Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något svar från dejten? :heart
Jodå! :) Han var lite seg att svara, men han ville ses. Nu håller vi på och styr upp en skogsutflykt för morgondagen. Ser fram emot det samtidigt som jag tycker att den där dejt2 är så jobbig och nervös. Första gången man ses är allt så förutsättningslöst, andra gången blandas det in mer förväntningar när intresset är signalerat, man vill att det ska kännas lika bra som sist fast det kanske blir stelare och så drabbas man ibland av känna-efter-sjukan och får för sig att man inte alls är attraherad osv. Men har svårt att tro att det inte kommer bli trevligt, får bara sluta larva mig.
 
Ska jobba som en dåre hela helgen och hinna rida min häst när jag väl är hemma 😅
Ingen tid för dejtande, men på måndag ska jag träffa V igen. Kommer vara pisstrött men det är han ju van vid. Galet att det redan gått fyra veckor sen vi sågs första gången, tiden går så fort!
 
Ja det är jätteskönt när man klickar sådär med någon direkt! Däremot tänker jag att olika relationer tar olika lång tid på sig tills man blir bekväma med varandra. Det kan ju vara att någon håller igen lite som gör att den andra då gör det. Jag hoppas att vi kan komma över den tröskeln för annars kommer det inte bli något långvarigt. Jag behöver kunna vara helt mig själv utan att oroa mig för att någon tänker att jag är knäpp.

Jag funderar också på att det är för att vi tycker om varandra så mycket så vi är rädda att sabba det. Att vi därför håller igen lite. Med grannen var jag väldigt öppen redan från början, men det var nog delvis för att jag inte kände attraktion då och mest ville vara kompisar. Då tänkte jag att han fick ta mig för den jag var annars kunde han dra typ :p.
Kan det inte också handla om energi som tar slut? Det kan ju vara jättekrävande att umgås när man ännu inte riktigt känner varann, och om ena eller båda börjar få slut på social energi är det kanske svårt att hålla igång samtalet. Går inte att jämföra det med häng med sina bästa vänner där man helt kan spänna av.
Kan verkligen känna igen situationen/känslan och ofta har jag i det läget kommit fram till att jag haft uppdämt behov av egentid eller att vi umgåtts för länge helt enkelt. Om det skulle kunna vara delvis detta som det kan bero på så kanske det skulle hjälpa att lägga in lite pyssel med egna saker som andhämtning. Eller göra mer saker tillsammans (spela spel, äventyr, greja med nåt projekt) som inte bygger på att man måste prata hela tiden.
 
Ska träffa krullet imorgon kväll. Vi ska se R Kelly dokumentären!

Berättade om honom för mamma, hon bara skrattade när jag berättade att han inte hade körkort, jobbar med film och är vegan :D

Vill man ens ligga efter den dokumentären? Har hört så mycket jobbigt/hemskt om den...
 
Du det var min tanke också när jag såg ditt inlägg! :laugh: Påminner om dejten jag tog hem på filmkväll och så stoppade jag Once were warriors i videon. #fattigdom #alkoholism #kvinnomisshandel #tonårsvåldtäkt #självmord

Dejten grät hejdlöst och gick hem.

Haha, jag är dock rätt härdad tror jag. Frågan är om han är det :D
 
Haha!
Jag tycker sånt är så jobbigt, men så är jag den typen som gömmer mig om jag ser någon jag känner i affären 😅
Dejta i grannstaden är lagom 😁

Det brukar jag också göra :D tycker det är jättejobbigt!
Men nu var det liksom inget val, om jag inte sprungit ut i snöhögen bland träd!

Hans vän som jag förresten kände igen, vi har matchat på tinder :D (har jag skrivit det?) Han såg inte alls ut som på bilden...
 
Det brukar jag också göra :D tycker det är jättejobbigt!
Men nu var det liksom inget val, om jag inte sprungit ut i snöhögen bland träd!

Hans vän som jag förresten kände igen, vi har matchat på tinder :D (har jag skrivit det?) Han såg inte alls ut som på bilden...

Det hade nog uppfattats som lite märkligt 🙄😂

Haha! Inte helt ovanligt 😁
Tycker inte V är sig särskilt lik på sina bilder heller, fast det är positivt 😂
 
Det hade nog uppfattats som lite märkligt 🙄😂

Haha! Inte helt ovanligt 😁
Tycker inte V är sig särskilt lik på sina bilder heller, fast det är positivt 😂

Haha, onekligen, speciellt med lille hund som hatar att gå i snö...

Brukar ha samma erfarenhet som dig, att de faktiskt ser bättre ut irl, men inte här.
Minns tusan inte om vi ens skrev något till varandra..
 
På väg hem från dejt. Trevligt men inte mer. Som vanligt.
Och som vanligt tycker jag att det är så jobbigt att jag ska behöva vara en party-pooper och säga nej till något mer.
Jag kan tycka att jag borde ha fått träning nu.

Han är nr 13 sen i somras. Och inget pirr. Suck, jag tar fel personer.
 
På väg hem från dejt. Trevligt men inte mer. Som vanligt.
Och som vanligt tycker jag att det är så jobbigt att jag ska behöva vara en party-pooper och säga nej till något mer.
Jag kan tycka att jag borde ha fått träning nu.

Han är nr 13 sen i somras. Och inget pirr. Suck, jag tar fel personer.

Varför tror du att pirret saknas och varför fel personer?
 
Kan det inte också handla om energi som tar slut? Det kan ju vara jättekrävande att umgås när man ännu inte riktigt känner varann, och om ena eller båda börjar få slut på social energi är det kanske svårt att hålla igång samtalet. Går inte att jämföra det med häng med sina bästa vänner där man helt kan spänna av.
Kan verkligen känna igen situationen/känslan och ofta har jag i det läget kommit fram till att jag haft uppdämt behov av egentid eller att vi umgåtts för länge helt enkelt. Om det skulle kunna vara delvis detta som det kan bero på så kanske det skulle hjälpa att lägga in lite pyssel med egna saker som andhämtning. Eller göra mer saker tillsammans (spela spel, äventyr, greja med nåt projekt) som inte bygger på att man måste prata hela tiden.

Du har definitivt en poäng där! Vi har ju umgåtts rätt mycket den senaste tiden och många gånger har jag varit rejält trött pga av jobb. Bra ide med mer aktiviteter. Vi har hittills kört biljard, shuffleboard och dart, men hoppas våren kommer fort så man kan hitta på aktiviteter utomhus.
 
Jag vet inte.
Jag kanske inte ska nätdejta. Jag är bra på att skriva och klickar lätt med personer som också är det. Men det säger ju inget om fortsättningen.

Det har pirrat lite med en person. Men det var inte på någon dejt utan på en konferens. Men det känns bra att veta att det KAN pirra s.a.s. 😊
Det sista kan jag verkligen hålla med om! Dejtade en handfull personer förr året, varav de flesta 5-8dejter. Alla var jättetrevliga och jag ville verkligen träffa dem, men från båda håll insåg vi att det inte fanns tillräckligt pirr/kemi/osv. Så skönt då när man träffar något (även om det inte blir mer än ett kort möte) där en faktiskt känner ett pirr eller kemi eller connection direkt :) Så en vet att det ”går” :angel:
 
På väg hem från dejt. Trevligt men inte mer. Som vanligt.
Och som vanligt tycker jag att det är så jobbigt att jag ska behöva vara en party-pooper och säga nej till något mer.
Jag kan tycka att jag borde ha fått träning nu.

Han är nr 13 sen i somras. Och inget pirr. Suck, jag tar fel personer.

Nu är jag sambo sedan många år men det hindrar ju inte att jag då och då blir lite småförälskad i andra. Noll av de gångerna har det pirret kommit första gången jag träffade en person utan det har hänt med personer som jag hängt med ett tag på jobbet eller i andra sammanhang utan att ha en tanke åt det hållet förrän jag plötsligt insett att vänta nu - den här personen är ju ashet! Det som sätter igång pirret hos mig är en känsla av samhörighet och att man liksom klickar och förstår varandra. Det har mindre att göra med utseendet och andra yttre faktorer.

Jag hade aldrig kunnat få den känslan efter en enda date.
 
Nu är jag sambo sedan många år men det hindrar ju inte att jag då och då blir lite småförälskad i andra. Noll av de gångerna har det pirret kommit första gången jag träffade en person utan det har hänt med personer som jag hängt med ett tag på jobbet eller i andra sammanhang utan att ha en tanke åt det hållet förrän jag plötsligt insett att vänta nu - den här personen är ju ashet! Det som sätter igång pirret hos mig är en känsla av samhörighet och att man liksom klickar och förstår varandra. Det har mindre att göra med utseendet och andra yttre faktorer.

Jag hade aldrig kunnat få den känslan efter en enda date.
Så är jag också tror jag. Då kommer ju problemet med att dejta sig fram till den känslan. Jag kan ju inte dejta kreti och pleti 15 ggr för att se om det händer något liksom.
 
Nu är jag sambo sedan många år men det hindrar ju inte att jag då och då blir lite småförälskad i andra. Noll av de gångerna har det pirret kommit första gången jag träffade en person utan det har hänt med personer som jag hängt med ett tag på jobbet eller i andra sammanhang utan att ha en tanke åt det hållet förrän jag plötsligt insett att vänta nu - den här personen är ju ashet! Det som sätter igång pirret hos mig är en känsla av samhörighet och att man liksom klickar och förstår varandra. Det har mindre att göra med utseendet och andra yttre faktorer.

Jag hade aldrig kunnat få den känslan efter en enda date.

Jag är så på kompisnivå, det kan ta tid innan jag släpper in någon och verkligen hittar den personen.
Men har aldrig varit med om att attraktion vuxit fram, den måste finnas från början annars är det kört.
Har försökt vara lite mer öppensinnad men det slutar aldrig bra 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp