Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och det här med att "ha mycket att igen", känner du att det varit liksom gör din egen skull eller att du jämfört dig med andra? För jag tror att gemene man inte haft så många sexpartners egentligen...
Helt för min egen skull och på flera plan. Haft sen sexdebut och perioder av mycket sexuell frustration, mycket pga ett dåligt självförtroende, fick inte till det. På senare år två långa relationer med så småningom enformigt och senare nästan obefintligt sexliv. Så när jag blev singel nu och började nätdejta, och det plötsligt var lättare än nånsin att få hångla och ligga med olika personer var det väldigt roligt och spännande! Och det kan det säkert fortfarande vara. Men jag är nog lite trött på det just nu.

Nu ska jag skicka iväg ett sånt där "Trevligt igår, jag ses gärna igen"-sms och frustrerat vakta telefonen ett tag. 😊
 
Helt för min egen skull och på flera plan. Haft sen sexdebut och perioder av mycket sexuell frustration, mycket pga ett dåligt självförtroende, fick inte till det. På senare år två långa relationer med så småningom enformigt och senare nästan obefintligt sexliv. Så när jag blev singel nu och började nätdejta, och det plötsligt var lättare än nånsin att få hångla och ligga med olika personer var det väldigt roligt och spännande! Och det kan det säkert fortfarande vara. Men jag är nog lite trött på det just nu.

Nu ska jag skicka iväg ett sånt där "Trevligt igår, jag ses gärna igen"-sms och frustrerat vakta telefonen ett tag. 😊

Kan relatera en del.
Jag och min exman var ett par i 7 år, det var roligt värre att dejta och ligga i början.
Nu tre år senare har jag tappat räkningen för länge sen på antalet dejter och ligg 🙈
Det känns inte särskilt inspirerande längre och ska jag ligga med någon ny ska det vara något extra.
 
Helt för min egen skull och på flera plan. Haft sen sexdebut och perioder av mycket sexuell frustration, mycket pga ett dåligt självförtroende, fick inte till det. På senare år två långa relationer med så småningom enformigt och senare nästan obefintligt sexliv. Så när jag blev singel nu och började nätdejta, och det plötsligt var lättare än nånsin att få hångla och ligga med olika personer var det väldigt roligt och spännande! Och det kan det säkert fortfarande vara. Men jag är nog lite trött på det just nu.

Nu ska jag skicka iväg ett sånt där "Trevligt igår, jag ses gärna igen"-sms och frustrerat vakta telefonen ett tag. 😊
Kan relatera en del.
Jag och min exman var ett par i 7 år, det var roligt värre att dejta och ligga i början.
Nu tre år senare har jag tappat räkningen för länge sen på antalet dejter och ligg 🙈
Det känns inte särskilt inspirerande längre och ska jag ligga med någon ny ska det vara något extra.
Verkar vanligt att det klingar av efter 2-3 år in i förhållanden. Oftast kvinnan som tappar suget om man läser familjeliv.
Inte undra på att det så många förhållanden som tar slut...
 
Jag har träffat en människa som hade det problemet på riktigt. Han mådde skit över det, hade kontaktat läkare vid flera gånger osv.

Det har hänt mig med, periodvis ofta. Nu har det ju inte varit ett problem eftersom vi är två som är överens om det, men partnern har berättat att det ibland hänt i lägen där det inte varit lika uttalat okej.

Dock verkar det som att det för oss båda två kommer som respons på en sexuell situation när vi somnar, så det är inte helt lösryckt.
 
Verkar vanligt att det klingar av efter 2-3 år in i förhållanden. Oftast kvinnan som tappar suget om man läser familjeliv.
Inte undra på att det så många förhållanden som tar slut...
Jösses alltså!

I mitt enda långa förhållande var det jag som hade störst lust. Även ett antal år in. Relationer där jag tappat sexlust är oftast när mannen totalt struntar i mig eller inte respekterar mig, när sexet känns tvingande istället för lustfyllt eller när man är less på att ta hand om en mansbebis istället för att dela sitt liv med en vuxen människa. Jag som kvinna är liksom en människa med känslor och behov, att bara bli tagen för given, känna sig utnyttjad eller tvingad eller respektlöst bemött kan få vilken lust som helst att dö.
 
Jösses alltså!

I mitt enda långa förhållande var det jag som hade störst lust. Även ett antal år in. Relationer där jag tappat sexlust är oftast när mannen totalt struntar i mig eller inte respekterar mig, när sexet känns tvingande istället för lustfyllt eller när man är less på att ta hand om en mansbebis istället för att dela sitt liv med en vuxen människa. Jag som kvinna är liksom en människa med känslor och behov, att bara bli tagen för given, känna sig utnyttjad eller tvingad eller respektlöst bemött kan få vilken lust som helst att dö.

Samma här, det har oftast varit jag som haft störst lust. Sedan att man inte är vansinnigt sugen när man tex är aptrött är väl inte konstigt.

Dock brukar särbon kunna få igång mig ändå fast jag är dödstrött... :angel: :D :up:
 
Verkar vanligt att det klingar av efter 2-3 år in i förhållanden. Oftast kvinnan som tappar suget om man läser familjeliv.
Inte undra på att det så många förhållanden som tar slut...
Fast nej? Att kvinnor tappar lusten beror nog väldigt ofta på att mannen i förhållandet gör minsta möjliga i hemmet och därför finns inte lusten och/eller attraktionen kvar på samma sätt.

Plus, sluta blejma kvinnor för hur derasdet sexlust ser ut...
 
Fast nej? Att kvinnor tappar lusten beror nog väldigt ofta på att mannen i förhållandet gör minsta möjliga i hemmet och därför finns inte lusten och/eller attraktionen kvar på samma sätt.

Plus, sluta blejma kvinnor för hur derasdet sexlust ser ut...
Min sexlust är fruktansvärt intimt sammanknuten med hur uppskattad jag är i vardagen, hur LYHÖRD mannen i fråga är och hur han tar min varierande lust. Trots detta är min sexlust stor, sex är extremt viktigt för mig och det är få män som matchat den...
 
Verkar vanligt att det klingar av efter 2-3 år in i förhållanden. Oftast kvinnan som tappar suget om man läser familjeliv.
Inte undra på att det så många förhållanden som tar slut...
Kvinnors lust avtar sällan i sig, de tappar bara lusten för den mannen är min erfarenhet. Jag har inledningsvis alltid haft störst lust, men den är tätt sammanlänkad med att jag känner respekt för personen. Tappar jag respekten så tappar jag också lusten. För den personen då, jag är ju fortfarande intresserad av sex. Och då gör jag slut (det är alltid jag som gör slut. Också ganska typiskt tror jag).

Så du är ute på lite djupt vatten tror jag. Män som är skickliga älskare och bra, jämställda och hyggliga partners har nog sällan de här problemen att deras partner tappar lust.
 
Kvinnors lust avtar sällan i sig, de tappar bara lusten för den mannen är min erfarenhet. Jag har inledningsvis alltid haft störst lust, men den är tätt sammanlänkad med att jag känner respekt för personen. Tappar jag respekten så tappar jag också lusten. För den personen då, jag är ju fortfarande intresserad av sex. Och då gör jag slut (det är alltid jag som gör slut. Också ganska typiskt tror jag).

Så du är ute på lite djupt vatten tror jag. Män som är skickliga älskare och bra, jämställda och hyggliga partners har nog sällan de här problemen att deras partner tappar lust.

Det var ingenting jag funderade kring i mina val av partners tidigare, känner så väl igen det du beskriver, men hoppas dagens unga kvinnor är petiga med detta från unga år! Vilket förklarar att det finns så många bittra mansgrisar därute nu.
 
Träffade precis "hjärtat". Vi spelade biljard och jag fick verkligen kämpa för att dölja hur mycket jag hatar när det går dåligt för mig.

Han är verkligen superfin på alla sätt och vis, men jag börjar bli orolig för att våra samtal flyter på dåligt, eller snarare att jag (vi) inte kommer på så mycket att prata om. Det blir mest jobbet, kompis/familjerelationer, vad vi har gjort/ska göra typ så.

Jag vet inte vad det är. Han är ju kanske lite stel och så blir jag det av honom tror jag. Jag är inte lika snackig och knäpp som jag är med vänner. Och jag jämför med hur kul jag och grannen hade det. Vi skämtade massor, pratade djupa ämnen osv. Även om jag inte saknar alla gånger han sa nåt dumt och jag blev sur kan jag inte låta bli att jämföra.

Vad ska jag göra :confused:? Kommer inte på något att säga när samtalsämnena ovan tar slut. Då hånglar vi istället för det täcker tystnaden bra. Men det kommer inte hålla i längden och vill verkligen fortsätta träffa honom.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Träffade precis "hjärtat". Vi spelade biljard och jag fick verkligen kämpa för att dölja hur mycket jag hatar när det går dåligt för mig.

Han är verkligen superfin på alla sätt och vis, men jag börjar bli orolig för att våra samtal flyter på dåligt, eller snarare att jag (vi) inte kommer på så mycket att prata om. Det blir mest jobbet, kompis/familjerelationer, vad vi har gjort/ska göra typ så.

Jag vet inte vad det är. Han är ju kanske lite stel och så blir jag det av honom tror jag. Jag är inte lika snackig och knäpp som jag är med vänner. Och jag jämför med hur kul jag och grannen hade det. Vi skämtade massor, pratade djupa ämnen osv. Även om jag inte saknar alla gånger han sa nåt dumt och jag blev sur kan jag inte låta bli att jämföra.

Vad ska jag göra :confused:? Kommer inte på något att säga när samtalsämnena ovan tar slut. Då hånglar vi istället för det täcker tystnaden bra. Men det kommer inte hålla i längden och vill verkligen fortsätta träffa honom.

Jag vet inte om det är så mycket att göra.
Är rätt krass, antingen så har man personkemin eller så har man den inte och då stannar det på en artigt, trevlig nivå.
För mig är det jätteviktigt att jag känner mig avslappnad, att vi hittar varandra i samtalen, det flyter, vi skrattar tillsammans, är tysta tillsammans utan att det blir stelt.

Den delen har jag haft med kollegan sen första gången vi jobbade tillsammans.
Idag satt vi på kontoret och pratade om katter, en annan kollega kom med ett inlägg. Vi tittade på varandra och började skratta, tänkte exakt samma sak, den tredje bara tittade på oss och gick därifrån 😅
Det är bara naturligt och självklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 014
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 652
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 889
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 100
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp