Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår dig.
Jag är väldigt mycket för att skriva och hade tyckt det varit jobbigt att inte vara på samma nivå.

Jag jag undrar hur det kommer gå om vi fortsätter dejta. Jag vill heller inte att någon annan ska ändra sig för mig. Risken är stor att det blir pannkaka (been there done that).

Sålänge jag träffar andra är det väl ok, men skulle jag bara ha honom skulle det bli problem, garanterat :down:.
 
Jag jag undrar hur det kommer gå om vi fortsätter dejta. Jag vill heller inte att någon annan ska ändra sig för mig. Risken är stor att det blir pannkaka (been there done that).

Sålänge jag träffar andra är det väl ok, men skulle jag bara ha honom skulle det bli problem, garanterat :down:.

Jag förstår det. Har du tagit upp det med honom?
Ändra sig måste man såklart inte göra men anstränga sig lite går ju.

Jag gillar att v alltid skriver på morgonen innan han åker till jobbet. Det är fint att vakna till. Han är väldigt bra på att bekräfta mig både irl och i text och mitt needy jag uppskattar det väldigt mycket.
 
Jag jag undrar hur det kommer gå om vi fortsätter dejta. Jag vill heller inte att någon annan ska ändra sig för mig. Risken är stor att det blir pannkaka (been there done that).

Sålänge jag träffar andra är det väl ok, men skulle jag bara ha honom skulle det bli problem, garanterat :down:.
Borås är likadan. Han svarar när jag skriver men skriver aldrig själv om det inte är för att ses och jag vill inte vara den som "tjatar".

Jag löser det på samma sätt, med att prata med andra. Det är bara synd för han var bättre på det innan vi började träffas..
 
Jag förstår det. Har du tagit upp det med honom?
Ändra sig måste man såklart inte göra men anstränga sig lite går ju.

Jag gillar att v alltid skriver på morgonen innan han åker till jobbet. Det är fint att vakna till. Han är väldigt bra på att bekräfta mig både irl och i text och mitt needy jag uppskattar det väldigt mycket.

Det låter fint!

Jag har bara träffat honom 5ggr så det är för tidigt att ta upp. Kanske om vi råkar komma in på ämnet. Men absolut. Fortsätter vi dejta måste jag ta upp det, även om jag är lite rädd för det. Har dåliga erfarenheter. Förra relationen tog bl.a. slut pga att den killen kände sig tvungen att höra av sig fast han egentligen inte ville.
 
Det låter fint!

Jag har bara träffat honom 5ggr så det är för tidigt att ta upp. Kanske om vi råkar komma in på ämnet. Men absolut. Fortsätter vi dejta måste jag ta upp det, även om jag är lite rädd för det. Har dåliga erfarenheter. Förra relationen tog bl.a. slut pga att den killen kände sig tvungen att höra av sig fast han egentligen inte ville.

Förstår.
Klokt att ge det lite tid och se hur det utvecklas.
 
Borås är likadan. Han svarar när jag skriver men skriver aldrig själv om det inte är för att ses och jag vill inte vara den som "tjatar".

Jag löser det på samma sätt, med att prata med andra. Det är bara synd för han var bättre på det innan vi började träffas..

Sånt är jobbigt.

Grannen jag dejtade ifjol var likadan. Han hörde av sig lika mycket som mig i början. Sen vände det totalt. Det är nog bäst att försöka vara sig själv från början även om det är svårt.
 
Om jag bara vore lite mindre needy så skulle såna här relationer funka mycket bättre :cool:.

Men han är så fin den här killen och bekräftar mig mycket när vi ses så ska försöka jobba med mig själv istället. Har hittills gått åt skogen, men någon gång borde jag väl lyckas :cautious:. Annars mår jag faktiskt bättre som singel med kk.
 
Om jag bara vore lite mindre needy så skulle såna här relationer funka mycket bättre :cool:.

Men han är så fin den här killen och bekräftar mig mycket när vi ses så ska försöka jobba med mig själv istället. Har hittills gått åt skogen, men någon gång borde jag väl lyckas :cautious:. Annars mår jag faktiskt bättre som singel med kk.

Men som du skrev innan, att ändra sig för mycket blir inte bra.
Jag är också needy på det sättet och för mig är det viktigt med samma behov av kontakt.
 
Ni som är needy och "behöver" bekfräftelse, vad händer om ni inte får det? Jag tänker om ni inte hittar någon dejt, kk, osv.
 
Kanske ett par dejter på g :). Får se hur det utvecklar sig. Särskilt en av dem verkar väldigt lovande!

Men först ska jag äntligen få träffa min fina Köpenhamn :heart. Ringde till honom för att förklara att jag måste ha mer bekräftelse NU och jag hinner inte säga något innan jag får det i överflöd. Ibland tror jag att han läser mina tankar... Han kommer i alla fall hit i helgen. Sonen kommer vara med och på lördag blir det middag med min ”extrafamilj”. Eventuellt kommer pappa också med.
 
Vet inte om Tinder spökar, men fick notis om ny matchning. Öppnar appen som säger att jag skickat en superlike till henne för 7 sekunder sedan. När appen var stängd och telefonen satt i skjortfickan... O_o
 
Hurra... Baksidan med att vara promiskuös: en av de vi har träffat har testat positivt för klamydia... Beställt hem testkit (gratis via 1177 :up:), någon som vet hur lång tid det tar att få svar?

(Har alltså haft kondom med honom men inte på händer som vandrat runt. Har dålig koll på om det smittar så?)
 
Har också haft en jättekonstig konversation. Han skämtade lite om uttrycket ”pan” (som i pansexuell). Jag skämtade tillbaka men förklarade sedan vad jag menade. Han missade häften av texten och frågade om jag tyckte att Stephen Hawking var sexig eller om jag bara försökte vara speciell. Jag var ganska idiotförklarande i mitt svar och responsen blir :heart på mitt inlägg och ”jag är enig”. Inget mer? Det är nu funktionen avmatcha är jäkligt bra att ha...
 
Hurra... Baksidan med att vara promiskuös: en av de vi har träffat har testat positivt för klamydia... Beställt hem testkit (gratis via 1177 :up:), någon som vet hur lång tid det tar att få svar?

(Har alltså haft kondom med honom men inte på händer som vandrat runt. Har dålig koll på om det smittar så?)


1177:

Klamydia sprids framförallt när slemhinnor kommer i kontakt med varandra, till exempel genom samlag utan kondom, antingen slidsamlag eller analsamlag och ibland vid munsex. Klamydia kan också spridas vid petting och sexleksaker. Du kan bli smittad av klamydia flera gånger.

Klamydia kan också finnas i svalget. Det är oklart hur vanligt det är med smitta från mun till könsorgan. Därför är det säkrast att använda kondom eller slicklapp även vid munsex om du har sex med någon annan.

Klamydia smittar inte via handslag, kläder, handdukar eller på toaletter, eftersom bakterien inte överlever utanför kroppen.

Du kan föra över klamydiainfektionen till ögonen om du får infekterat underlivssekret på fingrarna. Ögonen kan börja klia, svida eller bli rinniga och kladdiga. Oftast får du en sådan infektion i ena ögat.
 
Och en annan sa sig vara jättenyfiken på vissa saker, jag sa att han nog skulle bli obekväm med svaret. ”Nejdå, jag blir inte skrämd så lätt”. Svarade och fick ett svar som bestod av ”inte skrämd men ändå skrämd” typ. Inget svar efter det. Jo så... Ibland är det kanske inte så bra att vara helt ärlig?
 
1177:

Klamydia sprids framförallt när slemhinnor kommer i kontakt med varandra, till exempel genom samlag utan kondom, antingen slidsamlag eller analsamlag och ibland vid munsex. Klamydia kan också spridas vid petting och sexleksaker. Du kan bli smittad av klamydia flera gånger.

Klamydia kan också finnas i svalget. Det är oklart hur vanligt det är med smitta från mun till könsorgan. Därför är det säkrast att använda kondom eller slicklapp även vid munsex om du har sex med någon annan.

Klamydia smittar inte via handslag, kläder, handdukar eller på toaletter, eftersom bakterien inte överlever utanför kroppen.

Du kan föra över klamydiainfektionen till ögonen om du får infekterat underlivssekret på fingrarna. Ögonen kan börja klia, svida eller bli rinniga och kladdiga. Oftast får du en sådan infektion i ena ögat.
Så eventuellt då. Nåja, det var några månader sedan vi träffade dem och ingen har symptom. Lite trist bara för Köpenhamn som precis har träffat en som han gärna vill träffa igen... Dåliga odds kansle om han direkt meddelar att hon behöver testa sig för klamydia...
 
Så eventuellt då. Nåja, det var några månader sedan vi träffade dem och ingen har symptom. Lite trist bara för Köpenhamn som precis har träffat en som han gärna vill träffa igen... Dåliga odds kansle om han direkt meddelar att hon behöver testa sig för klamydia...

Sånt händer väl då och då. Är väl inte säkert ni är smittade, bara att testa och kolla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 991
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 647
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 888
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 055
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp