Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har väldigt blandade känslor. Jag har Tinder men de flesta har så dåliga presentationer att jag ratar. De flesta jag drar höger på blir en matchning och varje matchning är lite ångest. Inser att mitt ex nog fortfarande spökar för mycket (han hör av sig med jämna mellanrum och fast jag vet att det är samma visa varje gång så rör det upp så himla mycket känslor :() Jag tycker alltid det är lite jobbigt att lära känna nya människor, jag är social och utåtriktad men inte helt bekväm med det. Så jag har inte lyckats gå på en enda dejt än. Jag avundas de i tråden som lyckad matcha och styra upp dejter lite hastigt och lustigt, det finns inte på min karta :o
Jag är väldigt introvert så jag tycker det är skitjobbigt. Behöver en dadda som säger åt mej vad jag ska säga och göra tills jag är tillräckligt säker själv
 
Jag förstår inte hur vissa tänker. Haft en trevlig konversation i ett par dagar med en tjej. Sen när jag frågar om hon vill ses och med tanke på avståndet om hon vill mötas upp halvvägs. Så tvärdog den.
Varför inleda en konversation om man inte har för avsikt att det ska leda någonstans ? Avståndet kan inte ha kommit som en shock då avståndet syns klart och tydligt på tinder.
Vart är det logiska tänket ? Tar man inte hänsyn till alla aspekter i förväg ? Men iof var det inte oväntat... då hon även svarade lite oengagerat på sista meddelandet, utan att ställa motfrågor.
Jag känner inte att man vill prata i månader och sen leder det ingen vart iaf. Dock skulle jag kunna prata i månader om jag visste att det ledde till någonting.

Du kanske ska betänka att hon inte såg konversationen som en nödvändig startsträcka innan du eller hon kom till skott och frågade om att ses utan snarare som ett sätt att ta reda på om hon faktiskt vill träffa dig i framtiden? Någons presentation och lite bilder ger ju en väldigt begränsad och tillrättalagd bild som kanske inte överensstämmer med ens egna observationer längre fram. Därför skriver man lite fram och tillbaka en stund för att se om man klickar på ett någorlunda socialt plan och får lite bättre grepp om vad det är för person bakom profilen.

Om hon, som i det här fallet, även verkat lite oengagerad i sitt sista svar så tyder det väl på att hon helt enkelt efter viss konversation kommit fram till att du inte var intressant för henne, även om hon kanske inte bestämt sig fullt ut än. Din fråga om att träffas kan helt enkelt bara ha gett henne en anledning att fatta beslutet att aktivt ta ställning till dig tidigare än vad hon gjort annars.

Känner att det är många som är som du på Tinder.
Så fort det blir tal om dejt bangar de flesta ur...
Det gör dejtingen till en oerhört tröttsam process där man pratar med 100-tals innan det blir dejt.

Se ovan. Är själv lite likadan. Jag skulle KANSKE, beroende på sinnesstämningen där och då, kunna tänka mig att spontanträffa någon som jag bara matchat med utan att ha skrivit fram och tillbaka en stund med enkom för att det då blir extremt förutsättningslöst och utan uppbyggda förväntningar.

Jag skulle INTE vilja träffa någon som jag bara chattat lite grann med och inte riktigt känner att jag fått kläm på eller någon som föreslår att vi ses när jag själv fortfarande är osäker på om jag vill ha något mer med personen att göra.

För att jag ska ställa mig positiv till frågan på huruvida man ska ses eller inte så krävs det ändå någon form av entusiasm och engagemang från bägge parter och att jag tycker att personen ifråga verkar kompatibel med mig på ett socialt och intellektuellt plan. Här kan allt från humor till politisk åskådning och vad man har för inställning till den spela in.

Sen vet jag att inte alla resonerar på det sättet på något vis, men det är så jag förhåller mig till Tinder och jag antar att jag inte är ensam om det. Precis som att det finns sådana som tycker att det är kul att träffa alla möjliga sorters människor på vinst och förlust. Jag själv skulle t.ex inte ha intresse för att göra som en del i den här tråden och boka in dejter med flera olika personer inom en kort tidsintervall, mest för att jag inte har det sociala behovet eller inte själv ser ett nöje i att dejta för dejtandets skull. Vissa vill bara träffa nya människor, vissa letar en själsfrände, andra en KK och vissa vill bara ligga med någon en gång och aldrig mer. Inget förhållningssätt är i min värld fel. Du ger dig ut på en marknad där du presenterar dina förutsättningar, men samtidigt kan du inte förvänta dig att eventuella motparter måste tänka eller känna exakt som dig kring hur man använder Tinder.
 
Du kanske ska betänka att hon inte såg konversationen som en nödvändig startsträcka innan du eller hon kom till skott och frågade om att ses utan snarare som ett sätt att ta reda på om hon faktiskt vill träffa dig i framtiden? Någons presentation och lite bilder ger ju en väldigt begränsad och tillrättalagd bild som kanske inte överensstämmer med ens egna observationer längre fram. Därför skriver man lite fram och tillbaka en stund för att se om man klickar på ett någorlunda socialt plan och får lite bättre grepp om vad det är för person bakom profilen.

Om hon, som i det här fallet, även verkat lite oengagerad i sitt sista svar så tyder det väl på att hon helt enkelt efter viss konversation kommit fram till att du inte var intressant för henne, även om hon kanske inte bestämt sig fullt ut än. Din fråga om att träffas kan helt enkelt bara ha gett henne en anledning att fatta beslutet att aktivt ta ställning till dig tidigare än vad hon gjort annars.

Oengagemanget kan ha berott på avståndet också...
Det blir en helt annan process att träffas.
Men allt det du säger hade jag räknat ut efter hennes sista svar. Så ville väl lägga henne lite på sträckbänken och se hur seriös hon var . Antar att jag fick mitt svar , även om jag hade hoppats på ett riktigt svar :).


Se ovan. Är själv lite likadan. Jag skulle KANSKE, beroende på sinnesstämningen där och då, kunna tänka mig att spontanträffa någon som jag bara matchat med utan att ha skrivit fram och tillbaka en stund med enkom för att det då blir extremt förutsättningslöst och utan uppbyggda förväntningar.

Jag skulle INTE vilja träffa någon som jag bara chattat lite grann med och inte riktigt känner att jag fått kläm på eller någon som föreslår att vi ses när jag själv fortfarande är osäker på om jag vill ha något mer med personen att göra.

För att jag ska ställa mig positiv till frågan på huruvida man ska ses eller inte så krävs det ändå någon form av entusiasm och engagemang från bägge parter och att jag tycker att personen ifråga verkar kompatibel med mig på ett socialt och intellektuellt plan. Här kan allt från humor till politisk åskådning och vad man har för inställning till den spela in.

Sen vet jag att inte alla resonerar på det sättet på något vis, men det är så jag förhåller mig till Tinder och jag antar att jag inte är ensam om det. Precis som att det finns sådana som tycker att det är kul att träffa alla möjliga sorters människor på vinst och förlust. Jag själv skulle t.ex inte ha intresse för att göra som en del i den här tråden och boka in dejter med flera olika personer inom en kort tidsintervall, mest för att jag inte har det sociala behovet eller inte själv ser ett nöje i att dejta för dejtandets skull. Vissa vill bara träffa nya människor, vissa letar en själsfrände, andra en KK och vissa vill bara ligga med någon en gång och aldrig mer. Inget förhållningssätt är i min värld fel. Du ger dig ut på en marknad där du presenterar dina förutsättningar, men samtidigt kan du inte förvänta dig att eventuella motparter måste tänka eller känna exakt som dig kring hur man använder Tinder.

Jag vill också prata ett tag fram och tillbaka och lära känna personen lite innan dejt . Men jag är som tidigare skrivit inte ute efter "brev vänner" heller. Någonstans måste jag nå end goal , dvs en dejt. Annars känns det lite meningslöst.
 
Dom flesta här verkar ju dejta men är det nån som har haft problemet att ni blir nästan panikslagna när ni sitter och kollar? Alltså att ni får panik av tanken på att träffa en ny människa. Dom flesta jag har fått svar av har inte ens funnits på kartan att jag skulle vilja prata med, än mindre träffa. Men sen har det vart typ eller två som vart intressanta men jag har känt fullständig panik efter att vi har pratat en stund. Att träffas är inte att tänka på liksom. Just nu är jag väl inte riktigt mottaglig heller. Men jag tror jag vill träffa nån. Lite lagom tillfälligt och oseriöst
Sådär var det för mig med när det gällde nätet. Att träffa någon irl via fest el liknande, va lugnt men att gå med på o träffa en helt främmande människa från nätet.. Nej tack 😳
Insåg senare att nätdejta aldrig skulle funka för mig 😂
 
Sådär var det för mig med när det gällde nätet. Att träffa någon irl via fest el liknande, va lugnt men att gå med på o träffa en helt främmande människa från nätet.. Nej tack 😳
Insåg senare att nätdejta aldrig skulle funka för mig 😂
Känns som att det typ är sista utvägen. Dom intressanta på festerna är upptagna numera och det är ingen som har fest längre :(
 
Jag tänder på en skarp hjärna. Jag måste bli outsmartad.

Polyn är det minsta ;). Det finns andra sidor som är lite mer svårsmälta.
Men det här blev ju jättekonstigt. Citerade Heros inlägg före om universitetsstudier och sjukskrivning men halva inlägget försvann?

Det skulle i alla fall stå att jag inte dejtar någon som är pantad, men att utbildning och intelligens inte alltid hänger ihop. Pappan till mitt barn har folkhögskola som högsta utbildning men hans IQ är nog rätt många enheter högre än mitt...
 
Men det här blev ju jättekonstigt. Citerade Heros inlägg före om universitetsstudier och sjukskrivning men halva inlägget försvann?

Det skulle i alla fall stå att jag inte dejtar någon som är pantad, men att utbildning och intelligens inte alltid hänger ihop. Pappan till mitt barn har folkhögskola som högsta utbildning men hans IQ är nog rätt många enheter högre än mitt...
Det här skriver jag under på, jag blir inte attraherad av människor som inte är intelligenta, men intelligens har för mig inget att göra med utbildning eller jobb att göra, det har med inställning, intresse och personlighet att göra.
 
Men det här blev ju jättekonstigt. Citerade Heros inlägg före om universitetsstudier och sjukskrivning men halva inlägget försvann?

Det skulle i alla fall stå att jag inte dejtar någon som är pantad, men att utbildning och intelligens inte alltid hänger ihop. Pappan till mitt barn har folkhögskola som högsta utbildning men hans IQ är nog rätt många enheter högre än mitt...

Så är det ju.
Jag är intelligent, en bra bit över medel. Men jag är lat och totalt ointresserad av att plugga.
Vill bara glida omkring och vara hos min häst så mycket som möjligt 😁
 
Du kanske ska betänka att hon inte såg konversationen som en nödvändig startsträcka innan du eller hon kom till skott och frågade om att ses utan snarare som ett sätt att ta reda på om hon faktiskt vill träffa dig i framtiden? Någons presentation och lite bilder ger ju en väldigt begränsad och tillrättalagd bild som kanske inte överensstämmer med ens egna observationer längre fram. Därför skriver man lite fram och tillbaka en stund för att se om man klickar på ett någorlunda socialt plan och får lite bättre grepp om vad det är för person bakom profilen.

Om hon, som i det här fallet, även verkat lite oengagerad i sitt sista svar så tyder det väl på att hon helt enkelt efter viss konversation kommit fram till att du inte var intressant för henne, även om hon kanske inte bestämt sig fullt ut än. Din fråga om att träffas kan helt enkelt bara ha gett henne en anledning att fatta beslutet att aktivt ta ställning till dig tidigare än vad hon gjort annars.



Se ovan. Är själv lite likadan. Jag skulle KANSKE, beroende på sinnesstämningen där och då, kunna tänka mig att spontanträffa någon som jag bara matchat med utan att ha skrivit fram och tillbaka en stund med enkom för att det då blir extremt förutsättningslöst och utan uppbyggda förväntningar.

Jag skulle INTE vilja träffa någon som jag bara chattat lite grann med och inte riktigt känner att jag fått kläm på eller någon som föreslår att vi ses när jag själv fortfarande är osäker på om jag vill ha något mer med personen att göra.

För att jag ska ställa mig positiv till frågan på huruvida man ska ses eller inte så krävs det ändå någon form av entusiasm och engagemang från bägge parter och att jag tycker att personen ifråga verkar kompatibel med mig på ett socialt och intellektuellt plan. Här kan allt från humor till politisk åskådning och vad man har för inställning till den spela in.

Sen vet jag att inte alla resonerar på det sättet på något vis, men det är så jag förhåller mig till Tinder och jag antar att jag inte är ensam om det. Precis som att det finns sådana som tycker att det är kul att träffa alla möjliga sorters människor på vinst och förlust. Jag själv skulle t.ex inte ha intresse för att göra som en del i den här tråden och boka in dejter med flera olika personer inom en kort tidsintervall, mest för att jag inte har det sociala behovet eller inte själv ser ett nöje i att dejta för dejtandets skull. Vissa vill bara träffa nya människor, vissa letar en själsfrände, andra en KK och vissa vill bara ligga med någon en gång och aldrig mer. Inget förhållningssätt är i min värld fel. Du ger dig ut på en marknad där du presenterar dina förutsättningar, men samtidigt kan du inte förvänta dig att eventuella motparter måste tänka eller känna exakt som dig kring hur man använder Tinder.

Fick faktist svar från tjejen nu att hon kan tänka sig att träffas.
Antar att man inte kan ta ut händelserna i förskott när någon avviker från sin vanliga svarsfrekvens. Kanske var hon upptagen eller behövde fundera :).
 
Du kanske ska betänka att hon inte såg konversationen som en nödvändig startsträcka innan du eller hon kom till skott och frågade om att ses utan snarare som ett sätt att ta reda på om hon faktiskt vill träffa dig i framtiden? Någons presentation och lite bilder ger ju en väldigt begränsad och tillrättalagd bild som kanske inte överensstämmer med ens egna observationer längre fram. Därför skriver man lite fram och tillbaka en stund för att se om man klickar på ett någorlunda socialt plan och får lite bättre grepp om vad det är för person bakom profilen.

Om hon, som i det här fallet, även verkat lite oengagerad i sitt sista svar så tyder det väl på att hon helt enkelt efter viss konversation kommit fram till att du inte var intressant för henne, även om hon kanske inte bestämt sig fullt ut än. Din fråga om att träffas kan helt enkelt bara ha gett henne en anledning att fatta beslutet att aktivt ta ställning till dig tidigare än vad hon gjort annars.



Se ovan. Är själv lite likadan. Jag skulle KANSKE, beroende på sinnesstämningen där och då, kunna tänka mig att spontanträffa någon som jag bara matchat med utan att ha skrivit fram och tillbaka en stund med enkom för att det då blir extremt förutsättningslöst och utan uppbyggda förväntningar.

Jag skulle INTE vilja träffa någon som jag bara chattat lite grann med och inte riktigt känner att jag fått kläm på eller någon som föreslår att vi ses när jag själv fortfarande är osäker på om jag vill ha något mer med personen att göra.

För att jag ska ställa mig positiv till frågan på huruvida man ska ses eller inte så krävs det ändå någon form av entusiasm och engagemang från bägge parter och att jag tycker att personen ifråga verkar kompatibel med mig på ett socialt och intellektuellt plan. Här kan allt från humor till politisk åskådning och vad man har för inställning till den spela in.

Sen vet jag att inte alla resonerar på det sättet på något vis, men det är så jag förhåller mig till Tinder och jag antar att jag inte är ensam om det. Precis som att det finns sådana som tycker att det är kul att träffa alla möjliga sorters människor på vinst och förlust. Jag själv skulle t.ex inte ha intresse för att göra som en del i den här tråden och boka in dejter med flera olika personer inom en kort tidsintervall, mest för att jag inte har det sociala behovet eller inte själv ser ett nöje i att dejta för dejtandets skull. Vissa vill bara träffa nya människor, vissa letar en själsfrände, andra en KK och vissa vill bara ligga med någon en gång och aldrig mer. Inget förhållningssätt är i min värld fel. Du ger dig ut på en marknad där du presenterar dina förutsättningar, men samtidigt kan du inte förvänta dig att eventuella motparter måste tänka eller känna exakt som dig kring hur man använder Tinder.

Precis sådär fungerar jag. Jag behöver på något sätt få kläm på om jag vill träffa personen. Jag tror att jag lyckas rata rätt många jag hade velat träffa pga att det inte klickar alls när vi skriver, men har inte lyckats ta mig runt att det är så jag funkar heller. Jag behöver inte himlastormande romaner som bygger luftslott, men jag behöver något som känns intressant och kompatibelt redan då.

Det försvårar en del, tror jag. Och flera vänner tycker att jag är för hård när jag dömer ut folk för att konversationen inte ger något. Men men.
 
Jag dör av nervositet!! Kollegan jag berättat om har jag pratat med väldigt mycket sista tiden. Idag sa han att han skulle göra som jag - dvs korka upp en flaska bubbel.
Jag sa då lite skämtsamt att det var ju onödigt att sitta på varsitt ställe och dricka... - och nu är han påväg hit! 😮🙈😂

Vi var ute med jobb i onsdags, och efter ett glas vin kunde jag knappt titta på honom utan att rodna och få tunghäfta:o
Och de som inte känner mig - jag är INTE den typen som rodnar eller få tunghäfta - tvärtom, jag tar ofta första steget mm 😁😁

Hur tusan ska denna kvällen gå 😂
Den citerade kvällen blev ju inställd, men dagen efter bestämde vi att ses i lund för en öl.
Jag var så sjukt nervös, så jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Skulle samtalet flyta på? Skulle vi mest sitta och stirra på varandra? Tunghäfta? Rodna? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Men.
DET GICK SKITBRA!
Eller ja, det kunde gått bättre, men utifrån mina rädslor så gick det skitbra 😁 vi satt och snackade konstant fram till 1 då mitt sista tåg gick.
Samtalen var inte direkt flörtiga, men i mitt tycke var blickarna det, så jag hade hoppats på en kyss innan jag åkte. Så blev det tyvärr inte, men man ska väl inte begära för mycket av en blyg kollega. Vi får ta det långsamt, så får vi se var det leder. 🙂
Det var en väldigt trevlig kväll i varje fall!
 
Skillnad på skog och skog.
Är det ett promenadstråk skulle jag absolut kunna göra det.
Hade en promenaddejt i skogen förra året. Normalt mycket människor som rör sig där men precis när vi kom började det vräka ner snö 😂
Gick en timme, såg inte en käft och såg ut som två dränkta katter efteråt.

Jag har ingen aning om hur mycket folk det är i den skogen kl 20 på kvällen. Det blir en öl på puben istället.
 
Angående min dejt. Jag gillar honom, och det är kul att vara med honom, men jag känner efter tre dejter att det här nog stoppar vid vänskap för mig.

Han har nu frågat om jag vill hem till honom och äta middag nån dag framöver.

Är det för tidigt att säga till honom vad jag känner? Är jag väldigt kritisk som tror att jag kan veta något efter tre (långa) dejter? Han kanske också ser detta mer som vänskap nu? Jag har varit lite tveksam från starten, men det ligger ju också i min natur just nu. 😛 Hypotetiskt kan saker ändras om vi lär känna varandra på djupet. Men det känns som om jag falskspelar om jag inte berättar hur jag känner.
 
Angående min dejt. Jag gillar honom, och det är kul att vara med honom, men jag känner efter tre dejter att det här nog stoppar vid vänskap för mig.

Han har nu frågat om jag vill hem till honom och äta middag nån dag framöver.

Är det för tidigt att säga till honom vad jag känner? Är jag väldigt kritisk som tror att jag kan veta något efter tre (långa) dejter? Han kanske också ser detta mer som vänskap nu? Jag har varit lite tveksam från starten, men det ligger ju också i min natur just nu. 😛 Hypotetiskt kan saker ändras om vi lär känna varandra på djupet. Men det känns som om jag falskspelar om jag inte berättar hur jag känner.

Åh, sånt där är ju jättesvårt. Men jag skulle nog gå på magkänslan och säga det :) tycker nog tre dejter är tillräckligt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 712
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp