Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratar med två nya på tinder. Det komiska är att båda känner mina kompisar. En hänger i danskretsar och har tydligen varit tillsammans med min kompis kompis och den andra hängde tydligen ute med mina vänner igår på aw. Alltså alla känner verkligen alla här :laugh:! Det enda positiva med det är att jag kunnat göra lite backgrundscheckar. Bad min kompis smygfota ena killen igår så jag skulle kunna se hur han ser ut på riktigt. Han var söt :p.
 
På min dejtingfront går det segt, pratar med en kille på HP, väldigt skämtsamt och han verkar inte så sugen på å ses IRL, men får väl se...

Jag o S pratar lite löst på messenger, ska höra om han vill ses längre fram, fast det är ju som kompisar ev fwbs isf då...

Tinder är fortf stendött och Badoo också ^^ heja.
 
Alltså jag vet inte om det bara är här (Dalarna) men det KRYLLAR av skidåkare på Tinder, och har gjort i månader så det beror inte enbart på Vasaloppet! :p Det är antingen skidåkare, bakåtslickat hår på en flådig båt, eller fluga och champagne. Och jag är chockad! Är det det som finns att välja på, och vart håller dom hus irl, eller är det bara Tinderfejkat?

Jag har inget emot dessa, alla har sina intressen, men jag är bara så förvånad att 10 av 11 åker längdskidor och verkar jättesportiga! Och det där med champagne är INTE min grej! Bor i en liten håla ute på landet, oftast hö och spån i hela bilen, stallkläderna hänger framme i hallen och det går att köpa fint hembränt hos grannen typ (Inte riktigt, men ni förstår). Och enda motion jag får är lite lufs i skogen på hästen, eller lunka med vovven.

Jag känner verkligen hur läskig och otäck jag skulle vara för dessa människor! :angel::p Jag skulle ju ALDRIG göra en högerswipe på nån sån här, just för att ”det är inte dig det är fel på, det är mig” :rofl:
Jag bor nära Sälen så jag får bara en massa ynglingar som festar järnet, och så de som är där uppe för att träna till Vasaloppet. Typ omöjligt att hitta någon som faktiskt bor i närheten! 😀 Men jag swipar glatt höger på champagnetyperna, trots att jag är tvärtemot dem, tänker att ombyte förnöjer!
 
Det är de sportiga stockholmarna som har skidsemester säkert :p även om väl skidbilder inte är så ovanligt i Dalarna, så är väl båt och champagne inte så vanligt.

Nej, det är därför jag undrar just vart alla dessa båt och champagne är i verkligheten? För jag känner då inte till någon sån! :rofl: Har nog knappt ens sett en här heller. Visst är det väll lite aktiviteter på älven och på Siljan på sommaren, men med tanke på hur det ser ut på Tinder så florerar dom, vilket dom definitivt inte gör i verkligheten. :D:p
 
Jag har alltså tagit bort mitt konto från Tinder men har kvar appen, får ca varannan dag en notis om att någon gillat mig, har jag alltså inte försvunnit egentligen? När jag klickar på appen är jag utloggad, och måste fylla i vissa uppgifter igen för att kunna börja använda appen.
Jag tror inte att kontot försvinner (om du har loggat in med Facebook) förrän du tar bort app-infon från Facebook.
 
Nej, det är därför jag undrar just vart alla dessa båt och champagne är i verkligheten? För jag känner då inte till någon sån! :rofl: Har nog knappt ens sett en här heller. Visst är det väll lite aktiviteter på älven och på Siljan på sommaren, men med tanke på hur det ser ut på Tinder så florerar dom, vilket dom definitivt inte gör i verkligheten. :D:p
Min syster är ihop med en, i Dalarna! 😀 Eller ja, båten är utbytt mot en motordriven lyxflotte som passar bättre i älven, men champagne i massor är det!
 
Har en dejt ikväll, första efter den skumma dejten för 2 helger sedan, så det kan förhoppningsvis inte bli värre än det :o.
Han verkar iaf normal, verkar ganska sportig och gillar friluftsliv :). Det krävs tydligen en brasilianare för att hitta en kille i Stockholm som gillar att vara ute i skogen :laugh:. Är 3:e Sweco konsulten jag går på dejt med, bättre att dejta personer på konkurrerande företag tänker jag :angel:.

Dejten gick bra, även om jag blev 30 min sen :o lyckades ta fel tunnelbana fast jag egentligen vet vilken linje som går till stationen vi skulle mötas på. Blev stressad så började gå från stationen innan istället för att vänta på nästa tunnelbana, börjar såklart gå åt fel håll fast jag kollat google maps flera ggr (jag lär mig aldrig att jag inte kan gå åt ett håll baserat på känsla i Stockholm :angel:). Stackaren som fick vänta 30 min.
Det här har hänt mig förut också... Jag tror att jag vet vart jag ska och lyckas snurra till det helt.

Var iaf en trevlig dejt känns som att vi hade en del gemensamt, inga awkward moments även om dejten var på engelska. Han skrev sen när han kom hem och vill ses igen. Det vill jag också, så får väl se :).
Jag var tydligen den första från han Tinder han tyckte var värt att gå på dejt med, vilket han skrivit innan, så ingen press på att vara en bra dejt :p
 
Nej, det är därför jag undrar just vart alla dessa båt och champagne är i verkligheten? För jag känner då inte till någon sån! :rofl: Har nog knappt ens sett en här heller. Visst är det väll lite aktiviteter på älven och på Siljan på sommaren, men med tanke på hur det ser ut på Tinder så florerar dom, vilket dom definitivt inte gör i verkligheten. :D:p
Hum ja tänkte också det, jag kommer inte från Siljantrakten men har ändå svårt att se att det är så vanligt att folk åker omkring på stora båtar och dricker champagne ? Alla jag vet som har båt använder den för att fiska :p. Men många stockholmaren har väl sitt "lantställe" i Dalarna.
 
Funderade lite på vad som är okej att fråga innan man har dejt, jag har nog tänkt att killar ska vara värre och ställa fler "konstiga" frågor, frågor om utseende osv. Jag har inte fått så många märkliga frågor eller om mitt utseende, men min dejt igår berättade att han fått följande frågor på Tinder.

1 Hur lång är du ? - det verkar vara en hyfsat vanlig fråga på Tinder som killar får
2 Vad tjänar du ?
3 Hur stor är din penis ?
4 Är du öppen för ONS ?

Jag tycker väl att 4:e frågan är minst konstig, tycker ändå att det är bra att man är överens om varför man ses. Fråga 3 är något jag aldrig skulle fråga, men jag letar ju heller inte efter någon att bara ha sex med.
Att fråga vad man tjänar känns ju som golddigger varning.

Är det okej frågor tycker ni ?
 
Funderade lite på vad som är okej att fråga innan man har dejt, jag har nog tänkt att killar ska vara värre och ställa fler "konstiga" frågor, frågor om utseende osv. Jag har inte fått så många märkliga frågor eller om mitt utseende, men min dejt igår berättade att han fått följande frågor på Tinder.

1 Hur lång är du ? - det verkar vara en hyfsat vanlig fråga på Tinder som killar får
2 Vad tjänar du ?
3 Hur stor är din penis ?
4 Är du öppen för ONS ?

Jag tycker väl att 4:e frågan är minst konstig, tycker ändå att det är bra att man är överens om varför man ses. Fråga 3 är något jag aldrig skulle fråga, men jag letar ju heller inte efter någon att bara ha sex med.
Att fråga vad man tjänar känns ju som golddigger varning.

Är det okej frågor tycker ni ?
Min bror har också fått frågor om vad han tjänar m.m.
Men konstigaste är nog en tjej som han träffat irl och inte via nätet. De bytte nummer och bestämde sig för att gå ut och äta. När de skrev med varandra för att bestämma tid och dag så frågade hon helt plötsligt om han hade snapchat och ville ha penisbilder där. För tydligen så går hon inte på dejt med någon om hon inte sett "utrustningen" före 😳.
 
Funderade lite på vad som är okej att fråga innan man har dejt, jag har nog tänkt att killar ska vara värre och ställa fler "konstiga" frågor, frågor om utseende osv. Jag har inte fått så många märkliga frågor eller om mitt utseende, men min dejt igår berättade att han fått följande frågor på Tinder.

1 Hur lång är du ? - det verkar vara en hyfsat vanlig fråga på Tinder som killar får
2 Vad tjänar du ?
3 Hur stor är din penis ?
4 Är du öppen för ONS ?

Jag tycker väl att 4:e frågan är minst konstig, tycker ändå att det är bra att man är överens om varför man ses. Fråga 3 är något jag aldrig skulle fråga, men jag letar ju heller inte efter någon att bara ha sex med.
Att fråga vad man tjänar känns ju som golddigger varning.

Är det okej frågor tycker ni ?

Skulle nog enbart anse att sista frågan är OK. Enligt mig då.
 
Min bror har också fått frågor om vad han tjänar m.m.
Men konstigaste är nog en tjej som han träffat irl och inte via nätet. De bytte nummer och bestämde sig för att gå ut och äta. När de skrev med varandra för att bestämma tid och dag så frågade hon helt plötsligt om han hade snapchat och ville ha penisbilder där. För tydligen så går hon inte på dejt med någon om hon inte sett "utrustningen" före 😳.
Misstänker att det är vanligare att killar får frågan om hur mycket de tjänar.
Men jag tycker sånt är så konstigt, hur stor roll kan de tycka att storleken spelar ? Är det jag som haft "tur" och bara lyckats träffa på killar som är inom normalspannet. Även om man tycker att storleken spelar stor roll kan ju inte risken vara superstor för att man skulle råka gå på dejt med någon som har en väldigt liten penis :confused:
 
Jag tror inte att kontot försvinner (om du har loggat in med Facebook) förrän du tar bort app-infon från Facebook.
Tack för påminnelsen, har "loggat ut" därifrån också nu :)

Funderade lite på vad som är okej att fråga innan man har dejt, jag har nog tänkt att killar ska vara värre och ställa fler "konstiga" frågor, frågor om utseende osv. Jag har inte fått så många märkliga frågor eller om mitt utseende, men min dejt igår berättade att han fått följande frågor på Tinder.

1 Hur lång är du ? - det verkar vara en hyfsat vanlig fråga på Tinder som killar får
2 Vad tjänar du ?
3 Hur stor är din penis ?
4 Är du öppen för ONS ?

Jag tycker väl att 4:e frågan är minst konstig, tycker ändå att det är bra att man är överens om varför man ses. Fråga 3 är något jag aldrig skulle fråga, men jag letar ju heller inte efter någon att bara ha sex med.
Att fråga vad man tjänar känns ju som golddigger varning.

Är det okej frågor tycker ni ?
Sista frågan, eller liknande formuleringar, tycker jag är helt okej! Bättre att vara öppen från början vad man är ute efter än att ha olika ingångspunkter :)
 
Misstänker att det är vanligare att killar får frågan om hur mycket de tjänar.
Men jag tycker sånt är så konstigt, hur stor roll kan de tycka att storleken spelar ? Är det jag som haft "tur" och bara lyckats träffa på killar som är inom normalspannet. Även om man tycker att storleken spelar stor roll kan ju inte risken vara superstor för att man skulle råka gå på dejt med någon som har en väldigt liten penis :confused:
Ja verkligen, kan förstå om man enbart skall ligga men samtidigt kan man ju inte se på penisen om någon är bra i sängen?! 😂
 
Skulle nog enbart anse att sista frågan är OK. Enligt mig då.
Ja enligt mig med, de andra känns så himla ytliga.
Kan inte bestämma om jag tycker det är värst med frågor om utseende eller hur mycket man tjänar. Om man vet vilket typ av jobb någon har kan man ju ganska lätt placera in det i om det är välbetalt eller inte. Men mer än så, känns bara konstigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 988
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp