Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh, har en inbokad dejt med en man jag träffat flera gånger men pga avståndet och livet så blir det bara nån gång per år. Vi har hörts ikväll då han ska komma på kurs om några veckor, tyvärr finns det bara tid att ses en kväll pga jobbet men jag har magpirr och spänd förväntan.

Andra dagar tänker jag inte alls på honom, men jag vet inte hur länge sedan jag kände så här för någon annan de gånger vi ses. Tur det inte är så ofta för han rubbar verkligen mina cirklar och jag skulle inte få något gjort annars. :o
 
Skulle jag med gjort!
Uäääh! Han blev uppriktigt ledsen och skrev ett väldigt fint och sorgset meddelande. Och nu känner jag mig som en elak häxa och vet inte ens om det är vettigt att ses något mer trots att jag verkligen gillar honom som vän och gärna skulle fortsätta att ha honom i bekantskapskretsen. Jag vet inte ens hur jag skall kunna besvara det han skrev utan att göra ont värre.
 
Uäääh! Han blev uppriktigt ledsen och skrev ett väldigt fint och sorgset meddelande. Och nu känner jag mig som en elak häxa och vet inte ens om det är vettigt att ses något mer trots att jag verkligen gillar honom som vän och gärna skulle fortsätta att ha honom i bekantskapskretsen. Jag vet inte ens hur jag skall kunna besvara det han skrev utan att göra ont värre.

Det är ju ett faktum att man inte klickar med alla. Försökt tänk på det och förmedla det. Men såklart är det jobbigt att göra någon besviken, du hade dock gjort bra mycket mer illa om du inte lyssnade på din magkänsla :)
 
Det tråkiga är ju att det ”bara” är attraktionen som saknas, han är jättetrevlig, och vi har genuint kul ihop! På pappret är det väldigt bra, men jag känner inte att det är mer än vänskap. (För mig)

Precis sådär var det för mig med han jag träffade i somras. Jättetrevlig, vi hade samma intressen och hade jättekul ihop, men jag kände verkligen NOLL attraktion. Men - det är ju som @the_connemara säger ett faktum och ingens fel. Det är ju inget du kan rå för eller bestämma över själv. Tråkigt att han blev ledsen, men det blir ju så ibland.
 
Det tråkiga är ju att det ”bara” är attraktionen som saknas, han är jättetrevlig, och vi har genuint kul ihop! På pappret är det väldigt bra, men jag känner inte att det är mer än vänskap. (För mig)

Nu säger jag inte att du gör rätt eller fel, men hoppas jag kan komma med lite input ändå :) Jag tycker ju du kan ge det en chans på vänskap och SE om det blir något mer, om ni verkligen klickar så bra. Säg till honom att du inte vill han gör någon "tillnärmningar" eftersom du verkar ogilla detta, men säg rakt ut om ni kan hålla det på vänskaps nivå. Jag tror mycket kan bero på vad man har varit igenom innan också, att man skyddar sig med. Jag tror definitivt på känslor kan utvecklas från bara vänskap. även om man inte har känt det från början-.

Tänker lite såhär:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/meet-catch-and-keep/201512/how-friendship-can-turn-romance

Men du skall ju göra vad DU känner är rätt, men för du känner vänskap nu, behöver det inte vara så efter ni känt varandra ett bra tag.
 
Jag vill absolut att mina framtida relationer skall baseras på vänskap, men attraktion känns också viktigt. Det kan eventuellt växa fram.

Jag skrev i mitt första meddelande väldigt sammanfattat typ att jag nu bara känner vänskapliga känslor, men trivs väldigt bra i hans sällskap och vill fortsätta ses.

Det svarade han på som sagt, men lät som om han skulle ha väldigt svårt att bara ses som vänner.

Sen tog jag mod till mig och skrev lite mer personligt om de problem jag sliter med när det kommer till närhet och relationer som bygger på annat än vänskap. Det har han inte svarat på ännu.
 
Verkar som jag och garagekillen ska ses i morgon! :bump::banana:

Jag jobbar kväll/natt den här veckan så börjar jobba när han slutar...:cautious: Men ledig i morgon och på Torsdag. Igår frågade han om jag ville och kunde ses snart igen, sa att jag var ledig onsdag och torsdag, så om det passade han så kunde jag förslagsvis onsdag, fick svar, ”Ja, när du vill! Helst igår!” :o:rofl:

Så nu har jag ca 1,5 dygn på mig att vara dödens nervös! :nailbiting::rofl:

Och jag ser fram emot det så sjukt mycket! Hör inte till vanligheterna att jag gillar att träffa folk.... :cautious::p:rofl: Vet inte alls vad det kommer kunna bli av detta, men än så länge så matchar vi verkligen galet bra!
 
Nu säger jag inte att du gör rätt eller fel, men hoppas jag kan komma med lite input ändå :) Jag tycker ju du kan ge det en chans på vänskap och SE om det blir något mer, om ni verkligen klickar så bra. Säg till honom att du inte vill han gör någon "tillnärmningar" eftersom du verkar ogilla detta, men säg rakt ut om ni kan hålla det på vänskaps nivå. Jag tror mycket kan bero på vad man har varit igenom innan också, att man skyddar sig med. Jag tror definitivt på känslor kan utvecklas från bara vänskap. även om man inte har känt det från början-.

Tänker lite såhär:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/meet-catch-and-keep/201512/how-friendship-can-turn-romance

Men du skall ju göra vad DU känner är rätt, men för du känner vänskap nu, behöver det inte vara så efter ni känt varandra ett bra tag.
Det måste vara väldigt personligt hur man funkar. Jag har ansträngt mig jättemycket för att få till känslor som jag tycker borde känna något för. Men nej. Min lust dör. Jag tappar helt intresset för sex, och sen blir jag bitter.
 
Det måste vara väldigt personligt hur man funkar. Jag har ansträngt mig jättemycket för att få till känslor som jag tycker borde känna något för. Men nej. Min lust dör. Jag tappar helt intresset för sex, och sen blir jag bitter.
Definitivt :) man behöver dock inte låta bli ha kontakt om man kan ses som vänner, men göra något man mår dåligt över skall man definitivt inte.
 
Nu känns det bättre, fick ännu ett klokt och bra svar, och har inte längre känslan av att vara en elak häxa, utan till och med lite hopp om att vi faktiskt kommer att kunna fortsätta träffas på mina villkor.
Det låter riktigt bra tycker jag iallafall :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
307
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 284
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp