DejtingtrÄden 22

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Och jag tjurar 😒 jag hade bĂ€sta idĂ©en idag, men lyckades inte fĂ„ igenom den...

Gick och köpte mitt favoritspel idag - carcassonne - och tĂ€nkte dĂ„ lite fint bjuda in kollegan pĂ„ en spelkvĂ€ll. Meeen sjĂ€lvfallet dyker en annan kollega upp just dĂ„ och vi pratar pĂ„ allmĂ€nt om spel. Och sen rusade jag ivĂ€g pĂ„ 2h möte, och sen hem... Utan att fĂ„ frĂ„gat honom 😒

Men, jag fick veta att han gillar att spela, gillar strategispel, haft spelkvĂ€llar med kompisarna förr (innan vĂ€rden skaffade flickvĂ€n 😛).

Hade jag bara vetat var hans intresse gĂ€llande mig var sĂ„ hade jag inte haft nĂ„gra problem att frĂ„ga honom nu, men... Eftersom jag inte vet det blir jag vĂ€ldigt avvaktande och vill inte vara för pĂ„ 🙄
Gaaah! Varför Ă€r vi kollegor? Allt hade ju varit mycket lĂ€ttare om vi inte varit det 😁

Carcassonne Àr kul! :)
Du kör lite samma taktik som mig :up:, en kille jag Àr intresserad av har varit hem till mig tvÄ gÄnger och spelat strategispel, har dock Àven varit andra kompisar med.
TÀnker att spela spel Àr ganska oskyldigt och inget jag egentligen skulle tolka som en dejt om nÄgon bjöd med mig. Speciellt inte om det Àr flera andra med. SÄ tror inte du uppfattas för pÄ! Men risk att han inte fattar att du Àr intresserad av honom.
 
Min senaste relation var sÄn. Jag trÀffade hans barn 1 gÄng. I övrigt ingen familj och typ inga vÀnner annat Àn de vi sprang pÄ, pÄ stan. Jag funderade emellanÄt om han skÀmdes för mig eller om han hade nÄgon annan relation vid sidan av.. men det var verkligen hemskt att kÀnna sig sÄ utesluten ur nÄgons liv. Men samtidigt skulle han ha stenkoll pÄ mig och jag vÄgade knappt Äka och trÀna i slutet för att slippa förhör och sura miner..

Ja det kÀnns inte bra att inte kÀnna sig som en del i den andres liv. Det konstiga var ocksÄ att killen jag trÀffade flera gÄnger under hösten deklarerade att han "Àlskade mig" :confused: jag kÀnde inte att vi var pÄ samma nivÄ. Sen Àr jag ganska övertygad om att det var nÄgot han sa, för att man ska. Han betedde sig ju inte sÄ, Sen tror jag absolut att han tyckte om mig, men Àlskade, nej.
 
Man kan dÄ inte beskylla min sÀrbo för att hÄlla mig ifrÄn hans liv... jag trÀffade blivande svÀrförÀldrarna inom en halvtimme nÀr jag Äkt upp till honom första gÄngen (vi blev vÀl ihop den natten :angel:). Dagen efter trÀffade jag tre av hans kusiner samt hans morbror och moster :D nÄgon dag senare trÀffade jag hans bÀsta kompis :laugh:
 
Precis sĂ„ gör jag ocksĂ„. I min bekantskapskrets har jag EN vĂ€n som verkar ha en riktigt trevlig och bra relation med sin sambo. De verkar vara otroligt avslappnade med varandra, lita fullt ut pĂ„ varandra, peppar och stöttar varandra, gör saker ihop men inte sĂ„ att de sitter ihop hela tiden. Övriga vĂ€nner pratar om hur de kĂ€nner sig begrĂ€nsade av sina relationer, pratar irritera och ofta om "odugliga" sambos som inte hjĂ€lper till i hemmet osv. Jag vĂ€grar ha det sĂ„.

Det dÀr Àr helt obegripligt. Visst, jag kan bli lÀtt vansinnig pÄ sÀrbon ibland men det gÄr rÀtt fort över. Litar pÄ varandra gör vi till 110%, varför ska man annars vara ihop? Om han inte gjorde mitt liv bÀttre skulle han inte vara i det...
 
Det dÀr Àr helt obegripligt. Visst, jag kan bli lÀtt vansinnig pÄ sÀrbon ibland men det gÄr rÀtt fort över. Litar pÄ varandra gör vi till 110%, varför ska man annars vara ihop? Om han inte gjorde mitt liv bÀttre skulle han inte vara i det...
SÄ tÀnker jag ocksÄ, och troligen Àven vÀnnerna som Àr i de hÀr relationerna. De tenderar nÀmligen att be mig om relationsrÄd lite dÄ och dÄ, trots att de vet vad jag sÀger. Ibland fÄr jag intrycket av att de mest vill höra frÄn nÄgon annan att det faktiskt Àr ok att bli less nÀr relationen Àr som den Àr...
 
SÄ tÀnker jag ocksÄ, och troligen Àven vÀnnerna som Àr i de hÀr relationerna. De tenderar nÀmligen att be mig om relationsrÄd lite dÄ och dÄ, trots att de vet vad jag sÀger. Ibland fÄr jag intrycket av att de mest vill höra frÄn nÄgon annan att faktiskt bli less nÀr relationen Àr som den Àr...

Jag har haft en kompis som var lite sÄ... visserligen ville hen inte ha rÄd utan mer bolla och hen visste vad jag ansÄg... sÄ det behövde jag inte ta upp. Det var heller inget problem för mig att vara ventilen sas men jag förstÄr fortfarande inte varför hen stannade sÄ lÀnge som hen gjorde.
 
Och jag tjurar 😒 jag hade bĂ€sta idĂ©en idag, men lyckades inte fĂ„ igenom den...

Gick och köpte mitt favoritspel idag - carcassonne - och tĂ€nkte dĂ„ lite fint bjuda in kollegan pĂ„ en spelkvĂ€ll. Meeen sjĂ€lvfallet dyker en annan kollega upp just dĂ„ och vi pratar pĂ„ allmĂ€nt om spel. Och sen rusade jag ivĂ€g pĂ„ 2h möte, och sen hem... Utan att fĂ„ frĂ„gat honom 😒

Men, jag fick veta att han gillar att spela, gillar strategispel, haft spelkvĂ€llar med kompisarna förr (innan vĂ€rden skaffade flickvĂ€n 😛).

Hade jag bara vetat var hans intresse gĂ€llande mig var sĂ„ hade jag inte haft nĂ„gra problem att frĂ„ga honom nu, men... Eftersom jag inte vet det blir jag vĂ€ldigt avvaktande och vill inte vara för pĂ„ 🙄
Gaaah! Varför Ă€r vi kollegor? Allt hade ju varit mycket lĂ€ttare om vi inte varit det 😁
Är han intresserad sĂ„ blir det inte för pĂ„ och om han inte Ă€r det sĂ„ förlorar du inget direkt pĂ„ det Ă€ndĂ„.
 
Blir en dejt nr 3 med Nyskild pÄ fredag. PÄ hemmaplan har vi sagt, sÄ det lÀr bli mysigt. Jag har kommit av mig lite med pirret, men det kan nog lÀtt dras igÄng!

Julflirten skrev idag och ville fÄ en hint om hur jag ser pÄ relationer, om jag Àr nÄt slags poly som honom eller om jag söker monogamt och kanske kommer att bli upptagen snart. Antar att han gillar mig lite eftersom han vill veta. Jag förklarade lÀget och han verkade nöjd med det. Jag vet inte nÀr vi kommer att ses igen, men inom ett par mÄnader i alla fall.

Hade inte greppat funktionen pÄ HP att man kunde gallra lite genom att skriva in och söka t.ex. pÄ personer med vissa vÀrderingar, sÄ jag klickade i "vÀnster" och "jobb oviktigt", och dÄ kom ju nÀstan hela högen av mina gamla tinderdejter upp sÄklart. :) Jag Àr nog lite enkelspÄrig. Och verkar ju överlag vara samma folk pÄ HP som pÄ Tinder, kÀnner igen de flesta. Slöskriver lite med nÄn, men orkar inte riktigt fÄ igÄng konversationen.
 
Han pratade i princip bara om dejtingappar. Och vilka olika snuskiga förslag han hade fÄtt frÄn matchningar. Och vad mycket olika konstiga sexualiteter folk hade nuförtiden.

Jag stod med nöd och nÀppe ut i drygt en timme.

Haha, ja inte drömdejten kanske, men du Àr en erfarenhet rikare :).
Hoppas fikat eller maten (om ni fikade/Ă„t) var gott iaf :p.
 
Dagens lÄgvatten pÄ Tinder:

Han: Är du feminist? En modern feminist alltsĂ„
Jag: Vad Àr en omodern feminist?
H: En vettig en
J: SÄ en modern feminist Àr inte vettig? Haha, har bara aldrig fÄtt frÄgan förr ^^
H: Kanske inte om man Àr manshatare men har haft en del sÄdana hÀr sÄ jag frÄgar direkt innan jag blir pÄhoppad
(NÄgonstans hÀr fortsÀtter jag konversationen bara för att se vad detta Àr för stolle)
J: Personligen kopplar jag aldrig samman feminism med manshat (möjligtvis hat mot orimliga krav som stÀlls mot mÀn respektive kvinnor eller mansroller)
H: Meeeeen sÄ kan det vara. Skitsamma hur har du det denna afton? KlÀr dig i medeltidsklÀder eller liten pubbrunda? Eller ska fröken kanske vara... törs jag sÀga vettig och gÄ och lÀgga sig i tid?
J: Ska fixa lite middag innan det Àr dags för en dejt med tvÀttstugan
H: Trevligt ja jag har lÀst att en tvÀttmaskin ska vibrera pÄ det dÀr behagliga sÀttet sÄ det kan kÀnnas som en dejt. Jag Àr avundsjuk. En dejt med dammsugaren Àr inte samma sak..

Och dÀr anmÀlde jag honom för olÀmpliga meddelanden.
 
Carcassonne Àr kul! :)
Du kör lite samma taktik som mig :up:, en kille jag Àr intresserad av har varit hem till mig tvÄ gÄnger och spelat strategispel, har dock Àven varit andra kompisar med.
TÀnker att spela spel Àr ganska oskyldigt och inget jag egentligen skulle tolka som en dejt om nÄgon bjöd med mig. Speciellt inte om det Àr flera andra med. SÄ tror inte du uppfattas för pÄ! Men risk att han inte fattar att du Àr intresserad av honom.
Det Ă€r bara han jag tĂ€nkt bjuda in dĂ„, vi har inte alls samma umgĂ€ngeskrets, och bjuda in honom i min tror jag absolut han tackat nej till just nu😛

Att jag inte vill uppfattas för pÄ Àr för att jag Àr hans projektledare... :o
 
B kommer hit till helgen. Det Àr nÀstan en mÄnad sen vi sÄgs sist och vi har bara setts tre gÄnger totalt. Det kÀnns dock som fler. Jag tror att det Àr en bra kille. Vet inte om vi Àr helt kompatibla sexuellt men jag kan tÀnka mig att ta reda pÄ det och förhoppningsvis kommer vi kunna ses lite oftare framöver.

Annars har jag en "dejt" pÄ Onsdag med en jÀvla grekisk gud. Han Àr PT och har jobbat som modell. Ingen aning om vad han vill med mig. Vi har pratat tidigare, fast det var mÄnga Är sedan nu, och han har alltid varit trevlig sÄ jag fÄr vÀl göra honom till viljes.

FrÄgade dessutom en annan man jag pratat med tidigare om han vill ses. Löjligt nervös över svaret. Vet bara att jag blev lite ledsen nÀr vi tappade kontakt sist och han har nÀmnt att han inte trodde att jag var sÄ intresserad dÄ sÄ tÀnkte vara proaktiv.

Tydligen gillar jag att recycling.
 
En Moral frÄga, Jag dejtar nu tre tjejer samtidigt.
Det Àr inget förhÄllande med nÄgon av dem.
Men jag kÀnner mig lite fel.
Vad sÀger ni?
 
Jag sĂ€ger att jag tror att mĂ„nga gör sĂ„ och ”kĂ€nner sig för”.

Jag personligen skulle bli stressad av att veta det eftersom jag skulle kÀnna mig som om jag var under utvÀrdering i förhÄllande til andra. Men accepterar att det antagligen Àr sÄ om jag gÄr pÄ dejt med nÄgon.

Det vĂ€sentliga Ă€r hur man gĂ„r vidare, blir det lite mer intimt eller mer ”allvar” med nĂ„gon kan det ju vara juste att berĂ€tta att man dejtar flera samtidigt innan det hĂ€nder nĂ„got mer sĂ„ att sĂ€ga, eftersom det Ă€r sĂ„ vĂ€ldigt olika vad man lĂ€gger i att man börjar bli fysiska. För nĂ„gra (typ mig!) Ă€r det en stor grej. Och för andra inte.

Men att typ 1:a dejta en hög samtidigt rÀknar nog mÄnga med att man gör.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Skola & Jobb DÄ jag inte Àr direkt anonym hÀr pÄ forumet sÄ vill jag inte gÄ in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ÀndÄ en trÄd med...
Svar
1
· Visningar
307
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 277
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fÄtt jobb pÄ ett kafé/restaurang som inte har nÄgot kollektivavtal. Jag vill, sÄklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 629

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp