Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, nu blev det nog lite för rörigt här ett tag.

J, en gammal dejt, var förbi på fika i torsdags, det var trevligt men hände inget s.a.s. och det var vi nog båda överens om att det var bra. På kvällen, när jag låg på soffan och var trött, hungrig och kände mig ensam, började T skicka bilder på sina julmatsrester och tyckte att jag skulle komma och äta. Det är en bit att åka men hade klockan varit lite mindre så hade jag åkt!
Meeeen, istället hör JS av sig. Som var förälskad men som jag sa tack och hej till för ett par veckor sen om ni minns. Han undrade om han kunde komma förbi och spela TP och ta med sig mat. He caught me in a weak moment så att säga. Jag sa ja. Han kom med sushi, vi glömde TP och bara pratade hela kvällen natten, låg fram på småtimmarna och han blev kvar till morgonen. Inte så smart. Jag hade dock poängterat tydligt innan han kom att det inte skulle förändra något. Men inte det smartaste jag har gjort, även om vi hade trevligt.:banghead:

Sen på fredagseftermiddagen åkte jag som planerat till sexologen. Jag blev kvar till i förmiddags. Vi ska ses igen. Han är mysig att hänga med och sexet är bra. Men det har kommit upp en massa gammalt skit som jag borde ha tagit tag i, vilket gjorde att jag mådde rätt dåligt bitvis och var tex på väg att bara dra hem mitt i natten. (drama queen:o) Han är lugn och resonerande och jag är glad att jag stannade. Ska man nu bryta ihop över sex- och relationsgrejer så kanske man ska göra det i sällskap med en terapeut/sexolog :up:

To be continued...
 
Senast ändrad:
Kanske. Men hon såg ut att kunna få gott om matchningar.
Jag tror inte alla kvinnor har råd att ställa såna krav.
Det var ju inte så snäva önskemål? Typ ”alla män över en viss längd och vikt som inte har längre skägg än hår eller ljus röst.”

Och som sagt är det ju inte kvantiteten av matchningar som är intressant utan om matchningarna är relevanta. Alltså någon man kan tänkas klicka med i verkligheten.
 
Det var ju inte så snäva önskemål? Typ ”alla män över en viss längd och vikt som inte har längre skägg än hår eller ljus röst.”

Och som sagt är det ju inte kvantiteten av matchningar som är intressant utan om matchningarna är relevanta. Alltså någon man kan tänkas klicka med i verkligheten.

Så du tror att en kille som anger att han bara dejtar tjejer under 160 cm och 50 kg skulle få många napp ?
 
Så du tror att en kille som anger att han bara dejtar tjejer under 160 cm och 50 kg skulle få många napp ?
Beror på var i världen. Här kan det nog bli svårt eftersom de flesta väl ändå är längre än så. Men fortfarande, vad spelar det för roll om "många napp" eller inte? De som ställer sådana krav skiter antingen i hur många napp de får, eller så blir de besvikna. Varför bry sig?
 
Varför får man alltid ”känslor” för fel personer... He checks all my boxes personlighetsmässigt OCH utseendemässigt, herregud jag tycker till och med att hans röst är sexig:crazy:
Men problemet är att vi är på så otroligt olika platser i livet, bor ganska långt ifrån varandra och åldersskillnaden är stor (27 respektive 42). Vi har dock mycket gemensamma intressen, vi umgås i samma bekantskapskrets, pysslar med samma hobby..
Vet att han är lite intresserad i alla fall, eller har iaf varit då jag spenderat en natt hos honom.. Urk, varför kunde inte mer livsparametrar stämma? :arghh:
 
Varför får man alltid ”känslor” för fel personer... He checks all my boxes personlighetsmässigt OCH utseendemässigt, herregud jag tycker till och med att hans röst är sexig:crazy:
Men problemet är att vi är på så otroligt olika platser i livet, bor ganska långt ifrån varandra och åldersskillnaden är stor (27 respektive 42). Vi har dock mycket gemensamma intressen, vi umgås i samma bekantskapskrets, pysslar med samma hobby..
Vet att han är lite intresserad i alla fall, eller har iaf varit då jag spenderat en natt hos honom.. Urk, varför kunde inte mer livsparametrar stämma? :arghh:
Ser inga hinder ?
Hur långt ifrån bor ni?
 
Ser inga hinder ?
Hur långt ifrån bor ni?
Ca 25 mil fågelvägen. Det är väll mest att det känns som att vi är så olika när det kommer till livsstil, han har sitt på det torra med fast anställning och lägenhet medan jag mest ”flummar runt” i tillvaron och är inte ens anställd utan bara arvoderad och bor i en lägenhet som jag bara får behålla till efter sommaren.
 
Ca 25 mil fågelvägen. Det är väll mest att det känns som att vi är så olika när det kommer till livsstil, han har sitt på det torra med fast anställning och lägenhet medan jag mest ”flummar runt” i tillvaron och är inte ens anställd utan bara arvoderad och bor i en lägenhet som jag bara får behålla till efter sommaren.
Varför skulle det spela någon roll om ni är intresserade av varandra? 25 mil är ju inte så farligt. Ni kan väl träffas på helgerna?
 
Varför skulle det spela någon roll om ni är intresserade av varandra? 25 mil är ju inte så farligt. Ni kan väl träffas på helgerna?
Undrar väll mest vad han ska ha mig till. Tror det är mitt dåliga självförtroende som spelar in, tror aldrig att jag har något att bidra med i en relation. :)
Att ses på helgerna skulle kosta mig någonstans mellan 500 och 3000 per helg beroende på färdsätt :/
 
Undrar väll mest vad han ska ha mig till. Tror det är mitt dåliga självförtroende som spelar in, tror aldrig att jag har något att bidra med i en relation. :)
Att ses på helgerna skulle kosta mig någonstans mellan 500 och 3000 per helg beroende på färdsätt :/
Okej, tänk inte så.
Men om 500 kr är ett problem. Så kanske du ska se över ekonomin. Kan du inte prioritera lite annorlunda eller finns det inte utrymme för det?
 
Undrar väll mest vad han ska ha mig till. Tror det är mitt dåliga självförtroende som spelar in, tror aldrig att jag har något att bidra med i en relation. :)
Att ses på helgerna skulle kosta mig någonstans mellan 500 och 3000 per helg beroende på färdsätt :/
Om båda vill ses så låter det rimligt att dela på kostnaden. Hjälper det?
 
2000:- i månaden är ca 16-17% av min månadsinkomst, så tyvärr kommer det inte gå att prioritera annorlunda. Men om inte annat får vi försöka ha trevligt när vi väl ses :)
Och du ser inte att din ekonomi kommer att förändras då? Inget du kan göra för att förändra den i närtid?
 
Och du ser inte att din ekonomi kommer att förändras då? Inget du kan göra för att förändra den i närtid?
Ekonomin kommer förändras i juli då jag inte längre kommer vara arvoderad utan arbetslös :p kommer säkert lösa sig framöver men vet i dagsläget inte vart i landet jag kommer att söka mig när jag är klar med det jag pysslar med idag. Det är lite det jag menar, han är ”säker” medan jag har tusen möjligheter och risker framför mig.
 
Ekonomin kommer förändras i juli då jag inte längre kommer vara arvoderad utan arbetslös :p kommer säkert lösa sig framöver men vet i dagsläget inte vart i landet jag kommer att söka mig när jag är klar med det jag pysslar med idag. Det är lite det jag menar, han är ”säker” medan jag har tusen möjligheter och risker framför mig.

Aha, du får utvärdera om det är värt att inleda något då 🙂. Mitt ex, studerade på min ort. Men de jobb hon sökte fanns inte här . Det gjorde att vi tillslut splittrades... Men för mig kändes den tid vi hade ändå värt de 😊.
Jag visste premisserna när jag gick in i det också... Du kan ju berätta för killen hur din situation ser ut och hur han ställer sig till det.
 
Senast ändrad:
Så du tror att en kille som anger att han bara dejtar tjejer under 160 cm och 50 kg skulle få många napp ?

Jag tror ingenting, jag bara noterar att den tjej du citerade hoppas på att få dejta män med ett visst utseende. Och att jag tycker att ”icke perfekta män över en viss längd och vikt” är ganska brett.

Under en viss vikt och längd är mer snävt.

Jag har ingen aning om hur många ”napp” det ger. Hon beskrev vad hon attraheras av. Känner man sig exkluderad eller att hon har en sunkig människosyn så scrollar man vidare.

Personligen försöker jag vara mer öppen än att på förhand bestämma mig för en väldigt specifik kroppstyp. Jag går mer på helhetsintryck och gemensamma intressen. Den jag nu skall träffa är typ 5cm längre än mig, (har ett ganska skojigt norskt namn...) snusar (vilket jag inte är ett stort fan av) har några inte så snygga stora tatueringar och har lite mage, och är något år äldre än jag föreställer mig att någon jag hypotetiskt skall vara tillsammans med, men helheten tilltalar mig! Han har ett fint leende och fina ögon och verkar jättetrevlig och sympatisk. Han är lätt att skriva med och verkar intresserad av att lära känna mig på riktigt.

Utseendemässigt passar han inte in i ”dröm-man bilden” om jag skulle beskriva den läckraste man jag kan komma på rent visuellt, men för mig blir folk snyggare när jag lär känna dem om de är härliga individer.
 
Jag tror ingenting, jag bara noterar att den tjej du citerade hoppas på att få dejta män med ett visst utseende. Och att jag tycker att ”icke perfekta män över en viss längd och vikt” är ganska brett.

Under en viss vikt och längd är mer snävt.

Jag har ingen aning om hur många ”napp” det ger. Hon beskrev vad hon attraheras av. Känner man sig exkluderad eller att hon har en sunkig människosyn så scrollar man vidare.

Personligen försöker jag vara mer öppen än att på förhand bestämma mig för en väldigt specifik kroppstyp. Jag går mer på helhetsintryck och gemensamma intressen. Den jag nu skall träffa är typ 5cm längre än mig, (har ett ganska skojigt norskt namn...) snusar (vilket jag inte är ett stort fan av) har några inte så snygga stora tatueringar och har lite mage, och är något år äldre än jag föreställer mig att någon jag hypotetiskt skall vara tillsammans med, men helheten tilltalar mig! Han har ett fint leende och fina ögon och verkar jättetrevlig och sympatisk. Han är lätt att skriva med och verkar intresserad av att lära känna mig på riktigt.

Utseendemässigt passar han inte in i ”dröm-man bilden” om jag skulle beskriva den läckraste man jag kan komma på rent visuellt, men för mig blir folk snyggare när jag lär känna dem om de är härliga individer.

Mmm, ja men det var ju inte bara längd och vikt ? Säg att hon riktar in sig på de som är över 185 och 85 kg. Vilket kanske är 15% av alla män. Sen därpå ska han ha längre skägg än hår... då är vi kanske nere på 7%. Sen ska han villa ha en gård på landen också? Då är vi nere på 3 %. plus intelligent enligt hennes mått. Då är vi nere på 1%.

Jag tycker det är ganska snäva krav? Om buke tycker jag har snäva krav... förstår jag inte ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
355
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 569
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 355
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp