Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla ni som svarade på min "sätta sig i bilen med förstadejten"-fundering!

Jag har kommit på att jag har ju gjort det tidigare, men det har gått bra. Inte satt mig i bilen riktigt direkt, men ändå ganska så direkt. Och en var faktiskt en dålig bilförare... kan ju vara den grejen också, det kändes inte 100% safe...

Anledningen till min fråga var dock att badoo-killen jag troligtvis ska träffa på tisdag erbjöd sig att hämta upp mig. Men jag sa att vi ses utanför cafét istället :).

Nu minns jag inte vem som skrev det men det är ju så, en person som inte förstått/accepterat det eller att man inte velat ses hemma första gången det är ju ändå ingen man vill ha kanske.
Hon jag dejtar bor 20 mil bort och jag åkte bil till henne första gången vi skulle ses, och vi skulle gå på en julmarknad en bit bort. Hon sa att vi behöver ju inte åka två bilar dit, utan att jag kunde hämta upp henne där hon bor. Tilläggas bör att min bil låser dörrarna automatiskt när man kommer över 7 km/h :D
"Oj, låser du in mig nu? *skratt*" sa hon innan jag hann förklara varför bilen gör så :angel:

Sen en liten stund senare fick jag beröm för att jag körde så mjukt. Dom andra gångerna vi träffats vill hon att jag ska köra i stället för henne :)

Men ja, visst hade jag kunnat vara ett creep som hade velat kidnappa henne.
 
Men ärligt durachiny, hur många varv ska vi egentligen dra vilket kön som har det mest motigt i dejting? Det måste vara senaste årens särklassigt mest genomtröskade ämne.
Dessutom är ju hela diskussionen skev. Vem har bestämt att få flest blev är definitionen av lyckad dejting. Eller att möjlighet till sex, om man inte har några som helst krav, gör det lättare att träffa någon.
 
Ska ge ett exempel på en ”snäll och schyst kille”. Sov hemma hos en kompis för någon helg sedan.

- Först skulle jag ”inte vara orolig för att sova hos honom, han läser in tjejer och kan sova på soffan om det är så, han skulle ju aldrig ta på eller ligga med någon som inte vill”
- sen ”kunde jag bara säga till så skulle han sluta ta på mig, han är ju en snäll kille som lyssnar på tjejer”
- för att till slut vända sig om skitsur när jag inte ville ”men det var ju lugnt för honom, han skulle ju aldrig ta på en tjej utan hans medgivande”

Ja jag följde med honom hem, ja jag sov i hans säng. Men detta var ju för f*n en kompis till mig och inget jäkla kvart-i-tre ragg liksom.
Och ja, detta är snubben som sitter och beklagar sig för att han är singel, han som är så snäll:banghead:
 
Vågar mig in här fast jag inte dejtar aktivt. Jag tänker ju att "Snäll" är ett slags default som vanliga människor helt enkelt ÄR, och inte någonting som är speciellt och säreget som man ska behöva påpeka. När någon känner sig nödd att påpeka att de är snälla känns det som att de behövt tänka på det hela lite för mycket.
Motsatsen är liksom "elak" och det känner jag faktiskt inte särskilt många människor som är.
 
Jag vet inte, hur många varv till ska vi ta med "snälla killar" eller "killar är rövhattar"?
Jag uppfattade den där bittra "snälla" killens text mest som underhållning. Men pga det underliga fenomen som ofta uppstår i bland annat den här tråden, kom det en massa inlägg bredvid poängen samt försök att förklara.

De allra, allra flesta hade klarat sig utan den omvägen. Liksom vi nu klarar oss även utan den omväg du nu igen vill att ci tar.
 
Jag uppfattade den där bittra "snälla" killens text mest som underhållning. Men pga det underliga fenomen som ofta uppstår i bland annat den här tråden, kom det en massa inlägg bredvid poängen samt försök att förklara.

De allra, allra flesta hade klarat sig utan den omvägen. Liksom vi nu klarar oss även utan den omväg du nu igen vill att ci tar.
Absolut men jag är lite bitter för att jag fick ett icke kontroversiellt inlägg borttaget som bara var fakta på vad jag gissar förhand för eventuellt potential att bli en upprepning samtidigt som "rätt klagomål" kvar när ämnet är precis lika troligt att spåra ur och leda till precis vad det gjorde och har varit uppe 10 varv redan.

Det beror på vilket ämne man vill klaga på för sjuttioelfte gången helt enkelt.
 
Haha jahapp, inga svar längre från hp 2 :p. Är inte förvånad, eftersom jag inte ansträngde mig för att hålla konversationen igång, orka när jag inte vill ha någon brevvän och har föreslagit att träffas utan respons. Så hejdå.

Men hoppas på att badoo-killen inte ställer in nu, vi ska som sagt ses imorrn är tanken.

Tinder är f ö stendött för mig! Tråkigt!
 
Vågar mig in här fast jag inte dejtar aktivt. Jag tänker ju att "Snäll" är ett slags default som vanliga människor helt enkelt ÄR, och inte någonting som är speciellt och säreget som man ska behöva påpeka. När någon känner sig nödd att påpeka att de är snälla känns det som att de behövt tänka på det hela lite för mycket.
Motsatsen är liksom "elak" och det känner jag faktiskt inte särskilt många människor som är.

Jag tänker att det inte nödvändigtvis är det ena eller det andra, snäll eller elak. Vi fick i skolan en gång en uppgift att skriva ner 3 komplimanger till en utvald klasskamrat och läraren sa att man får inte skriva snäll, för ”snäll är kossor också” och hon ansåg alltså att det var just en självklarhet och inte en komplimang. Personligen ser jag inte alls snäll som en självklarhet, jag tycker snarare tvärtom, att samhället kryllar av personer som orienterar sig ganska mittemellan snäll och elak. Man säger de artighetsfraser man bör och man är vänlig mot de personer som ger än något utbyte i livet. När det väl kommer till kritan är många ganska själviska. Att vara genuint snäll, på ett utmärkande sätt, tycker jag absolut är en beundransvärd egenskap. Nu tror jag ju kanske inte att det är just så ”snälla killar” i sina Tinderpresentationer är alltid, men så som jag själv tänker kring begreppet.
 
Jag tänker att det inte nödvändigtvis är det ena eller det andra, snäll eller elak. Vi fick i skolan en gång en uppgift att skriva ner 3 komplimanger till en utvald klasskamrat och läraren sa att man får inte skriva snäll, för ”snäll är kossor också” och hon ansåg alltså att det var just en självklarhet och inte en komplimang. Personligen ser jag inte alls snäll som en självklarhet, jag tycker snarare tvärtom, att samhället kryllar av personer som orienterar sig ganska mittemellan snäll och elak. Man säger de artighetsfraser man bör och man är vänlig mot de personer som ger än något utbyte i livet. När det väl kommer till kritan är många ganska själviska. Att vara genuint snäll, på ett utmärkande sätt, tycker jag absolut är en beundransvärd egenskap. Nu tror jag ju kanske inte att det är just så ”snälla killar” i sina Tinderpresentationer är alltid, men så som jag själv tänker kring begreppet.
Jag har samma tankar kring det här med "snäll", och kan väl passa på att påpeka att samtliga killar/män jag träffat som beskrivit sig som snälla har varit ganska själviska. De (få) genuint snälla killar/män jag träffat har jag aldrig hört beskriva sig själva som snälla. Meeen nu måste jag ju se till att fråga två av dem om de skulle kunna beskriva sig som snälla. Det här var ju jättekul :angel:
 
Jag har samma tankar kring det här med "snäll", och kan väl passa på att påpeka att samtliga killar/män jag träffat som beskrivit sig som snälla har varit ganska själviska. De (få) genuint snälla killar/män jag träffat har jag aldrig hört beskriva sig själva som snälla. Meeen nu måste jag ju se till att fråga två av dem om de skulle kunna beskriva sig som snälla. Det här var ju jättekul :angel:

Personligen tycker jag ju att det inte låter särskilt smart att beskriva sig själv som snäll och sedan i samma mening skylla ifrån sig på tjejerna för att dom väljer badboys.
Då syftar jag på annonsen som var exemplet från @Petruska.

https://www.svd.se/5-vanor-som-skiljer-dumma-manniskor-fran-smarta

"Mindre intelligenta personer tenderar att begrava sig i självömkan eller bara direkt börja skylla ifrån sig när någonting går fel. De gillar inte att ta ansvar för sina handlingar och blir lamslagna när något går fel, till skillnad från intelligenta människor som ser sina misstag som en chans till lärdom och förbättring. En neurologisk studie, utförd av Jason S. Moser på Michigan State University, visade att hjärnan hos mer intelligenta personer reagera annorlunda vid misstag. "
 
Jag tänker att det inte nödvändigtvis är det ena eller det andra, snäll eller elak. Vi fick i skolan en gång en uppgift att skriva ner 3 komplimanger till en utvald klasskamrat och läraren sa att man får inte skriva snäll, för ”snäll är kossor också” och hon ansåg alltså att det var just en självklarhet och inte en komplimang. Personligen ser jag inte alls snäll som en självklarhet, jag tycker snarare tvärtom, att samhället kryllar av personer som orienterar sig ganska mittemellan snäll och elak. Man säger de artighetsfraser man bör och man är vänlig mot de personer som ger än något utbyte i livet. När det väl kommer till kritan är många ganska själviska. Att vara genuint snäll, på ett utmärkande sätt, tycker jag absolut är en beundransvärd egenskap. Nu tror jag ju kanske inte att det är just så ”snälla killar” i sina Tinderpresentationer är alltid, men så som jag själv tänker kring begreppet.
Håller med dig helt. Genuint snälla personer växer inte på träd och det är beundransvärt att vara det. En sån person skulle inte i min värld presentera sig/sätta etikett på sig själv som snäll. De killar som gör det i tinderprofiler och dylikt samt de bekanta som irl sätter den etiketten på sig själva är lite mer i stil ”jag tänker inte våldta, slå eller förnedra dig, alltså är jag en snäll kille” och ganska ofta hör den ihop med en trist människosyn som jag gärna slipper.
 
Absolut men jag är lite bitter för att jag fick ett icke kontroversiellt inlägg borttaget som bara var fakta på vad jag gissar förhand för eventuellt potential att bli en upprepning samtidigt som "rätt klagomål" kvar när ämnet är precis lika troligt att spåra ur och leda till precis vad det gjorde och har varit uppe 10 varv redan.

Det beror på vilket ämne man vill klaga på för sjuttioelfte gången helt enkelt.
Men det är väl en dålig anledning att än en gång mangla igenom samma sak.
 
Men det är väl en dålig anledning att än en gång mangla igenom samma sak.
Nu kom det som en naturlig del av varför sen så kanske man inte besvara det för det om man nu vill undvika ämnet men då blir det som att inte kunna svara på varför man gör saker annorlunda när det gäller t.ex. första dejten. Varför är män mer ok med att träffas fort och hemma hos någon än kvinnor på första dejten? Hur svarar man på det och förklarar utan att använda ett redan genomtröskat ämne? Det kanske även inte var ämnat för att starta en diskussion men då kan man hålla det i en annan tråd än här, är bittra "snälla" killar verkligen en positiv sak att ta upp igen i den här tråden? Vad får man ut för konstruktivt av att konstatera att dessa personer finns, alla vet redan om det och man kan inte lära sig något utav just bara det fenomenet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
373
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 164
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 824
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp