Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh ja, kindpussar känns lagom. Jag är väldigt mycket mer bekväm med kindpussar med random människor än kramar. Men tänker att det är ganska ovanligt i Sverige så det hade nog inte tagits emot väl :p Jag har ju rötter från annat håll och alltså uppvuxen med kindpussar.

Nä, jag hade dött inombords om någon kindpussat mig och avskrivit människan för all framtid 😅
För mig är det så sliskigt och obehagligt.

Utomlands härdar jag ut allt kindpussande men tycker inte om det.
 
Jag har extremt stor personlig sfär så för mig skulle det gott räckt med ett Hej men ta i hand känns ändå artigast, "som man bör göra", minst. Dessvärre får jag ändå oftast stå ut med kram. Kindpussar är också jobbigt.
 
Åh ja, kindpussar känns lagom. Jag är väldigt mycket mer bekväm med kindpussar med random människor än kramar. Men tänker att det är ganska ovanligt i Sverige så det hade nog inte tagits emot väl :p Jag har ju rötter från annat håll och alltså uppvuxen med kindpussar.
Jag föredrar också kindpussar! Känns mycket mindre intimt än kramar.
 
Tror jag brukar kora kindpussar - att ta i hand kanns for formellt, och kramas lite for vanskapligt, men jag tycker vi kindpussas en valdigt massa i detta landet - det ar liksom normen for nagon som du traffar for forsta gangen utanfor jobb.
Men då ska man ju vara så säker på vilken kind man börjar på, och hur många gånger man ska byta kind osv. Jag har aldrig lärt mig och det slutar alltid med att jag står stel som en pinne och skrattar nervöst medan den andre pussar.
 
Precis. Så gör jag, lite lätt fram med överkroppen och en arm bara, lätt, ytligt och snabbt.
Fånkramande tycker jag dock är besvärligt. Ska det vara så ska det vara ordentligt under förutsättning att det är en kram som faktiskt betyder något. Ha rätt nyligen överhuvudtaget lärt mig att släppa folk så nära och går det inte att känna tillräckligt tilllit för en riktig kram så får mänskan hålla sig på minst två armslängders avstånd, helst dubbla detta eller mer!
 
Fånkramande tycker jag dock är besvärligt. Ska det vara så ska det vara ordentligt under förutsättning att det är en kram som faktiskt betyder något. Ha rätt nyligen överhuvudtaget lärt mig att släppa folk så nära och går det inte att känna tillräckligt tilllit för en riktig kram så får mänskan hålla sig på minst två armslängders avstånd, helst dubbla detta eller mer!

Men som hälsning på en ny människa tycker jag det är gott nog.
 
Jag minns faktiskt inte hur jag hälsat på mina dejter...! Antar det betyder att det är lite för länge sedan sist jag var på en dejt.... :angel:

Egentligen så har jag det jättebra med att vara själv just nu, men "villhöver" en partner av praktiska och ekonomiska skäl. Dåligaste anledningen jag vet! Borde nog leta businesspartner (för hästeriet) istället.... :p
 
Men då ska man ju vara så säker på vilken kind man börjar på, och hur många gånger man ska byta kind osv. Jag har aldrig lärt mig och det slutar alltid med att jag står stel som en pinne och skrattar nervöst medan den andre pussar.

haha, ja, alla verkar gora olika - ibland blir det knepigt. Jag brukar kora en, hoger kind mot hoger kind, sa igentligen ganska likt de latta kramarna som beskrivts ovan
 
haha, ja, alla verkar gora olika - ibland blir det knepigt. Jag brukar kora en, hoger kind mot hoger kind, sa igentligen ganska likt de latta kramarna som beskrivts ovan
För en som kanske skulle ha nytta av att lära sig, börjar man alltid med höger mot höger, dvs man lutar sig åt vänster? Och sen fortsätter det x antar gånger (hur många??)
 
Fånkramande tycker jag dock är besvärligt. Ska det vara så ska det vara ordentligt under förutsättning att det är en kram som faktiskt betyder något. Ha rätt nyligen överhuvudtaget lärt mig att släppa folk så nära och går det inte att känna tillräckligt tilllit för en riktig kram så får mänskan hålla sig på minst två armslängders avstånd, helst dubbla detta eller mer!
Alltså för mig symboliserar kramen en hälsning som betyder att man vill lära känna en person på ett personligt plan. För människor jag ska prata med, men egentligen inte har lust att lära känna, är handskakningen bättre. Den symboliserar ett visst avstånd.
 
För en som kanske skulle ha nytta av att lära sig, börjar man alltid med höger mot höger, dvs man lutar sig åt vänster? Och sen fortsätter det x antar gånger (hur många??)

Jag ar knappast nagon vett och etikett expert, sa googlade, men det verkar vedertaget att borja med hoger mot hoger, alltsa att luta sig in mot vanster.
Hur manga pussar det ska vara ar daremot klurigare - jag kor overlag pa en, men ar oppen och "redo" for en andra, om motparten verkar vanda pa sig istallet for att luta sig tillbaka.
Mer an tva gor man nog bara i Sydeuropa!
 
+alla andra

Hur gör ni när ni hälsar på första dejten?
Tar i hand?
Kramar?
Kindpussas?
Pussas?
Vinkar?
Bara säger hej?
:D
Antingen så säger jag bara hej eller ger en kram. För mig finns det inte i världen att jag skulle ge en handskakning (det signalerar jobb för mig, alternativt att man typ hälsar på vänners vänner, inte någon jag vill dejta) eller en kindpuss. Det sistnämnda är jag aldrig bekväm med, förutom när det gäller typ mormor och morfars bekanta från Spanien.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 003
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 648
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 888
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 068
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp