Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns gott om folk som inte förstår artiga "nej". Jag tycker heller inte att man har nån slags social plikt gentemot läskiga typer som skickar läskiga mail.
Nej förstår dem inte att jag är intresserad eller om dem beter sig obehagligt tar jag bort matchningen/blockerar beroende på vilken sida det är.
 
Ja verkligen, kan förstå om man enbart skall ligga men samtidigt kan man ju inte se på penisen om någon är bra i sängen?! 😂
Ja men ändå om man bara ska ligga så skulle jag inte anta superstor=bra, snarare tvärtom.
Men sen tänker jag skickar de då en bild med en tumstock bredvid ? även om jag ser en penis irl skulle jag nog ha 5 cm felmarginal om jag skulle gissa längden .
 
Funderade lite på vad som är okej att fråga innan man har dejt, jag har nog tänkt att killar ska vara värre och ställa fler "konstiga" frågor, frågor om utseende osv. Jag har inte fått så många märkliga frågor eller om mitt utseende, men min dejt igår berättade att han fått följande frågor på Tinder.

1 Hur lång är du ? - det verkar vara en hyfsat vanlig fråga på Tinder som killar får
2 Vad tjänar du ?
3 Hur stor är din penis ?
4 Är du öppen för ONS ?

Jag tycker väl att 4:e frågan är minst konstig, tycker ändå att det är bra att man är överens om varför man ses. Fråga 3 är något jag aldrig skulle fråga, men jag letar ju heller inte efter någon att bara ha sex med.
Att fråga vad man tjänar känns ju som golddigger varning.

Är det okej frågor tycker ni ?

Längden tycker jag inte är så konstigt. Får den frågan själv ibland och jag har även ställt den. Mest för att få en bättre helhetsbild av hur presonen ser ut.

Vet man vad personen jobbar med vet man ju oftast ungefär vad den har för lön. Förstår inte varför det är så viktigt.
Frågar folk efter budget också? Hur man lever känns mer avgörande än exakta lönen.

Det är också en lite skum fråga. Som flera skrivit, det är ju annat som avgör hur bra snubben är på att ligga.
Jag vill istället veta vilken inriktining personen har sas.

En relevant fråga, bra att vara på samma linje och undvika slösande av tid.
 
Ja men ändå om man bara ska ligga så skulle jag inte anta superstor=bra, snarare tvärtom.
Men sen tänker jag skickar de då en bild med en tumstock bredvid ? även om jag ser en penis irl skulle jag nog ha 5 cm felmarginal om jag skulle gissa längden .

Ja! Jag tycker det är skitsvårt att se på bild hur stor den är.
 
Ja enligt mig med, de andra känns så himla ytliga.
Kan inte bestämma om jag tycker det är värst med frågor om utseende eller hur mycket man tjänar. Om man vet vilket typ av jobb någon har kan man ju ganska lätt placera in det i om det är välbetalt eller inte. Men mer än så, känns bara konstigt.

Verkligen. Jag uppskattar en ordnad ekonomi, och det behöver ju inte alls vara kopplat till lön. Likväl som jag gillar bra sex som kan vara, men inte alls behöver vara, kopplat till storlek. Nej, jag tror helt enkelt inte att man får ut så mycket av att ställa dessa frågor? Ibland känns det som att folk vill ta genvägar i dejtandet genom att stämma av en massa saker innan man ens ses, men jag tror inte att det är rätt väg att gå.
 
Längden tycker jag inte är så konstigt. Får den frågan själv ibland och jag har även ställt den. Mest för att få en bättre helhetsbild av hur presonen ser ut.

Vet man vad personen jobbar med vet man ju oftast ungefär vad den har för lön. Förstår inte varför det är så viktigt.
Frågar folk efter budget också? Hur man lever känns mer avgörande än exakta lönen.

Det är också en lite skum fråga. Som flera skrivit, det är ju annat som avgör hur bra snubben är på att ligga.
Jag vill istället veta vilken inriktining personen har sas.

En relevant fråga, bra att vara på samma linje och undvika slösande av tid.

Jag tänker att längdfrågan kan vara känslig för vissa killar iaf om man inte är så lång, för tjejer blir det väl snarare tvärtom skulle jag tro.
Håller med att ens sätt att hantera pengar är ju mycket viktigare än hur mycket man tjänar. Killen jag träffade under hösten la tydligen 6000/månaden på mat och han är student även om han jobbade lite samtidigt :eek: det är mer än dubbelt vad jag lägger en normal månad och då jobbar jag heltid.
Men sånt skulle ju kännas mysko att fråga innan man går på dejt.
 
Verkligen. Jag uppskattar en ordnad ekonomi, och det behöver ju inte alls vara kopplat till lön. Likväl som jag gillar bra sex som kan vara, men inte alls behöver vara, kopplat till storlek. Nej, jag tror helt enkelt inte att man får ut så mycket av att ställa dessa frågor? Ibland känns det som att folk vill ta genvägar i dejtandet genom att stämma av en massa saker innan man ens ses, men jag tror inte att det är rätt väg att gå.
Jag håller med och tänker att man nog är ganska ugn om man frågar om lön.
Det finns många andra faktorer som är viktigare för mig vid sex än storleken, som avgör om det är bra eller inte :).
Du har nog rätt i att man vill ta lite genvägar, men i större städer där utbudet är stort vill väl folk sålla på något också. För mig känns det viktigt att man iaf har något gemensamt, typ gillar att vara ute i skogen och inte bara vill gå ut och käka på restaurang på helgen, men det är nog också för att jag dejtade en sån kille under hösten och det funkade inte...
 
Eh? Hur sjutton ska jag veta att du har en fd stalker?!?
Jag begär inte att du ska komma ihåg eller läst de gånger jag skrivit det, men det är ingen nyhet direkt att det finns idioter på nätet., för den skull behöver man inte behandla alla som det. :grin:
 
Jag tänker att längdfrågan kan vara känslig för vissa killar iaf om man inte är så lång, för tjejer blir det väl snarare tvärtom skulle jag tro.
Håller med att ens sätt att hantera pengar är ju mycket viktigare än hur mycket man tjänar. Killen jag träffade under hösten la tydligen 6000/månaden på mat och han är student även om han jobbade lite samtidigt :eek: det är mer än dubbelt vad jag lägger en normal månad och då jobbar jag heltid.
Men sånt skulle ju kännas mysko att fråga innan man går på dejt.

Man är ju så lång aom man är. Det går ju inte direkt att dölja vid en dejt så jag ser inget problem med att fråga om det.
Jag är lite småtjock och är tydlig med det, bättre att sortera bort de som vill ha en smal tjej från början.
 
Jag begär inte att du ska komma ihåg eller läst de gånger jag skrivit det, men det är ingen nyhet direkt att det finns idioter på nätet., för den skull behöver man inte behandla alla som det. :grin:
Smirk på dig själv, jag tycker inte att det är likställt att behandla alla "som idioter" och att inte författa långa noveller om varför man vill sluta mailväxla med en främling.
 
Stackars v 😂
Han hade lite att göra och jag skulle till stallet. Tre timmar skrev han att han var klar, då hoppade jag precis av hästen och hade en timme kvar där + promenad hem och lämna hund på vägen.
Så dammsuga, duscha och nu tre timmar senare är jag klar 😅
 
Han hade kommit förbi och sa att han verkligen inte hade tinder (kanske var en bugg?)
Men jag litar inte alls på honom....

Låter som bs.
Har en bekant i monogamt förhållande som dök upp. Jag sa det lite i förbifarten att jag fick upp hen i flödet.
Fick till svar att hen glömt avsluta och bara raderat appen.
Tog ett tag så dök hen upp igen med ett par nya bilder och ny press. Fortfarande i förhållande.
 
Låter som bs.
Har en bekant i monogamt förhållande som dök upp. Jag sa det lite i förbifarten att jag fick upp hen i flödet.
Fick till svar att hen glömt avsluta och bara raderat appen.
Tog ett tag så dök hen upp igen med ett par nya bilder och ny press. Fortfarande i förhållande.

Ja jag känner samma. Men kan tyvärr inte göra så mycket mer än hoppas att hon inte blir brutalt sårad igen :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
287
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 143
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp