Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog en pain in the röv egentligen, och har alltid fått höra ”sluta tänk så mycket” ”hur orkar du ens fundera på det NU?!” osv. Med hojkillen kan jag föra alla dessa sinnessjuka diskussionerna med utan att han slår bort dom.
Just det där känner jag igen så väl. I princip alla män jag hittills träffat har sagt just "du tänker för mycket" och suckat åt att jag är så "på" med allt, att jag tänker mycket (och spretigt), att jag vill göra massor av saker hela tiden osv. Sedan började jag på nytt jobb, fick två favoritkollegor där som jag nu pratar mycket med och inte en enda gång har någon av dem tyckt att jag är för mycket. Deras tankebanor är nästan spretigare och tokigare än mina, men det gör bara att vi kan ha otroligt intressanta diskussioner om precis allt. Helt plötsligt känns det som att jag kan vara mig själv fullt ut även i andras sällskap. Det är en fantastisk känsla och aldrig i livet att jag tänker nöja mig med mindre än det i framtiden. Kan jag hamna i ett sådant läge med kollegor, så visst sjutton måste det gå att få till det med någon som är en potentiell partner eller något sådant.
 
Mitt första inlägg i just den här dejtingtråden...
Det har vart tyst...helt stiltje, men så plötsligt fick jag kontakt med fler trevliga på Tinder, varav en favorit.
I förrgår var han på arbetsresa och vi skrev en del. Kvällen avslutades med "vi hörs imorgon. Kram!" ...och jag såg till att vi hördes dagen efter, alltså igår. Han hade precis landat på Arlanda och vi skickade några meddelanden fram och tillbaka...men så tystnade han. Inte ett ljud, inte ett livstecken. Kvällen gick, natten gick, idag har gått...inte ett ljud. Skickade ett "apropå"-meddelande på eftermiddagen, men nä. Helt tyst :meh:
...och jag som kände att det nog kanske kan leda till en date, men just nu verkar det definitivt inte så.
Jag blir så trött!!:turd:
 
Just det där känner jag igen så väl. I princip alla män jag hittills träffat har sagt just "du tänker för mycket" och suckat åt att jag är så "på" med allt, att jag tänker mycket (och spretigt), att jag vill göra massor av saker hela tiden osv. Sedan började jag på nytt jobb, fick två favoritkollegor där som jag nu pratar mycket med och inte en enda gång har någon av dem tyckt att jag är för mycket. Deras tankebanor är nästan spretigare och tokigare än mina, men det gör bara att vi kan ha otroligt intressanta diskussioner om precis allt. Helt plötsligt känns det som att jag kan vara mig själv fullt ut även i andras sällskap. Det är en fantastisk känsla och aldrig i livet att jag tänker nöja mig med mindre än det i framtiden. Kan jag hamna i ett sådant läge med kollegor, så visst sjutton måste det gå att få till det med någon som är en potentiell partner eller något sådant.

Eeeexakt, och det är just detta jag känner nu med hojkillen. Han dömmer inte, inte det minsta. Skulle jag dra iväg med världens katastroftanke och ”tänk om” så skulle han lugnt säga att han förstår hur jag tänker, prata lite om det, sen dra sitt tankesätt på den grejen. Samtidigt som han pillar mig i håret eller något sånt. :love:

Bara den här känslan att ”NEJ, men jag är nog faktist inte dum i huvudet!” Plus att det som sagt har fått mig lugnare i huvudet. Kan som sagt slappna av HELT med honom, och om den här grejen som igentligen vore helt ologiskt skulle hända så vet jag att han finns där då. Dom andra som bara sagt ”Äh, lägg av, sluta tänk på det” inger ju inget större förtroende då direkt, vilket gjort att man övertänkt det ännu mer....
 
Eeeexakt, och det är just detta jag känner nu med hojkillen. Han dömmer inte, inte det minsta. Skulle jag dra iväg med världens katastroftanke och ”tänk om” så skulle han lugnt säga att han förstår hur jag tänker, prata lite om det, sen dra sitt tankesätt på den grejen. Samtidigt som han pillar mig i håret eller något sånt. :love:

Bara den här känslan att ”NEJ, men jag är nog faktist inte dum i huvudet!” Plus att det som sagt har fått mig lugnare i huvudet. Kan som sagt slappna av HELT med honom, och om den här grejen som igentligen vore helt ologiskt skulle hända så vet jag att han finns där då. Dom andra som bara sagt ”Äh, lägg av, sluta tänk på det” inger ju inget större förtroende då direkt, vilket gjort att man övertänkt det ännu mer....
Fortsätt träffa den där killen, han låter som en bra typ :D
 
Alltså jag ligger ju lite lågt nu, men är aktiv på somliga sidor dels för rent skitsnack, dels för en eventuell kk eller iaf rebound om jag skulle stöta på nån det känns bra med. Snackade med en snubbe i förrgår, han ville ligga, jag sa att det inte var aktuellt, hans svar på det visar tydligt att han fattade att det var ett nej helt enkelt.

Så skrev han igen inatt.
Han: Berusad o kåt:)?
Jag: Nope, snarare däckad på soffan :P
Han (imorse): Vad gör du nu;)?
Jag: Väntar på våfflor x) Så varför undrade du om jag var full och kåt?
Han: Tänkte komma och ha skönt sex med dig..;)
Vad gör du nu?
Jag: Okej, så efter att ha fått ett nej tänkte du passa på att utnyttja en berusning? Du inser att det du snackar om nu är våldtäkt eller?
Han: Inte utan ditt samtycke såklart!
Jag: Måste en person vara full för att ge samtycke så har du inget samtycke, då begår du en våldtäkt.

Blir så jävla matt.
 
En av mina tidigare matchningar som jag har på snap ska på ett event här nästa helg. Han skrev och frågade om jag hade lust att komma förbi. Har jag inget bättre för mig kan jag alltid gå bort och säga hej. Hade nästan glömt honom så blev lite förvånad när han plötsligt skrev nu.
 
Så är jag också tror jag. Då kommer ju problemet med att dejta sig fram till den känslan. Jag kan ju inte dejta kreti och pleti 15 ggr för att se om det händer något liksom.
Jag menar bara att det inte alls är säkert att du tar del personer utan att det snarare är konceptet dateande som gör det svårt. Men jag har inget direkt förslag på lösning.
 
Min utflyktdejt blev ett c:a fem timmar lång vandringsäventyr och en riktigt härlig dag.😊 Så skönt att ta det lite softare, jag gick medvetet in för det idag. Att inte känna att nåt måste hända. Inte behöva bevisa för mig själv att jag kan ta initiativ, utan bara stå lugnt kvar och känna in den lilla elektriciteten när vi står nära varann för att kolla på kartan när vi för sjuttielfte gången lyckats gå in på fel stig. Sen sa vi hejdå till sist med en kram som kanske var en halv sekund längre än sist. Och en liten hand på min arm. Och en plan för vad vi ska hitta på nästa gång.
Känns som att jag haft inflation i att allt ska gå så fort och blivit alltmer likgiltig och tappat det roliga. Därför så skönt att se att det funkar att backa och kunna bli lite pirrig av de små sakerna.
 
Min utflyktdejt blev ett c:a fem timmar lång vandringsäventyr och en riktigt härlig dag.😊 Så skönt att ta det lite softare, jag gick medvetet in för det idag. Att inte känna att nåt måste hända. Inte behöva bevisa för mig själv att jag kan ta initiativ, utan bara stå lugnt kvar och känna in den lilla elektriciteten när vi står nära varann för att kolla på kartan när vi för sjuttielfte gången lyckats gå in på fel stig. Sen sa vi hejdå till sist med en kram som kanske var en halv sekund längre än sist. Och en liten hand på min arm. Och en plan för vad vi ska hitta på nästa gång.
Känns som att jag haft inflation i att allt ska gå så fort och blivit alltmer likgiltig och tappat det roliga. Därför så skönt att se att det funkar att backa och kunna bli lite pirrig av de små sakerna.
Åh, det låter ju som en supertrevlig dejt! :)
 
Jag träffade A igår, det var femte gången vi sågs och jag hade ju deklarerat innan att jag nog bara ville vara vänner, vilket han köpte. Vi gick en långpromenad i blåsten, satt och drack te/kaffe på en sten i skogen och pratade massor. Vi hamnade i min soffa och pratade ännu mer och till slut blev det kramar och hångel. Och det var så himla mysigt!!
Vi ska ses igen på onsdag och jag känner faktiskt att nu vill jag bara träffa honom ett tag för att se vad som händer. Jag har avslutat övriga kandidater.

Nu gäller det bara att hålla min hjärna någorlunda i schack. Jag har knappt sovit något inatt eftersom den har tröskat diverse mer eller mindre negativa scenarier.
 
Matchade med en äldre kille på Tinder, han verkade vettig så vi bokade in promenaddejt i fredags. Slutade med att vi promenerade i två timmar runt om i Sthlm och pratade konstant, så nice! Sedan träffades vi igår också, han kom hit vid halv 8 igår och gick vid halv 11 idag😁 Vi har pratat, hånglat, kollat på True Blood och legat, så himla mysigt! Det var precis det jg var ute efter med min nya presentation, så nöjd att jag lyckades 😊
 
Min utflyktdejt blev ett c:a fem timmar lång vandringsäventyr och en riktigt härlig dag.😊 Så skönt att ta det lite softare, jag gick medvetet in för det idag. Att inte känna att nåt måste hända. Inte behöva bevisa för mig själv att jag kan ta initiativ, utan bara stå lugnt kvar och känna in den lilla elektriciteten när vi står nära varann för att kolla på kartan när vi för sjuttielfte gången lyckats gå in på fel stig. Sen sa vi hejdå till sist med en kram som kanske var en halv sekund längre än sist. Och en liten hand på min arm. Och en plan för vad vi ska hitta på nästa gång.
Känns som att jag haft inflation i att allt ska gå så fort och blivit alltmer likgiltig och tappat det roliga. Därför så skönt att se att det funkar att backa och kunna bli lite pirrig av de små sakerna.

Åh, så härligt. Jag har ju känt precis det där jag också, att allt måste gå så fort. Så skönt när man känner att det får ta sin tid!
 
Nu när jag inte träffat V på nästan en vecka känner jag att jag verkligen saknar honom. Han är så himla enkel att umgås med 😊
Ser verkligen fram emot i morgon, skönt att sluta skapligt tidigt, kunna rida på dagen i lugn och ro och sen spendera kvällen i soffan med honom och katten 😍
 
Knutit kontakt med en gammal förälskelse, som jag naturligt vis inte var färdig med, :(. Ramlade dit igen, kommer inte att sluta bra för hon vill bara ha mig som vän. Och jag nöjer mig med att ha henne som vän. inga problem men jag kommer ändå längta efter mer. som ni märker så kommer detta att sluta illa. Skulle inte ha ringt henne! Skulle inte prata med henne. måste sluta längta, och varför tog jag en fika med henne! :arghh:
 
Vet inte hur mycket dejt det här är men måste berätta för sånt här händer inte mig.

I närbutiken här jobbar den finaste jag sett på länge. 😍 Sådär så jag ibland inte kan ta hans kassa för jag bara känner hur jag rodnar. 😳 Jag jobbar dock personligen på mitt utåtriktande så försöker le, ögonkontakt osv när jag ser honom, hur jobbigt det än är. Har känts det senaste som att han känt igen mig iaf (vilket nästan gör det ännu jobbigare).

Hur som. Ikväll var jag där och tog mod till mig och gick till hans kassa. Säger hej, ler, betalar och hejdå. När jag kommer hem har han gett mig 10% på hela mitt köp! 😲 Jag har inget lojalitetskort el dyl i den kedjan.

Kan man stalka på messenger och skicka ett tack? Försöka mumla ur sig något nästa gång jag är där?
 
Vet inte hur mycket dejt det här är men måste berätta för sånt här händer inte mig.

I närbutiken här jobbar den finaste jag sett på länge. 😍 Sådär så jag ibland inte kan ta hans kassa för jag bara känner hur jag rodnar. 😳 Jag jobbar dock personligen på mitt utåtriktande så försöker le, ögonkontakt osv när jag ser honom, hur jobbigt det än är. Har känts det senaste som att han känt igen mig iaf (vilket nästan gör det ännu jobbigare).

Hur som. Ikväll var jag där och tog mod till mig och gick till hans kassa. Säger hej, ler, betalar och hejdå. När jag kommer hem har han gett mig 10% på hela mitt köp! 😲 Jag har inget lojalitetskort el dyl i den kedjan.

Kan man stalka på messenger och skicka ett tack? Försöka mumla ur sig något nästa gång jag är där?
Åtminstone innan jag stalkade hade jag nog försökt förvissa mig om att de inte har 10%-kampanj den här veckan ;):laugh:
 
Vet inte hur mycket dejt det här är men måste berätta för sånt här händer inte mig.

I närbutiken här jobbar den finaste jag sett på länge. 😍 Sådär så jag ibland inte kan ta hans kassa för jag bara känner hur jag rodnar. 😳 Jag jobbar dock personligen på mitt utåtriktande så försöker le, ögonkontakt osv när jag ser honom, hur jobbigt det än är. Har känts det senaste som att han känt igen mig iaf (vilket nästan gör det ännu jobbigare).

Hur som. Ikväll var jag där och tog mod till mig och gick till hans kassa. Säger hej, ler, betalar och hejdå. När jag kommer hem har han gett mig 10% på hela mitt köp! 😲 Jag har inget lojalitetskort el dyl i den kedjan.

Kan man stalka på messenger och skicka ett tack? Försöka mumla ur sig något nästa gång jag är där?
"Snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bor..." (jaja, fel kön, jag vet...)
 
Min födelsedagsfest som hjärtat även kom på var väldigt lyckad! Han pallade se mig packad och han hade kul med mina kompisar och brorsan.

Dagen efter tog jag upp det där med att kunna vara avslappnad och sig själv med varandra och vi hade ett bra samtal. Sedan bekräftar han mig hela tiden. Det känns helt underbart och jag känner likadant som honom. Han är verkligen för bra för att vara sann!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 023
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp