Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har mens och känner mig tjock och ful och allmänt nere. Bästa tillfället att starta upp Tinder igen :up:. Jag är ett sådant as. Men det är nice med bekräftelse. Fått kontakt med en som bor runt 100 m från mig. Kan inte bestämma mig för om det är en urusel eller god idé. En annan är SÅ inte min typ, ser ut som en fotomodell och verkar veta om det också. Men why not? Matchat med några till men de här är mest intressanta. Inga kvinnor tyvärr.
 
Gjorde en av de värre sakerna man kan göra på fyllan, skriva till någon :o

Så farligt var det kanske inte, men blev lite frustrerad på svaret. Har i tidigare trådar skrivit om en karl som är äldre än mig (14 år) och ni i helgen sprang vi på varandra på en pub. Vi hängde lite, snackade lite och inget mer än så. När jag kröp ned i sängen ett par timmar senare skrev jag ett ganska öppenhjärtigt meddelande till honom där jag skrev att jag gillar att flirta lite med honom, hångla osv, men att jag absolut inte är ute efter något mer än så. Vet att han är lite obekväm med åldersskillnaden så jag ville lägga fram det klart och tydligt att jag inte är ute efter något seriöst utan mest gillar att umgås med honom typ, och om han inte känner sig bekväm med lite flirtande så ska jag sluta omedelbart och så är vi "bara" vänner.
Svaret? "Tack för att du är ärlig, sov så gott" och sen snackade vi lite mer dagen efter om annat. Varför är denne karl på detta sätt?! :arghh::D
 
Gjorde en av de värre sakerna man kan göra på fyllan, skriva till någon :o

Så farligt var det kanske inte, men blev lite frustrerad på svaret. Har i tidigare trådar skrivit om en karl som är äldre än mig (14 år) och ni i helgen sprang vi på varandra på en pub. Vi hängde lite, snackade lite och inget mer än så. När jag kröp ned i sängen ett par timmar senare skrev jag ett ganska öppenhjärtigt meddelande till honom där jag skrev att jag gillar att flirta lite med honom, hångla osv, men att jag absolut inte är ute efter något mer än så. Vet att han är lite obekväm med åldersskillnaden så jag ville lägga fram det klart och tydligt att jag inte är ute efter något seriöst utan mest gillar att umgås med honom typ, och om han inte känner sig bekväm med lite flirtande så ska jag sluta omedelbart och så är vi "bara" vänner.
Svaret? "Tack för att du är ärlig, sov så gott" och sen snackade vi lite mer dagen efter om annat. Varför är denne karl på detta sätt?! :arghh::D
Varför är svaret frustrerande? :confused:
 
Jag har skrivit till A att det inte är aktuellt med mer än vänskap som jag känner nu. Han är attraherad av mig svarade han och är inte intresserad av bara vänskap så det blir väl förmodligen inget mer där.

Jag undrar öht om jag är funtad för det här med nätdejting. Jag får för mig att jag är så seg med att bli intresserad, och så lång tid kan folk inte ge mig medelst dejting.
Det vore nog bättre att träffa nån på något annat sätt, där attraktion växer fram efter hand och SEN kan man börja dejta. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit ordentligt attraherad av någon bara efter att ha träffat den 1-2 gånger.
 
Noll respons på vad jag sa, bara typ "tack för meddelandet" och sen fortsatte vi snacka som vanligt. Ett "nej jag tycker inte det är jobbigt/jag tycker det är jobbigt".. Ja någon slags respons på innehåll snarare än en respons på att jag faktiskt skickat ett meddelande :)
Håller med. Du blottade dig, om än på fyllan, och han svarar bara på att du alls hört av dig. Han blottar inget, anstränger sig inte. Tråkmåns.
 
Vi träffades idag igen och allt var bra. Nu är det meningen att jag ska åka till stallet och att vi ska bötas upp igen men jag verkar ha fått ett akut migrananfall :cry: började med att synen försvann och nu har jag fruktansvärt ont i huvudet, senast detta hände höll det I I en vecka så känner mig orolig, han åker hem till usa på fredag :(
 
Vi träffades idag igen och allt var bra. Nu är det meningen att jag ska åka till stallet och att vi ska bötas upp igen men jag verkar ha fått ett akut migrananfall :cry: började med att synen försvann och nu har jag fruktansvärt ont i huvudet, senast detta hände höll det I I en vecka så känner mig orolig, han åker hem till usa på fredag :(

In på apoteket och köp diklofenak ögonaböj!
 
Jag jobbar bara idag och sen ledig till söndag, massa tid att träffa V!
Så vaknade jag idag och var förkyld, så himla tråkigt :(
Ont överallt, hasar runt som en zombie och känns som huvudet är fullt av vadd.
Jag som ville hångla och gosa 😑
 
Jag undrar öht om jag är funtad för det här med nätdejting. Jag får för mig att jag är så seg med att bli intresserad, och så lång tid kan folk inte ge mig medelst dejting.
Det vore nog bättre att träffa nån på något annat sätt, där attraktion växer fram efter hand och SEN kan man börja dejta. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit ordentligt attraherad av någon bara efter att ha träffat den 1-2 gånger.
Sådär är jag. Alla jag träffat "lite mer ordentligt" är sådana som jag fått kontakt med på annat sätt först och lärt känna. Eller ja, jag har träffat två genom tinder och några på annat sätt också med någon tanke om något dejtliknande, men det blir inte bra. Jag vantrivs med själva upplägget. Kan också tillägga att det jag ångrar mest från tidigare parrelationer jag varit i, är just det att jag gett mig in i det för fort. Hade jag lärt känna den andra bättre först så hade jag troligen inte ens varit ihop med de som nu är mina ex :grin:
 
Jag undrar öht om jag är funtad för det här med nätdejting. Jag får för mig att jag är så seg med att bli intresserad, och så lång tid kan folk inte ge mig medelst dejting.
Det vore nog bättre att träffa nån på något annat sätt, där attraktion växer fram efter hand och SEN kan man börja dejta. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit ordentligt attraherad av någon bara efter att ha träffat den 1-2 gånger.

Jag har alltid känt likadan. Jag har aldrig varit attraherad av någon förut och behöver verkligen lära känna någon först innan någonting alls är möjligt, så jag tänkte väl vara ensam hela livet liksom. Men sen träffade jag den här killen på nätet i ett annat sammanhang och så plötsligt en dag insåg jag att jag faktiskt gått och blivit kär. Trodde aldrig den dagen skulle komma :D Men om detta skulle ta slut så kommer jag inte börja dejta, för det känns ändå omöjligt att liksom träffa någon med som mål att hitta kärlek. Jag behöver lång tid på mig att lära känna någon.
 
Tack för tipset, skickade en familjemedlem att köpa så hoppas att det lägger sig lite snart :(

Ja, det brukar ofta ta bort det värsta för mig iallafall, och har jag möjlighet att ta dom direkt när synen försvinner så kan jag klara mig undan värken helt. Jag har också otur att kunna ha migrän i flera dagar, men med dessa så kan jag endå fungera någorlunda utan att ligga däck.
 
Ja, det brukar ofta ta bort det värsta för mig iallafall, och har jag möjlighet att ta dom direkt när synen försvinner så kan jag klara mig undan värken helt. Jag har också otur att kunna ha migrän i flera dagar, men med dessa så kan jag endå fungera någorlunda utan att ligga däck.

Det hjälpte, så tack tack tack! Kunde äntligen åka till stallet för att mocka plus äta lite, nu är den bara kvar i bakgrunden men absolut inte illa. Så verkligen tack!

Killen erbjöd sig att komma hit och hålla mig sällskap men jag var inte säker på att jag skulle klara det. Men imorgon är det en ny dag och vi borde ha tid att göra allt plus lite till :)
 
Min dejt idag blev uppskjuten, men det är jag bara glad för. Haft en på tok för slitig dag på jobbet, men ville inte ställa in. Men så nu behövde jag inte det. Blir kanske torsdag istället.

Är fortfarande intresserad av gamle bekanten. Typ på tok för mycket. Tror han är intresserad med men vi är absolut sämst på att kommunicera med varandra. Och nu är en rätt dålig tid av diverse anledningar där. Vi får se.
 
Är fortfarande intresserad av gamle bekanten. Typ på tok för mycket. Tror han är intresserad med men vi är absolut sämst på att kommunicera med varandra. Och nu är en rätt dålig tid av diverse anledningar där. Vi får se.
Av ren nyfikenhet: vad är det som gör dig intresserad trots att ni är dåliga på att kommunicera? För mig är det just bra kommunikation som kan göra att jag kanske blir intresserad, så det är så främmande för mig att kunna bli intresserad om inteden biten fungerar perfekt.
 
Av ren nyfikenhet: vad är det som gör dig intresserad trots att ni är dåliga på att kommunicera? För mig är det just bra kommunikation som kan göra att jag kanske blir intresserad, så det är så främmande för mig att kunna bli intresserad om inteden biten fungerar perfekt.

Du skrev det jag tänkte.
Att kunna kommunicera är grundstenen i en relation, finns inte den kommer det bli problem.
Se bara på alla relationstrådar här, ett återkommande tema är just bristen på kommunikation.
 
Det hjälpte, så tack tack tack! Kunde äntligen åka till stallet för att mocka plus äta lite, nu är den bara kvar i bakgrunden men absolut inte illa. Så verkligen tack!

Killen erbjöd sig att komma hit och hålla mig sällskap men jag var inte säker på att jag skulle klara det. Men imorgon är det en ny dag och vi borde ha tid att göra allt plus lite till :)

Perfekt, då funkar den på samma sätt för dig med! :) Ligger kvar lite som sagt, men man kan iallafall fungera och göra det man behöver. Tänk dock på att migränen kan som sagt sitta i i flera dagar, så då är det bara att ta igen (efter vad förpackningen säger såklart) om du känner att den börjar stegras uppåt.

Jag har lite olika migrän, ibland får jag i flera dagar, och ibland får jag ett jätteintensivt plötsligt anfall. Just när jag tappar synen så brukar det vara flerdagars. Dom här aggressiva anfallen kan vara svårt att bryta av lika mycket på som på flerdagars med diklofenak, så dom måste jag då ta maxdosen på och fylla på med två timmars mellanrum, har jag tur så klingar det av på sista omgången, men sen är den borta helt. Den här flerdagars är mer som du säger, att den tar bort det värsta nästan på en gång, men sen ligger det lite kvar långt efter. Där räcker det att fylla på när jag känner att det börjar bli riktig värk igen, kan vara efter 5,6 timmar till ett dygn efter.

Jag har lite diklofenak överallt, hemma, på jobbet, i bilen osv. Ju fortare du får i dig, desto mindre blir anfallet. Så har du migrän då och då, se till att alltid ha med dig. Det är verkligen ett helvete det där! :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 954
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 643
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 868
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 011
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp