erkänna att jag inte alltid håller alla konversationer igång. Men varför matcha och dessutom skriva för att sen inse att nä, det var inte rätt 🙄 vi hade alltså hunnit skriva typ ”hej”...

Så gör jag ofta. :o Jag försöker swipa generöst för att inte missa roliga personer, men om personen har en tom/intetsägande presentationstext brukar jag ge personen en chans genom att skriva typ hej - om personen då inte skriver något mer utförligt/personligt/kommenterar på min utförliga presentation så avmatchar jag igen!
 
Gott nytt år! Mitt dejtingår har varit upp och ner, men det beror väl mest på att jag varit in i väggen och vänt så har inte direkt orkat träffa nya människor. Men sommaren var fin, tillbringade två veckor i Sthlm och låg en del. Sedan slutet på augusti har jag inte haft ngn action alls, så Jag hoppas 2019 blir bättre! 😁
 
Mitt dejtingår inleddes med en dejt med vad som skulle vara en KK typ, men som jag föll för på helt annat sätt. Han har och är dock väldigt oklar pga sin historia (jag både förstår och inte förstår problematiken...eller jag förstår den men inte hans beteende kring det kanske). Han säger att han har känslor och vill mer men sen händer inget mer. Så jag har i perioder ledsnat och dejtat andra, men inte hittat någon som jag fallit för. Bara en karl jag ens känt att jag vill träffa mer än en gång.

Dejtingtråden (-arna) ger mig otroligt mycket pepp och nytänk på alla möjliga sätt 😊
 
Mitt mål med dejtingåret 2018 var att dejta mer än 2017, och det lyckadea jag med :) Fyra personer blev det, vara tre av dem jag dejtade minst fem gånger. Tyvärr blev det inga känslor från något håll i alla fallen, men är nöjd att jag gjorde det iaf! Siktar på att dejta vidare under 2019 och förhoppningsvis träffa den rätta att dejta för framtiden!
 
Börjar året starkt med en tinderträff! Jag och en kompis var tvungna att dra hyfsar tidigt pga sista bussen in till de mer centrala delarna av stan. Har snackat lite med en kille under kvällen som har sin vän sällskap på ett hotell (kompisen jobbade där), så mitt nyår avslutades med tre timmar häng i en hotell-lobby med kompis och Tinder”ragg” över en flaska cola! :D
 
Självklart är det bara han som vet, jag förväntade mig ingen förklaring här (det verkar ofta vara du som känner att du behöver förklara olika fenomen). Det var mer en reflektion
Att nån inte svarar förstår jag nästan bättre. Eller om någon tar bort en match efter ett tag. Men match, skriva och ta bort på ett par timmar 😅 men jag behöver inte förstå allt. Var mest lite fascinerad.

Jag tror att just Tinder triggar sånt beteende. Det är enkelt och ytligt och igen behöver ta ansvar för nånting- Att matcha ger nog en go känsla, avmatcha likaså jag tror det ger en känsla av kontroll. Det verkar finnas många som slösveper utan annan anledning än rent tidsfördriv och allmän egoboost- ingen intention till nånting annat.
 
Jag gick och skaffade Tinder igen. Får se hur länge jag kan avstå från att avinstallera eländet :angel:
Hur som helst dyker det ju upp skitmånga med aslångt avstånd, varför blir det så? Jag har ställt in max 6 mil, men får upp folk från gud vet hur långt bort, tresiffrigt antal kilometrar, typ hela tiden :cautious:
 
Matchade med en snubbe, kom fram rätt snabbt att vi söker olika saker (jag seriöst men öppen för vänskap, han vänner och kk). Har varit jävligt tydlig med att jag mest känner bleh vid blotta tanken på att skaffa en kk och att jag alltså inte är intresserad.

Snubbe: Antar jag ej lyckats övertala dig om att testa vara kk me mig och se hur det går? ;)
Jag: Du tycker alltså att det är okej att övertala folk till att hoppa i säng med dig?
Snubbe: Fast det är väl just övertala man ska göra? Samma när man försöker bli vänner eller förhållanden. Man försöker övertala den andra att man är bra människan, bra vän, m.m jag är mest ärlig och hoppas det funkar ^^
Jag: Eh, nej, har nån sagt nej så respekterar man det. Klarar man inte ens av att respektera ett nej så är det hög tid att gå i celibat.

Jag röstar för att tvinga vuxna män tillbaka till skolan för en uppdaterad omgång sexualkunskap med fördjupningsarbete i exalterat samtycke. Underkända kastreras.
 
God fortsättning till alla i denna härliga tråd!

Jag hoppas 2019 blir ett bra dejtingår. Vill fortfarande tro att de finns en barnfri, hundälskande snygging till mig.
Skriver med några på Tinder och några på hp, ingen är tillräckligt intressant för dejt dock.
 
Ja gud.
Är inte gjord för att fira nyår. Nästa år flyr jag nånstans.
Slutade i kaos och att jag gick till militären och sov.

Imorgon ska jag försöka vakna i tid och ringa vårdcentralen, kan inte hålla på såhär längre.
Känns fel att gilla inlägget, men jag hoppas verkligen att det leder till något bra för dig och att 2019 kan få bli ett kanonfint år för din del!
 
Känns fel att gilla inlägget, men jag hoppas verkligen att det leder till något bra för dig och att 2019 kan få bli ett kanonfint år för din del!

Tack :heart
Det börjar verkligen i katastrof.
Men jag är glad att jag inser mer och mer saker med mig själv och det bara kan bli bättre.

Tappar för övrigt tron på mänskligheten, satt i ett gathörn och grät igår, ingen kom och frågade hur det var.
 
Tack :heart
Det börjar verkligen i katastrof.
Men jag är glad att jag inser mer och mer saker med mig själv och det bara kan bli bättre.

Tappar för övrigt tron på mänskligheten, satt i ett gathörn och grät igår, ingen kom och frågade hur det var.
Usch :( Flytta till Sthlm. Då kan du få hänga med mig och mina damer och så kan vi ha det jättebra istället för att du ska trassla runt där du är nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 317
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 174
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp