Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade min danskompis båda dagarna i helgen!
På lördagen frågade han om jag skulle till ett dansställe där vi båda gått kurs (där vi lärt känna varandra). Eftersom jag funderat på att gå dit sa jag ja och vi pratade och dansade flera gånger under kvällen.
Sen var han och flera andra kompisar hemma hos mig på söndagen och umgicks.

Jag förstår ju att han gillar mig på något vis (annars skulle han väl knappast vilja umgås), men om det bara är som kompis eller mer kan jag inte avgöra :confused:. Nu vet han iaf att jag är singel, vilket jag lyckades få in på ett förvånansvärt smidigt sätt.

Jag har aldrig varit i en sits att det blivit mer med en kille jag anser mig vara vän med. Vet inte hur man gör. Jag har alltid haft killkompisar men bara en gång jag blivit intresserad av en kompis. Han hade dock flickvän så av naturliga skäl hände det aldrig något. Så det här är en ny situation för mig :nailbiting:
 
Kan väl återigen konstatera att tinder inte är något för mig O_o
Matchar bara med konstiga människor och inga av de jag ville matcha med svepte tillbaka, typiskt :D

Sätter nu mitt hopp till jobbhelgen och att spanet är tillbaka från sin solsemester/influensa/vad det nu var som var orsaken till hans frånvaro.

Vad vet vi förresten om fb-funktionen "Personer du kanske känner"? jobbspanet är konstant högst upp på den listan hos mig trots få gemensamma vänner och jag har (hör och häpna) inte snokat särskilt mycket på hans profil (ifall det är nån cookies-variant så finns det betydligt fler personer jag snokat mer på som i så fall borde ligga överst).
 
Vad vet vi förresten om fb-funktionen "Personer du kanske känner"? jobbspanet är konstant högst upp på den listan hos mig trots få gemensamma vänner och jag har (hör och häpna) inte snokat särskilt mycket på hans profil (ifall det är nån cookies-variant så finns det betydligt fler personer jag snokat mer på som i så fall borde ligga överst).
Inte för att grusa några förhoppningar men tyvärr verkar geografi, som i personer som ofta befinner sig på samma plats, spela roll. När jag bytte jobb (BUP) dröjde det inte länge innan kollegor började dyka upp trots att vi inte hade egemensamma vänner. Det kändes ok. Lite jobbigare var att patienters föräldrar också började dyka upp.
 
Inte för att grusa några förhoppningar men tyvärr verkar geografi, som i personer som ofta befinner sig på samma plats, spela roll. När jag bytte jobb (BUP) dröjde det inte länge innan kollegor började dyka upp trots att vi inte hade egemensamma vänner. Det kändes ok. Lite jobbigare var att patienters föräldrar också började dyka upp.

Men fy, förstår att det känns lite fel. :crazy:

Men, om han finns på min lista (oavsett orsak) så kanske oddsen för att jag finns på hans lista är ganska bra? :D Sen kanske alla inte har riktigt lika mycket koll på den listan som jag :angel:
 
Var på pubträff igår och alltså det verkar som att det är något mycket exotiskt med en som kommer från en annan del av landet. Blev mer eller mindre omringad av halva det manliga sällskapet, alla ville prata och utbyta kontaktuppgifter. Jag har aldrig blivit så hårt raggad på. Men de var trevliga. Alla utom en, som säkert är snäll och så men... Det sociala samspelet funkar inte för honom. Han har skickat (alldeles) för många meddelanden och vill att vi ska umgås hela tiden när jag är här, han ville skjutsa mig överallt och vill veta alla detaljer om mitt liv. Jag svarar artigt men undvikande och han fattar inte. Jag tycker verkligen att det är jobbigt att sätta ner foten och göra honom ledsen för jag tror att han är mycket ensam. Men nu har han skickat två nya meddelanden redan så jag har inget val. Glad att jag inte kommer behöva träffa honom så ofta eller kanske någonsin igen...
 
Hittade precis en av programledarna från Dessertmästarna på Tinder 😜 och dessutom den långa karln jag skrivit med en del...med ett annat namn och mycket närmare mig än vad han har sagt att han bor 🙄 har skrivit med en annan karl på Tinder som verkat jättevettig, nu fick jag helt plötsligt ”Jag heter blabla på FB, bry dig inte om Gina!”...jag kände mig som ett frågetecken 😂 vi har inte pratat om kontakt nån annanstans och vem sjutton är Gina 🤔😂

Ger snart upp...var är alla normala vettiga karlar?
 
Börjar mer och mer fundera på om det kanske är bäst att vara singel, blir ju kvävd bara av att lyssna på personer i min närhet när det gäller deras förhållanden..!

Som nu på lunchen.. Frågar en kollega om vi ska äta lunch tillsammans, men då måste hen kolla med sin sambo om hen vill äta lunch istället. Hör att det knapprar på tangentbordet, sen ringer kollegan sambon max TRE minuter efter att meddelandet skickats och säger "hej, har du sett mitt meddelande? inte? gör det" och sen bokar de in att det ska äta lunch tillsammans, efter att kollegan även sagt "du får säga nej". Alltså jag hade blivit VANSINNIG om jag inte ens fått tre minuter på mig att svara på ett meddelande som det inte brinner kring..
Eller alla gånger jag bjudit med en annan kompis på saker, nog fasiken måste det dubbelkollas med partner/sambo innan, eller så kommer svaret "absolut, X följer också med".

MÅSTE MAN SITTA IHOP FÖR ATT MAN ÄR TILLSAMMANS!!:rage:

(ber om ursäkt för OT-rant...)
 
@Masqueradee Fast det där är ju bara så som just de personerna har det. Jag säger som du, hade också blivit kvävd av att ha det sådär, usch.
Det här var ju bara ett exempel från två personer, har ett helt uppslagsverk av historier kring detta :P Som den gången jag är på stan med en kompis, egentligen skulle hen bara lämna ett paket och köpa ett par byxor, men kom sen på att det behövdes köpas något mer. Snabbt fram med telefonen för att meddela att hemkomsten kanske blev 10-15 min senare o.O Jag förstår om det handlar typ om en person som står och väntar för att hämta upp, men partnern var ju bara hemma liksom. De där extra minuterna hade ju lika gärna varit så att det tog tid att hitta nya jeans.
 
Det här var ju bara ett exempel från två personer, har ett helt uppslagsverk av historier kring detta :P Som den gången jag är på stan med en kompis, egentligen skulle hen bara lämna ett paket och köpa ett par byxor, men kom sen på att det behövdes köpas något mer. Snabbt fram med telefonen för att meddela att hemkomsten kanske blev 10-15 min senare o.O Jag förstår om det handlar typ om en person som står och väntar för att hämta upp, men partnern var ju bara hemma liksom. De där extra minuterna hade ju lika gärna varit så att det tog tid att hitta nya jeans.
Jag har aldrig haft det så. De som har förväntat sig det upplägget har lärt sig den hårda vägen. Jag har ingen anmälningsplikt. Jag kommer och går när det passar om vi inte har bestämt en särskild tid. I nuvarande förhållande prioriterar jag min partner när vi ses, men det är ju bara 1-2 helger/månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
307
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 284
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp