Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är nog dansk låter det som på språket. :)

Hon hade också kunnat skriva att hon inte är intresserad av att dejta en ”korkad metrosexuell man med ljus röst och längre skägg än hår, och att han ska vara längre än 185cm och väga mer än 85kg”. Det lämnar det ju relativt öppet ändå och var ganska tydligt med vad hon hoppas finna. Dvs ”en rejäl karl”. Sen kan ju utseendet inom den ramen variera väldigt.

Framtidsvisionen är ju hennes egen och behöver inte betyda att hon söker någon med gård, utan snarare att hon hoppas kunna få till den planen inom tio år. De som absolut inte vill bo på gård eller har noll intresse av att resa kan ju bara scrolla vidare. Och de som tycker att det låter som en fin plan kan ju försöka förverkliga den med henne.

Ja, det intressanta i det hela är väl att kvinnor kommer undan med att ställa så specifika krav. Ange en specifik längd och vikt. Hade en kille gjort de i sin profil hade det nog inte fungerat alls....
 
Ja, det intressanta i det hela är väl att kvinnor kommer undan med att ställa så specifika krav. Ange en specifik längd och vikt. Hade en kille gjort de i sin profil hade det nog inte fungerat alls....
Killar skriver också väldigt specifikt många gånger. Jag har ingen aning om hur väl det fungerar eller inte fungerar för dem.
 
Vem sa något om att det var attraktivt?
För min del får folk ha hur många önskemål de vill. Det begränsar ju bara deras möjligheter, inte mina, jag scrollar bara vidare. Har de långa listor tänker jag ”lyyyyycka till”. ;)
Nej men när folk har kopierat in profiler och kravlistor som man har stött på så har det flameats friskt.
 
Ja, det intressanta i det hela är väl att kvinnor kommer undan med att ställa så specifika krav. Ange en specifik längd och vikt. Hade en kille gjort de i sin profil hade det nog inte fungerat alls....
Fast vem vet om hon får napp eller inte? Hon kanske inte får napp alls.

Nej men när folk har kopierat in profiler och kravlistor som man har stött på så har det flameats friskt.
Fast det är väl för det mesta när någon med "extrema" kravlistor har försökt få kontakt med någon som tydligt inte passat in, så att det hela blir något skrattretande av den anledningen. Eller när det i kravlistan finns väldigt sunkig kvinnosyn beskriven.
 
Kanske. Men hon såg ut att kunna få gott om matchningar.
Jag tror inte alla kvinnor har råd att ställa såna krav.
Fast då är det ju inget annat än dina förutfattade meningar om andra som talar. Du har ingen aning. Och hon kanske skiter fullständigt i om hon får många matchingar eller inte, hon kanske bara vill ha en enda matchning, från den som hon tror att är rätt för henne.

Om jag själv skulle beskriva vad jag hade velat ha för man, om jag nu skulle ge mig på att han någon typ av parrelation, då blir den listan så specifik att i princip alla jag träffat blir dissade redan när jag bara nämnt mina grundkrav. Det är inga som helst problem för mig eftersom jag hellre är ensam än i dåligt sällskap och hellre är ensam än anpassar mig efter någon som egentligen inte passar mig perfekt.
 
Var på en lite spontan Tinderdejt igårkväll, vi hade chattat lite grann och han verkade iaf semi vettig så jag tyckte en drink och han höll med.
Efter de första 5 min av chitchat så frågade jag vad han jobbade med varpå han sen pratar oavbrutet i över en timme (!) innan han frågar mig nånting! Det var allt han gillade att göra, var han hade rest, bla bla bla.
När han väl tar ett andetag och frågar vad jag jobbar med:
Jag: Jag jobbar med X på organisation Y som gör...
Han avbryter: Åh jag jobbade på en sån organisation en gång! Och sen fortsätter han prata..
Efter ytterliggare 15 min utan knappt få in ett ord så skyllde jag på att en kompis behövde hämta sin extranyckel hos mig och gick.

På väg hem
Han: Jamen det där var ju trevligt, det kan jag tänka mig att göra igen!
 
Var på en lite spontan Tinderdejt igårkväll, vi hade chattat lite grann och han verkade iaf semi vettig så jag tyckte en drink och han höll med.
Efter de första 5 min av chitchat så frågade jag vad han jobbade med varpå han sen pratar oavbrutet i över en timme (!) innan han frågar mig nånting! Det var allt han gillade att göra, var han hade rest, bla bla bla.
När han väl tar ett andetag och frågar vad jag jobbar med:
Jag: Jag jobbar med X på organisation Y som gör...
Han avbryter: Åh jag jobbade på en sån organisation en gång! Och sen fortsätter han prata..
Efter ytterliggare 15 min utan knappt få in ett ord så skyllde jag på att en kompis behövde hämta sin extranyckel hos mig och gick.

På väg hem
Han: Jamen det där var ju trevligt, det kan jag tänka mig att göra igen!
:up: Vilket kap! :banghead:
 
Var på en lite spontan Tinderdejt igårkväll, vi hade chattat lite grann och han verkade iaf semi vettig så jag tyckte en drink och han höll med.
Efter de första 5 min av chitchat så frågade jag vad han jobbade med varpå han sen pratar oavbrutet i över en timme (!) innan han frågar mig nånting! Det var allt han gillade att göra, var han hade rest, bla bla bla.
När han väl tar ett andetag och frågar vad jag jobbar med:
Jag: Jag jobbar med X på organisation Y som gör...
Han avbryter: Åh jag jobbade på en sån organisation en gång! Och sen fortsätter han prata..
Efter ytterliggare 15 min utan knappt få in ett ord så skyllde jag på att en kompis behövde hämta sin extranyckel hos mig och gick.

På väg hem
Han: Jamen det där var ju trevligt, det kan jag tänka mig att göra igen!

Åh herregud! :rofl: :rofl:

Så, när blir nästa dejt då? :angel: :D
 
Var på en lite spontan Tinderdejt igårkväll, vi hade chattat lite grann och han verkade iaf semi vettig så jag tyckte en drink och han höll med.
Efter de första 5 min av chitchat så frågade jag vad han jobbade med varpå han sen pratar oavbrutet i över en timme (!) innan han frågar mig nånting! Det var allt han gillade att göra, var han hade rest, bla bla bla.
När han väl tar ett andetag och frågar vad jag jobbar med:
Jag: Jag jobbar med X på organisation Y som gör...
Han avbryter: Åh jag jobbade på en sån organisation en gång! Och sen fortsätter han prata..
Efter ytterliggare 15 min utan knappt få in ett ord så skyllde jag på att en kompis behövde hämta sin extranyckel hos mig och gick.

På väg hem
Han: Jamen det där var ju trevligt, det kan jag tänka mig att göra igen!
Åh så typiskt! Det är såna som kan kläcka ur sig Så trevligt det var att prata med dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 360
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 808
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp