Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, kvinnorna buke vill ofta framstå som att ni är bättre än män känns det som ?
Mkt, möjligt att män går lite mer på utseende än kvinnor. Men skillnaden är inte så stor som man tror.
Enligt mina egna undersökningar. I takt med att jag har fixat bättre bilder så får jag fler matchningar. Profil texten har gjort väldigt liten skillnad och inte minst hur min långa polare attraherar tjejer. Säger väldigt mkt om hur kvinnor också går efter utseende.

Tänk er själva?
Ni har tusentals killar att swipa på Tinder? Inte väljer ni den oattraktiva killen med en bra profiltext om ni också matchar med en attraktiv kille som också har bra profiltext ? Klart tjejerna väljer killen som både har utseendet och de andra kvaliteter hon letar efter! Det är bara ren logik.

Finns även undersökningar på det:
https://www.livescience.com/58607-mens-looks-may-matter-more-than-personality.html
"The results showed that as long as a man was considered attractive or moderately attractive, both mothers and daughters would pick the guy who had the most desirable personality traits. But when an unattractive male was paired with the most highly desirable personality profile, neither daughters nor mothers rated him as favorably as a potential romantic partner, compared with better-looking men with less desirable personalities. "
 
Hero. Testa att säga detta högt för dig själv:

Jag tillhör inte de allra snyggaste männen.
Jag är kortare än många män.
Jag får färre matchningar än vissa kvinnor.
Jag accepterar detta och gör det bästa av situationen.

Upprepa.

Jag behöver inte. För jag vet redan om det.
Därmed inte sagt att jag saknar en partner för det.
 
Det är klart att utseendet spelar en viss roll! Och att bättre bilder ger fler matcher. Det du verkar haka upp dig på är att tro att det krävs ett specifikt utseende, en viss grad av snygghet för att överhuvudtaget attrahera någon eller finna en livspartner.

Och jag med flera påpekar att vi gillar olika, och att man inte behöver se ut som Johnny Depp eller Hugh Grant för att få till en dejt. Folk med alla typer av utseenden finner ju kärleken hela tiden. (Detta ser du väl också själv runt omkring dig både i bekantskapskretsen och på tv?)

Jag tror absolut att Johnny Depp skulle få väldigt många fler matchningar på tinder än typ Anders Anonym som varken tvättat eller klippt vare sig hår eller skägg sedan våren -95. Men om Anders Anonym fräschar till sig och får taget vettiga bilder plus skriver vettiga saker i kontakten med de han hoppas dejta så lär han så småningom få napp.

Och får han noll napp på dejtingsidor är det kanske bättre att jobba på att lära känna mer människor IRL och därmed öka sina chanser för att hitta någon han klickar med.
 
Enligt mina egna undersökningar. I takt med att jag har fixat bättre bilder så får jag fler matchningar. Profil texten har gjort väldigt liten skillnad och inte minst hur min långa polare attraherar tjejer. Säger väldigt mkt om hur kvinnor också går efter utseende.

Vänd på det, av alla hundra tjejer som faller som käglor för honom, har säkert de flesta en eller flera kompisar med sig. De kanske är lika attraherade av din kompis som väninnan men det är alltid hon som får den hetaste killen...

...så där står ni, två förlorare i genlotteriet och kan välja att känna er som losers eller se till att ni med lite social skills kanske kan finna varandra.
 
Okej, kvinnorna buke vill ofta framstå som att ni är bättre än män känns det som ?
Mkt, möjligt att män går lite mer på utseende än kvinnor. Men skillnaden är inte så stor som man tror.
Enligt mina egna undersökningar. I takt med att jag har fixat bättre bilder så får jag fler matchningar. Profil texten har gjort väldigt liten skillnad och inte minst hur min långa polare attraherar tjejer. Säger väldigt mkt om hur kvinnor också går efter utseende.

Tänk er själva?
Ni har tusentals killar att swipa på Tinder? Inte väljer ni den oattraktiva killen med en bra profiltext om ni också matchar med en attraktiv kille som också har bra profiltext ? Klart tjejerna väljer killen som både har utseendet och de andra kvaliteter hon letar efter! Det är bara ren logik.

Finns även undersökningar på det:
https://www.livescience.com/58607-mens-looks-may-matter-more-than-personality.html
"The results showed that as long as a man was considered attractive or moderately attractive, both mothers and daughters would pick the guy who had the most desirable personality traits. But when an unattractive male was paired with the most highly desirable personality profile, neither daughters nor mothers rated him as favorably as a potential romantic partner, compared with better-looking men with less desirable personalities. "

Absolut om en kille som jag tycker ser bra ut och har en bra text som passar mig så kommer han att få en like eller ett meddelande. Problemet är att de är oerhört få som ser bra ut och som har en bra/passande text. De flesta har ingen presentation alls och när jag sedan får ett meddelande från dem så förstår jag varför. 😡 En kille som jag inte kan finna attraktiv på någon sätt svarar jag inte på, men det är rätt stor variation på män som jag tycker ser bra ut. Jag har pratat med en kille innan jul som såg väldigt bra ut men han kommer jag inte att fortsätta med eftersom att han inte kommer att passa ihop med mig och in i det liv som jag vill fortsätta leva. Det är ju ingenting konstigt med det. Vad jag finner konstigt är att de börjar med att trycka upp hur bra de tycker att jag ser ut i första meddelandena, varför inte börja med någonting vettigt som hej hur är det? Har du haft en bra jul? Jag vet att de tycker att jag ser bra ut, annars hade de inte skrivit till mig från första början. Det är ju inte så att jag direkt vill påbörja en konversation med dem.
 
Grejen är att det inte spelar någon roll om din långa halvgud till polare får 100 x fler matchningar.

Släpp det!

Han kan lika gärna fastna i överflödets förbannnelse.

Du behöver hitta en, inte hundra.

Tror han har större flyt i IRL , på krogen , där längden och storleken blir mer uppenbar.
Där han hade 100 x ligg. Men han har stadgat sig nu... vilket jag aldrig trodde skulle hända :D

Japp, det behövs bara en :).
Men om 99/100 leder till en dejt. Så behövs det ett par 100 för ett par dejter.
 
Vad jag finner konstigt är att de börjar med att trycka upp hur bra de tycker att jag ser ut i första meddelandena, varför inte börja med någonting vettigt som hej hur är det? Har du haft en bra jul? Jag vet att de tycker att jag ser bra ut, annars hade de inte skrivit till mig från första början. Det är ju inte så att jag direkt vill påbörja en konversation med dem.

Jag antar att dom inte har lärt sig att många kvinnor inte uppskattar att bli kommenterade för sitt utseende det första dom gör?
Dom tänker väl själva hur smickrade dom hade blivit för en liknade komplimang. Men många kvinnor fungerar inte på samma sätt där...
Jag öppnar aldrig med utseendet och jag har väldigt bra svarsfrekvens. De flesta kvinnor svarar mig. Men det hjälps inte... det mynnar ändå sällan ut i en dejt. Oftast tror jag avståndet är största hindret...
 
Tror han har större flyt i IRL , på krogen , där längden och storleken blir mer uppenbar.
Där han hade 100 x ligg. Men han har stadgat sig nu... vilket jag aldrig trodde skulle hända :D

Japp, det behövs bara en :).
Men om 99/100 leder till en dejt. Så behövs det ett par 100 för ett par dejter.

Du kan gå kvantitet eller kvalitet. Har du kvantiteten gratis (som din vän) så kan det vara tacksamt men många riktigt stereotypt attraktiva vittnar om att det är lika svårt för dem att hitta den rätta.

Om man som du, och de flesta andra, inte kan gå på kvantiteten måste du fila på kvaliteten.
Då gäller det att slipa på kvaliteten, att dina fina egenskaper är så fina att de gör dig attraktiv på andra plan....vilket i många fall leder till att du blir attraktiv även fysiskt (se SaraXX inlägg ovan, ett ganska vanligt scenario vågar jag påstå).
 
Jag har också funderat på den där kravlistan. Visst har jag preferenser när det gäller utseende. Men om jag ser till de jag har dejtat sen i somras (5 st) så har ingen av dem passat in på särskilt mycket av det.
En av de viktigaste sakerna för mig är självdistans. Humor. Att kunna vara lite störiga mot varandra, diskutera och vara oense utan att det blir obekvämt, någon som lätt erkänner sina brister, inte måste vara manlig (vad nu det är).
Det flesta av dem jag drar höger på har minst en knasig bild. Snygga men allvarliga går bort jämfört med mindre snygga och knasiga.
Om jag hade sett dem jag har haft sex med sen i somras (4 st) på bild nakna hade jag inte blivit tänd av någon av deras kroppar. Men det är ju en helt annan sak IRL. Det är så himla sexigt vad de kan göra med sina (och min) kropp, hur de behandlar mig osv. Svårt att förklara men en bra insikt för mig.
Hade jag följt en strikt kravlista hade jag inte träffat någon av dem.
SaraXX:s citat menade jag.
 
Jag antar att dom inte har lärt sig att många kvinnor inte uppskattar att bli kommenterade för sitt utseende det första dom gör?
Dom tänker väl själva hur smickrade dom hade blivit för en liknade komplimang. Men många kvinnor fungerar inte på samma sätt där...
Jag öppnar aldrig med utseendet och jag har väldigt bra svarsfrekvens. De flesta kvinnor svarar mig. Men det hjälps inte... det mynnar ändå sällan ut i en dejt. Oftast tror jag avståndet är största hindret...
Ja, det är ju många som inte vill ha distansförhållanden och inte vill flytta.

Men det verkar ju jätteeffektivt att hänga med din utåtriktade kompis som ju verkar ha lätt att prata med folk, då kommer ju tjejer fram till dig helt utan ansträngning, du slipper ta initiativ till att börja prata först. Det enda du behöver göra är att försöka småprata, och är det för hög musik kan man alltid säga typ ”jag hör ingenting, ska vi flytta oss lite bort från högtalarna/gå någonannanstans?” Många gånger har jag och mina vänner småpratat med killar eller killgäng på krogen utan att det raggats hysteriskt. Ibland har man efter en stund upptäckt ömsesidigt intresse, ibland är någon ett pucko, och ibland har man helt enkelt bara en kort trevlig pratstund.

Nästa gång man träffas kanske man pratar lite mer, och plötsligt har man börjat lära känna varandra. Och plötsligt kanske man vill ses i ett annat sammanhang.
 
Du kan gå kvantitet eller kvalitet. Har du kvantiteten gratis (som din vän) så kan det vara tacksamt men många riktigt stereotypt attraktiva vittnar om att det är lika svårt för dem att hitta den rätta.

Om man som du, och de flesta andra, inte kan gå på kvantiteten måste du fila på kvaliteten.
Då gäller det att slipa på kvaliteten, att dina fina egenskaper är så fina att de gör dig attraktiv på andra plan....vilket i många fall leder till att du blir attraktiv även fysiskt (se SaraXX inlägg ovan, ett ganska vanligt scenario vågar jag påstå).

Debatterar om jag ska svara dig eller inte. Vill inte att mod startar en ny Hero tråd.
Kan endast konstatera att jag håller med dig. Man måste jobba på de kvaliteter man har.
Jag kan inte jobba mig till att bli längre ju.
Jag vet att självdistans och humor kommer längst upp på nästan alla listor när folk letar partner. Såna saker är värda att jobba på :).
 
Kolla bara random kändisar, finns mängder av exempel på både män och kvinnor som beundras för sitt utseende i hela världen, som har grymt hög status, en pengabinge större än Joakim von Ankas och Krösus Sorks tillsammans....de har alla statushöjande faktorerna....men ändå har de svårt att hitta den rätta.

När dörren stängs är det till syvende och sist du och partnern kvar och finns inte det andra, de fina egenskaperna, ömheten, omtanken, humorn, det gemensamma bandet, kompromissviljan, kommunikationen och allt det där andra som behövs i en relation, ja då kommer statusen och utseendet inte att spela någon roll efter den första fasen.
 
Debatterar om jag ska svara dig eller inte. Vill inte att mod startar en ny Hero tråd.
Kan endast konstatera att jag håller med dig. Man måste jobba på de kvaliteter man har.
Jag kan inte jobba mig till att bli längre ju.
Jag vet att självdistans och humor kommer längst upp på nästan alla listor när folk letar partner. Såna saker är värda att jobba på :).
Jag skriver du men menar inte just dig, menar rent generellt, alltså alla 😃
 
Men det verkar ju jätteeffektivt att hänga med din utåtriktade kompis som ju verkar ha lätt att prata med folk, då kommer ju tjejer fram till dig helt utan ansträngning, du slipper ta initiativ till att börja prata först.

Ibland funderar jag på om det vore bättre att gå ut utan honom. De tjejer som kommer fram till honom och pratar med honom. De ser inte mig, de ser bara honom. Så det är rätt trist på det viset.
Sluta svara mig nu... :p . Vill inte ta över tråden.
 
Ibland funderar jag på om det vore bättre att gå ut utan honom. De tjejer som kommer fram till honom och pratar med honom. De ser inte mig, de ser bara honom. Så det är rätt trist på det viset.
Sluta svara mig nu... :p . Vill inte ta över tråden.
Haha, förstår att du är lite försiktig 😉

Handen på hjärtat, du har inte riktigt tagit till dig så mycket av alla tips du har fått men jag tänker att tipsen i första hand inte behöver vara riktade till just dig.
Många andra läser ju tråden och vi kan alla ta till oss delar av det andra skriver.
 
Det korta killen som försökte ragga upp korta mig genom att föreslå att vi tillsammans skulle avla fram hobbitbarn som blev 120cm långa hade faktiskt kaaaanske fått en poäng för kreativitet om han inte följt upp det med fortsatt dräggiga kommentarer för att försöka visa hur skitnödigt kaxig han var. Nu hamnade han istället på -50.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 329
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 181
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp