Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet med killen i insändaren är inte att han skriver att han är snäll, det är att han blir trött och arg på att tjejer väljer killar som han anser är svin före honom.
Jag håller med. Han borde se till sig själv varför tjejer väljer andra än honom.
Istället för att gå ut i en annons och gnälla att det är fel på tjejer.
Men samtidigt kan jag förstå hans frustration av att inte träffa någon.
 
Var det en komplimang ? ;):D
Jag är rädd att det inte var det.

Alltså. Ditt inlägg. Så goddag yxskaft. Jag undrar ofta, när du uppenbarligen inte förstår vad som pågår, varför du inte väntar lite och ser om det kommer fler bidrag i diskussionen (från andra än just dig, då) som kanske leder till att du så smått börjar fatta ungefär vad som är poängen i ett pågående replikskifte.
 
Jag är rädd att det inte var det.

Alltså. Ditt inlägg. Så goddag yxskaft. Jag undrar ofta, när du uppenbarligen inte förstår vad som pågår, varför du inte väntar lite och ser om det kommer fler bidrag i diskussionen (från andra än just dig, då) som kanske leder till att du så smått börjar fatta ungefär vad som är poängen i ett pågående replikskifte.

Vad är poängen ? Att så fort någon framställer sig som snäll så fly som vinden ?
Jag ansåg det väl lite hårdraget bara. Hur kan ni veta att killen inte är snäll ?

Det är ju samma sak om någon skulle framställa sig som en Glad person. Skulle ni fly som vinden för det också ? Givetvis ska man inte tro på allt som skrivs. Alla vill framställa sig i god dager. Men att se snäll som en negativ egenskap ...

Det känns som att lägga lite väl mkt vikt i ett ord.
 
Senast ändrad:
Jag kan förstå varför alla dom tre egenskaper du nämner inte är attraktiva egenskaper.

Men vad du säger egentligen är att tjejer gillar snälla killar. Bara inte killar som framställer sig som snälla och är bittra för att de inte kan få de tjejer de vill ha... ?
Eller har jag fel ?

Problemet med många av de som säger sig vara "snäll kille som blir förbisedd pga sviniga snubbar" är att det oftast:
A. Inte är så snälla, utan mer krävande, bittra och inte direkt gillar kvinnor även om de vill ha en.
B. Ofta inte fattar att snäll inte räcker för ett förhållande eller ens ons. De är ju sällan de roligaste, smartaste, skönaste, mest spännande eller intressanta. Men istället för att inse det är det fel på os tjejer som inte vill vara med dem för att de är, i sina egna ögon, snälla.
C. Att de är så många att de flesta av oss stött på de här vandrande gnällhögarna som är totalt omedvetna om hur osnälla de är. Och helt omedvetna om varför de förblir singlar iom de inte förmår se egna brister och förstå att det krävs mer än vad som krävdes för att hitta en ny kompis i dagisåldern.
 
Problemet med många av de som säger sig vara "snäll kille som blir förbisedd pga sviniga snubbar" är att det oftast:
A. Inte är så snälla, utan mer krävande, bittra och inte direkt gillar kvinnor även om de vill ha en.
B. Ofta inte fattar att snäll inte räcker för ett förhållande eller ens ons. De är ju sällan de roligaste, smartaste, skönaste, mest spännande eller intressanta. Men istället för att inse det är det fel på os tjejer som inte vill vara med dem för att de är, i sina egna ögon, snälla.
C. Att de är så många att de flesta av oss stött på de här vandrande gnällhögarna som är totalt omedvetna om hur osnälla de är. Och helt omedvetna om varför de förblir singlar iom de inte förmår se egna brister och förstå att det krävs mer än vad som krävdes för att hitta en ny kompis i dagisåldern.

Det är många antaganden utifrån ett ord :).
 
Det är många antaganden utifrån ett ord :).

Ett ord i en mening och i en hel insändare.
Ett ord som i stort sett alltid har en enda gemensam nämnare när det används i den meningen. Och de är de egenskaper och beteende jag listat ovan. Det har diskuterats förr på buke. Och då varit en i stort sett enhällig åsikt iom att det är så utbrett att vi alla råkat ut för det en hel del.
 
Problemet med många av de som säger sig vara "snäll kille som blir förbisedd pga sviniga snubbar" är att det oftast:
A. Inte är så snälla, utan mer krävande, bittra och inte direkt gillar kvinnor även om de vill ha en.
B. Ofta inte fattar att snäll inte räcker för ett förhållande eller ens ons. De är ju sällan de roligaste, smartaste, skönaste, mest spännande eller intressanta. Men istället för att inse det är det fel på os tjejer som inte vill vara med dem för att de är, i sina egna ögon, snälla.
C. Att de är så många att de flesta av oss stött på de här vandrande gnällhögarna som är totalt omedvetna om hur osnälla de är. Och helt omedvetna om varför de förblir singlar iom de inte förmår se egna brister och förstå att det krävs mer än vad som krävdes för att hitta en ny kompis i dagisåldern.
Håller mest med om punkt B
 
122A0011-B355-45A9-9B7E-1153AECE9581.jpeg


Med det sagt beskriver jag nog mig själv som snäll, men inte utan att jag får frågan just hur jag skulle beskriva mig själv.

EDIT: Jaha, nu läste jag ikapp och såg insändaren i fråga. Alltså.. goddag yxskaft :banghead:
 
Senast ändrad:
2. Så nu förutsätter du att alla killar som ser sig själv som snälla är tysta och inte tar initiativ ? Hur vet du att det därför han ser sig själv som en snäll person ? Han kanske syftar på att han är sympatisk och duktig lyssnare, osv.
Nej det var inte det jag skrev.
Om man samtidigt gnäller massa och tycker att allt är tjejernas fel och inte ens vill fundera över sin egen roll i varför man är singel så tycker jag inte man är snäll.
 
Sen tror jag också att många ”nice guys” misstar alla möjliga män för ”bad guys”. Att han dejtar många tjejer samtidigt exempelvis, har självförtroende, kanske är lite ”witty” och fräck. Saker som inte alls behöver göra någon till en douche men den typen av ”nice guys” vill nog gärna tro att alla charmiga casanovor är svin. Det blir ju enklare så, då slipper man vända blicken mot sig själv.
 
Ett ord i en mening och i en hel insändare.
Ett ord som i stort sett alltid har en enda gemensam nämnare när det används i den meningen. Och de är de egenskaper och beteende jag listat ovan. Det har diskuterats förr på buke. Och då varit en i stort sett enhällig åsikt iom att det är så utbrett att vi alla råkat ut för det en hel del.

Okej, men nu tänker jag på ordet "snäll" exempelvis i en presentation på en dejtingsida.
Skulle du göra samma antaganden då också ?
 
Sen tror jag också att många ”nice guys” misstar alla möjliga män för ”bad guys”. Att han dejtar många tjejer samtidigt exempelvis, har självförtroende, kanske är lite ”witty” och fräck. Saker som inte alls behöver göra någon till en douche men den typen av ”nice guys” vill nog gärna tro att alla charmiga casanovor är svin. Det blir ju enklare så, då slipper man vända blicken mot sig själv.
Precis det där har jag också tänkt på. Att de "snälla killarna" tror att bara för att en man är social och framåt och har självförtroende så måste han vara ett svin.
När jag var yngre minns jag att jag ofta hörde om det på krogen. Hade vänner som var "snälla killar" som ofta klagade på vissa andra typ att de går runt från tjej till tjej på krogen och tillslut är det någon som faller för dem.
Men- de killar de nämnde var riktigt trevliga plus att jag förstår att många tjejer gillade dem eftersom de var sociala och pratade med alla. Däremot stod de "snälla killarna" i ett hörn och tog inte kontakt med någon. Dessutom hade de tydliga krav på hur en eventuell partner skulle vara och se ut.
Det är klart att den sociala killen hade lättare att träffa en tjej eftersom han inte var lika dömande utan pratade med alla- både tjejer och killar.
 
Sen tror jag också att många ”nice guys” misstar alla möjliga män för ”bad guys”. Att han dejtar många tjejer samtidigt exempelvis, har självförtroende, kanske är lite ”witty” och fräck. Saker som inte alls behöver göra någon till en douche men den typen av ”nice guys” vill nog gärna tro att alla charmiga casanovor är svin. Det blir ju enklare så, då slipper man vända blicken mot sig själv.
Min erfarenhet lutar till viss del åt att de män som tycker att de är snälla, och som gärna berättar att de är det, tror att män i allmänhet är riktigt djävla gräsliga.

Jag har ett minne av en kille/man som sa till mig att "en vanlig man nog skulle ha våldtagit" mig i en viss situation. Och han var då snäll, som inte våldtog. Nu minns jag inte situationen exakt (mest för att den till 80% endast fanns i den "snälle" killens huvud), men jag har svårt att se någon situation alls där en vanlig man skulle ha våldtagit mig. Så illa är det lyckligtvis inte ställt med vanligheten, att en man kan bli snäll bara genom att inte våldta.
 
Precis det där har jag också tänkt på. Att de "snälla killarna" tror att bara för att en man är social och framåt och har självförtroende så måste han vara ett svin.
När jag var yngre minns jag att jag ofta hörde om det på krogen. Hade vänner som var "snälla killar" som ofta klagade på vissa andra typ att de går runt från tjej till tjej på krogen och tillslut är det någon som faller för dem.
Men- de killar de nämnde var riktigt trevliga plus att jag förstår att många tjejer gillade dem eftersom de var sociala och pratade med alla. Däremot stod de "snälla killarna" i ett hörn och tog inte kontakt med någon. Dessutom hade de tydliga krav på hur en eventuell partner skulle vara och se ut.
Det är klart att den sociala killen hade lättare att träffa en tjej eftersom han inte var lika dömande utan pratade med alla- både tjejer och killar.

Verkligen! Jag har en vän som är så, en riktig casanova skulle jag säga. Han är alltid festens mittpunkt, en riktig tjejtjusare och socialt lejon. Alla vill hänga med honom och i klubbmiljö drar han till sig folk som en magnet. Behöver jag ens säga att han inte har några problem på kvinnofronten? Men han är en schysst kille, trots det har jag vid två tillfällen hört personer beskriva honom som en douche. Av en uppenbart avundsjuk man och av en kvinna som han avvisat :p
 
Min erfarenhet lutar till viss del åt att de män som tycker att de är snälla, och som gärna berättar att de är det, tror att män i allmänhet är riktigt djävla gräsliga.

Jag har ett minne av en kille/man som sa till mig att "en vanlig man nog skulle ha våldtagit" mig i en viss situation. Och han var då snäll, som inte våldtog. Nu minns jag inte situationen exakt (mest för att den till 80% endast fanns i den "snälle" killens huvud), men jag har svårt att se någon situation alls där en vanlig man skulle ha våldtagit mig. Så illa är det lyckligtvis inte ställt med vanligheten, att en man kan bli snäll bara genom att inte våldta.

Men jesus vilken manssyn han hade då O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 533
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
427
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp