Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom flesta här verkar ju dejta men är det nån som har haft problemet att ni blir nästan panikslagna när ni sitter och kollar? Alltså att ni får panik av tanken på att träffa en ny människa. Dom flesta jag har fått svar av har inte ens funnits på kartan att jag skulle vilja prata med, än mindre träffa. Men sen har det vart typ eller två som vart intressanta men jag har känt fullständig panik efter att vi har pratat en stund. Att träffas är inte att tänka på liksom. Just nu är jag väl inte riktigt mottaglig heller. Men jag tror jag vill träffa nån. Lite lagom tillfälligt och oseriöst
 
Fick ett mess från garagehandlaren där han frågade vad jag gjorde. Han hade vägarna förbi nämligen och undrade om jag var hemma och hade 5 minuter, så jag fick träffa han även i dag, dock så blev det en riktig kortis som sagt då han skulle iväg och egentligen redan var sen :o, men herregud vad han är fin! :bump::banana: Sitter här med ett leende från ena örat till det andra och känner mig som 14 igen. :o:D:p:rofl:
 
Men du, det är ingen tävling mellan könen. Varje gång en tjej skriver här hur en man/män agerat mot henne behöver du inte jämna ut till 1-1 genom att säga att så gör kvinnor också.

Däremot kan du väl gärna skriva Ja fy tusan, det har jag också varit med om, det är skittrist! Eller något i den stilen. Då handlar det ju inte om vilket kön som gör vad, utan att ni delar en liknande upplevelse.
Nä - det är väl inte det. Helt klart inte så att en viss grupp står för allt vad tråkiga beteénden är. Det som beskrevs var ändå något som en rätt spridd förutfattad mening är att det är nära nog ett normalbeteende hos kvinnor som man som karl ska ta för givet och acceptera. Här tas upp att nog så många karlar bär sig lika illa åt, vilket är bra det kommer fram givetvis.
Jag har för min del åsikten att detta inte är ett rimligt sätt helt oavsett.
 
Dom flesta här verkar ju dejta men är det nån som har haft problemet att ni blir nästan panikslagna när ni sitter och kollar? Alltså att ni får panik av tanken på att träffa en ny människa. Dom flesta jag har fått svar av har inte ens funnits på kartan att jag skulle vilja prata med, än mindre träffa. Men sen har det vart typ eller två som vart intressanta men jag har känt fullständig panik efter att vi har pratat en stund. Att träffas är inte att tänka på liksom. Just nu är jag väl inte riktigt mottaglig heller. Men jag tror jag vill träffa nån. Lite lagom tillfälligt och oseriöst

Känner verkligen igen mig där!!! Jag tycker det är skitkul att swipa, matcha, och börja prata, men så fort det blir tal om nån dejt så får jag lite panik. Vill jag ens träffa nån? Vill jag blanda in nån i mitt liv? Hur ska jag få tid över till att ha något seriöst? Och i långa loppet, vill jag någonsin ens bo ihop med någon igen? Ska jag ha något tillfälligt, särbo, sambo? Sen slutar det med att jag inte vill gå på nån date öht...:cautious:

Sen plötsligt så trillar det in en karl på gården som man bara klickar med på alla plan och alla om och men är som bortblåsta! ;):o:D:p:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: Nu bara längtar jag ihjäl mig tills vi ses nästa gång!
 
Känner verkligen igen mig där!!! Jag tycker det är skitkul att swipa, matcha, och börja prata, men så fort det blir tal om nån dejt så får jag lite panik. Vill jag ens träffa nån? Vill jag blanda in nån i mitt liv? Hur ska jag få tid över till att ha något seriöst? Och i långa loppet, vill jag någonsin ens bo ihop med någon igen? Ska jag ha något tillfälligt, särbo, sambo? Sen slutar det med att jag inte vill gå på nån date öht...:cautious:

Sen plötsligt så trillar det in en karl på gården som man bara klickar med på alla plan och alla om och men är som bortblåsta! ;):o:D:p:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: Nu bara längtar jag ihjäl mig tills vi ses nästa gång!
Precis. Sen blir det inte bättre av att det finns nån som jag för tillfället har en komplicerad relation till och som jag hoppas på. Så jag är inte ute efter nått seriöst just nu heller.
Pratade med en nu i veckan. Fick panik och svarade inte när han skickade meddelande dagen efter. Längre än så kommer jag inte. Om det inte löser sig med den andre ( hoppas verkligen då det verkligen är få människor jag klickar med) så hoppas jag på att det rullar in nån på parkeringen här med. Låter väldigt praktiskt :D
 
Dom flesta här verkar ju dejta men är det nån som har haft problemet att ni blir nästan panikslagna när ni sitter och kollar? Alltså att ni får panik av tanken på att träffa en ny människa. Dom flesta jag har fått svar av har inte ens funnits på kartan att jag skulle vilja prata med, än mindre träffa. Men sen har det vart typ eller två som vart intressanta men jag har känt fullständig panik efter att vi har pratat en stund. Att träffas är inte att tänka på liksom. Just nu är jag väl inte riktigt mottaglig heller. Men jag tror jag vill träffa nån. Lite lagom tillfälligt och oseriöst
Inte panik, men föreställer jag mig att jag kan träffa någon av de som jag ser på tex Tinder så tänker jag direkt "Åh nej! Fy!" i de flesta fallen. Trots det så har jag träffat två från Tinder och den ena av dem var jättetrevlig (den andra var bara tråkig, så ingen läskig typ eller så).

Att träffa någon för "seriöst" förhållande, som leder till att bli sambo och allt sådant, det har alltid varit uteslutet för mig. Ska jag alls träffa folk så är det för att se om de kan vara intressanta och sedan träffas så länge det är roligt och se vad det leder till. Det där med att ha en plan att följa, att träffa någon för att det ska leda till en viss typ av relation, det klarar jag inte av. Mitt "Åh nej! Fy!" kommer alltså mest av att de flesta verkar vilja gå så fort fram och vill hitta just någon som kan passa in i en viss typ av relation. På det sättet är det enklare för mig att träffa folk på annat sätt än genom dejtingappar. Då blir det mer av att lära känna varandra och se hur relationen utvecklas och det passar mig.
 
Precis. Sen blir det inte bättre av att det finns nån som jag för tillfället har en komplicerad relation till och som jag hoppas på. Så jag är inte ute efter nått seriöst just nu heller.
Pratade med en nu i veckan. Fick panik och svarade inte när han skickade meddelande dagen efter. Längre än så kommer jag inte. Om det inte löser sig med den andre ( hoppas verkligen då det verkligen är få människor jag klickar med) så hoppas jag på att det rullar in nån på parkeringen här med. Låter väldigt praktiskt :D
På vilket sätt komplicerad relation? Går det att förklara här utan att "skriva för mycket"?
 
Inte panik, men föreställer jag mig att jag kan träffa någon av de som jag ser på tex Tinder så tänker jag direkt "Åh nej! Fy!" i de flesta fallen. Trots det så har jag träffat två från Tinder och den ena av dem var jättetrevlig (den andra var bara tråkig, så ingen läskig typ eller så).

Att träffa någon för "seriöst" förhållande, som leder till att bli sambo och allt sådant, det har alltid varit uteslutet för mig. Ska jag alls träffa folk så är det för att se om de kan vara intressanta och sedan träffas så länge det är roligt och se vad det leder till. Det där med att ha en plan att följa, att träffa någon för att det ska leda till en viss typ av relation, det klarar jag inte av. Mitt "Åh nej! Fy!" kommer alltså mest av att de flesta verkar vilja gå så fort fram och vill hitta just någon som kan passa in i en viss typ av relation. På det sättet är det enklare för mig att träffa folk på annat sätt än genom dejtingappar. Då blir det mer av att lära känna varandra och se hur relationen utvecklas och det passar mig.
Så känner jag med. Försöker tänka om jag kan tänka mej kyssa eller ha sex med han på bilden och då blir det oftast, aldrig i livet :nailbiting:.Tänker mej inget seriöst. Blir det seriöst så blir det. Men inget jag är ute efter.
 
Nä - det är väl inte det. Helt klart inte så att en viss grupp står för allt vad tråkiga beteénden är. Det som beskrevs var ändå något som en rätt spridd förutfattad mening är att det är nära nog ett normalbeteende hos kvinnor som man som karl ska ta för givet och acceptera. Här tas upp att nog så många karlar bär sig lika illa åt, vilket är bra det kommer fram givetvis.
Jag har för min del åsikten att detta inte är ett rimligt sätt helt oavsett.
Jag skulle vilja se en killes upplevelser anges på samma sätt som andra gör här med vilka svar man får (eller inte får), hur många man försöker skriva till, hur dejter går osv.

Jag tror att det finns en hel del ageranden och situationer som helt enkelt aldrig tas upp här och därmed på sätt och vis inte finns.
 
Känner verkligen igen mig där!!! Jag tycker det är skitkul att swipa, matcha, och börja prata, men så fort det blir tal om nån dejt så får jag lite panik. Vill jag ens träffa nån? Vill jag blanda in nån i mitt liv? Hur ska jag få tid över till att ha något seriöst? Och i långa loppet, vill jag någonsin ens bo ihop med någon igen? Ska jag ha något tillfälligt, särbo, sambo? Sen slutar det med att jag inte vill gå på nån date öht...:cautious:

Sen plötsligt så trillar det in en karl på gården som man bara klickar med på alla plan och alla om och men är som bortblåsta! ;):o:D:p:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: Nu bara längtar jag ihjäl mig tills vi ses nästa gång!

Det övre stycket skulle jag kunna ha skrivit 😂
Så går jag tillbaka och skriver med min kollega där allting är tryggt och säkert 😁

Stort lycka till med den nya. Hoppas det leder till något bra!
 
Haha, i mitt fall är det nog jag som stökar ner när jag är hos folk, därför det är skönt att vara på hemmaplan så behöver jag inte tänka så mkt! Mvh Ej pedant någonstans😁

Jag tycker det känns så otrevligt att be folk åka hem 🙈
Min hund är bättre på det. Han tycker det är kul när någon kommer. Efter någon timme sätter han sig och stirrar.
"Ska inte du gå snart, har du inte ett eget hem?"
Följer alltid med till dörren när de går och är gladare än när de kom.
Kul att du kom, bäst när du åkte!
 
Jag tycker det känns så otrevligt att be folk åka hem 🙈
Min hund är bättre på det. Han tycker det är kul när någon kommer. Efter någon timme sätter han sig och stirrar.
"Ska inte du gå snart, har du inte ett eget hem?"
Följer alltid med till dörren när de går och är gladare än när de kom.
Kul att du kom, bäst när du åkte!
Din hund är bäst! 😁
 
På vilket sätt komplicerad relation? Går det att förklara här utan att "skriva för mycket"?
Han mår dåligt just nu och är väldigt svår att nå fram till. Det är en person som jag verkligen älskar som verkligen älskar mej men det finns rädsla från hans sida att han ska såra mej och att vi ska hamna i gamla spår. Men det var så många år sen sist och vi har förändrats båda två. Han har gett hintar om att han vill men inte vågar. Jag vill ta det på vänskapsplanet först så vi ser att det är annorlunda nu. Men en person i hans familj är väldigt sjuk och kan dö och han mår väldigt dåligt av det så det är svårt att nå fram nu.
 
"Jag söker inga brevvänner" är ju nåt som ofta sägs i dejtsammanhang, men är det fler än jag som faktiskt råkat skaffa sig "brevvänner" genom dejtappar?

Jag blir avskräckt när nån skrivit så för jag tänker att den kommer vilja träffas mycket snabbare än jag är bekväm med.

Och ja, jag har råkat skaffa mig en "brevvän". Eller vän, fast vi inte träffats. Vi har haft kontakt i över ett år, skriver mer i perioder och mindre i perioder men vi båda verkar tycka att vi vill höras av när det gått för lång tid. När vi pratar i telefon kan det lätt bli timmar. Vi pratar om att träffas men det kommer alltid nåt emellan, ibland hans fel och ibland mitt fel att det inte blivit av. Oavsett så hoppas jag att vi kommer vara vänner, han är väldigt fin och rolig och helt olik de jag brukar träffa.
 
Känner verkligen igen mig där!!! Jag tycker det är skitkul att swipa, matcha, och börja prata, men så fort det blir tal om nån dejt så får jag lite panik. Vill jag ens träffa nån? Vill jag blanda in nån i mitt liv? Hur ska jag få tid över till att ha något seriöst? Och i långa loppet, vill jag någonsin ens bo ihop med någon igen? Ska jag ha något tillfälligt, särbo, sambo? Sen slutar det med att jag inte vill gå på nån date öht...:cautious:

Känner att det är många som är som du på Tinder.
Så fort det blir tal om dejt bangar de flesta ur...
Det gör dejtingen till en oerhört tröttsam process där man pratar med 100-tals innan det blir dejt.
 
Dom flesta här verkar ju dejta men är det nån som har haft problemet att ni blir nästan panikslagna när ni sitter och kollar? Alltså att ni får panik av tanken på att träffa en ny människa. Dom flesta jag har fått svar av har inte ens funnits på kartan att jag skulle vilja prata med, än mindre träffa. Men sen har det vart typ eller två som vart intressanta men jag har känt fullständig panik efter att vi har pratat en stund. Att träffas är inte att tänka på liksom. Just nu är jag väl inte riktigt mottaglig heller. Men jag tror jag vill träffa nån. Lite lagom tillfälligt och oseriöst
Inte panik utan snarare matt in i märgen över att behöva lära känna någon ny.
Vilket oftast slutar med att jag inte orkar.
 
Dom flesta här verkar ju dejta men är det nån som har haft problemet att ni blir nästan panikslagna när ni sitter och kollar? Alltså att ni får panik av tanken på att träffa en ny människa. Dom flesta jag har fått svar av har inte ens funnits på kartan att jag skulle vilja prata med, än mindre träffa. Men sen har det vart typ eller två som vart intressanta men jag har känt fullständig panik efter att vi har pratat en stund. Att träffas är inte att tänka på liksom. Just nu är jag väl inte riktigt mottaglig heller. Men jag tror jag vill träffa nån. Lite lagom tillfälligt och oseriöst

Jag har väldigt blandade känslor. Jag har Tinder men de flesta har så dåliga presentationer att jag ratar. De flesta jag drar höger på blir en matchning och varje matchning är lite ångest. Inser att mitt ex nog fortfarande spökar för mycket (han hör av sig med jämna mellanrum och fast jag vet att det är samma visa varje gång så rör det upp så himla mycket känslor :() Jag tycker alltid det är lite jobbigt att lära känna nya människor, jag är social och utåtriktad men inte helt bekväm med det. Så jag har inte lyckats gå på en enda dejt än. Jag avundas de i tråden som lyckad matcha och styra upp dejter lite hastigt och lustigt, det finns inte på min karta :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 590
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 390
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp