Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade precis med en vän. Hon hade varit på sitt livs första dejt, en person från Tinder. Personen visade sig vara rejält rasistisk och mot homosexuella.
Min vän var helt förstörd, stackarn. :crazy:
Trist men... Det är ju bra att avhandla sådana frågor innan man träffas. Titta på SD:s valresultat. Det är rätt stor risk att man stöter på en anhängare. De finns tyvärr överallt. På buke, på arbetaplatsen, i släkten och på Tinder. Enda möjligheten att skydda sig är att förhöra sig i förväg. Hoppas att hon repar sig!
 
Trist men... Det är ju bra att avhandla sådana frågor innan man träffas. Titta på SD:s valresultat. Det är rätt stor risk att man stöter på en anhängare. De finns tyvärr överallt. På buke, på arbetaplatsen, i släkten och på Tinder. Enda möjligheten att skydda sig är att förhöra sig i förväg. Hoppas att hon repar sig!
Ja hon hade inte väntat sig det och därför inte ens tänkt på att ställa sådana frågor. Det här var en person som verkar stå till höger om sd men som inte sagt något om det då de pratade innan dejten.
Men jag peppade att fortsätta dejta.
 
Senast ändrad:
Köpenhamn har blivit permanent bannad från Tinder. Tydligen är det något i hans profil som anses tillräckligt normbrytande så det är stötande och då får man inte vara med och leka längre? Jättelöjligt!

Han har i alla fall lyckats få till en dejt nästa vecka, eller de ska träffas hemma hos henne så det blir nog lite ligga också. Känns finfint!

Det är ju svårt att inte bli nyfiken på vad det stod i hans profil? :p Jag upplever att jag genom åren haft diverse olika normbrytande texter och bilder på tinder och varit i kontakt med andra som haft det i långt högre grad än jag - men aldrig stött på varningar eller ens hört talas om banning? O_o Är det andra som anmält honom då eller autofilter som slår till? :confused: (kanske svårt för dig/er att veta...)
 
Det är ju svårt att inte bli nyfiken på vad det stod i hans profil? :p Jag upplever att jag genom åren haft diverse olika normbrytande texter och bilder på tinder och varit i kontakt med andra som haft det i långt högre grad än jag - men aldrig stött på varningar eller ens hört talas om banning? O_o Är det andra som anmält honom då eller autofilter som slår till? :confused: (kanske svårt för dig/er att veta...)
Han har blivit utkastad förut pga dubbla profiler men har sedan en tid bara haft denna profilen. Den var ju inte konstigare än att jag högerswipade på den ;). Inga avslöjande bilder eller så.

Jag tror att tinder har ”städat” lite, men de svarar inte vettigt på frågan varför.
 
Vi ska ses igen på måndag, se film och chilla.
Hade tänkt åka på dressyrträning men så kom det ju massa snö som förstörde min planering. Känns inte värt att åka med en knasdjur utan broms 😂
Vänta, va? hur påverkar hästens broms att åka på vägen? Eller är det släpets broms? :o Och är det Valpen du ska träffa igen?
:D
 
Vänta, va? hur påverkar hästens broms att åka på vägen? Eller är det släpets broms? :o Och är det Valpen du ska träffa igen?
:D

Haha! Jag vill gärna att han ska vara hyfsat ridbar på en dressyrträning. Det är i grupp och det känns inte värt att åka på när jag kommer få lägga tiden på att få honom att slappna av, kunna trava utan att galoppera på stället osv. Kommer inte kunna göra så många övningar, mest vara ivägen :p

Ja, det är han :)
 
Haha! Jag vill gärna att han ska vara hyfsat ridbar på en dressyrträning. Det är i grupp och det känns inte värt att åka på när jag kommer få lägga tiden på att få honom att slappna av, kunna trava utan att galoppera på stället osv. Kommer inte kunna göra så många övningar, mest vara ivägen :p

Ja, det är han :)
:D:up:
 
@pepp blev ju också spärrad av helt oklar anledning!

Ja, fast @Milosari skrev först att hans profil var för normbrytande så jag trodde att de visste vad det var som gjorde att han blev bannad. Nu verkade det ju kanske snarare ha med flera olika konton osv att göra, och @pepp har också haft problem pga sitt telefonnummer om jag kommer ihåg rätt? Jag har fått intrycket även tidigare att de är petigare med såna konton än de som är kopplade till ett Facebookkonto.
 
Ja, fast @Milosari skrev först att hans profil var för normbrytande så jag trodde att de visste vad det var som gjorde att han blev bannad. Nu verkade det ju kanske snarare ha med flera olika konton osv att göra, och @pepp har också haft problem pga sitt telefonnummer om jag kommer ihåg rätt? Jag har fått intrycket även tidigare att de är petigare med såna konton än de som är kopplade till ett Facebookkonto.

Men @pepp du hade väl ditt kopplat till fejjan väl när du blev spärrad? Det var ju inget normbrytande heller med dina bilder om jag kommer ihåg rätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
303
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 263
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp