Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat prata med någon och han verkar så himla fin. Dessutom verkar han uppriktigt nyfiken och intresserad av mig. Vi har samtal om lite allt möjligt och jag blir glad när han skriver.

MEN han är 22, jag skulle kunna vara hans mamma. En väldigt ung mamma men ändå. Vet inte om det borde störa mig mer..

Jag har ju inte tänkt att gifta mig med honom men ibland märks hans ålder verkligen. Oftast tänker jag inte på den alls och han är ju vuxen..
Äh jag säger tuta och kör. Funkar det så funkar det, huvudsaken är att NI kan se förbi åldern.
 
Jag gick lära mig en ekvation framtagen på Chalmers för att få fram den sk "skamgränsen". :o

Den lyder; x÷2+7=y
X=din egen ålder
Y=skamgränsen
Exempel, är du 30 år blir skamgränsen 22 år. 30/2=15
15+7=22

Väldigt användbar. :angel::p
 
Jag gick lära mig en ekvation framtagen på Chalmers för att få fram den sk "skamgränsen". :o

Den lyder; x÷2+7=y
X=din egen ålder
Y=skamgränsen
Exempel, är du 30 år blir skamgränsen 22 år. 30/2=15
15+7=22

Väldigt användbar. :angel::p
Fast den skiljer sig åt beroende på vem som är av manligt och kvinnligt kön, och har ännu mindre betydelse i samkönade relationer och frågan är om åldern alls spelar roll (utifrån sätt) om en eller båda ingående parter är ickebinär?
 
Fast den skiljer sig åt beroende på vem som är av manligt och kvinnligt kön, och har ännu mindre betydelse i samkönade relationer och frågan är om åldern alls spelar roll (utifrån sätt) om en eller båda ingående parter är ickebinär?
Den är i mina ögon på skoj. Räcker ju liksom att den kommer från Chalmersstudenter för att tas med en stor nypa salt. :)

Jag och en kompis brukar dock skämta om det när vi leker runt med åldersinställning på Tinder. :D
 
Jag gick lära mig en ekvation framtagen på Chalmers för att få fram den sk "skamgränsen". :o

Den lyder; x÷2+7=y
X=din egen ålder
Y=skamgränsen
Exempel, är du 30 år blir skamgränsen 22 år. 30/2=15
15+7=22

Väldigt användbar. :angel::p


Haha! Vad roligt!

Jag är 32, så min skamgräns är alltså 23? Matte är inte min starka sida :P

Men 23 asså nääää vet ni vad :P Min egna skamgräns är way högre, alla som är yngre än min lillebror är ju bäbisar och han fyller snart 27 så... Tror fler med småsyskon tänker så?
 
Den är i mina ögon på skoj. Räcker ju liksom att den kommer från Chalmersstudenter för att tas med en stor nypa salt. :)

Jag och en kompis brukar dock skämta om det när vi leker runt med åldersinställning på Tinder. :D
Ja jag fattade att det är på skoj och jag gillar egentligen humor som innebär att man ska kunna göra beräkningar på allt. Det var bara att sammanhanget blev lite tokigt. En användare frågar om det är okej att dejta en 22-åring och får reda på att gränsen är passerad för vissa och nu kommer begreppet skam också.

Usch vilken torrboll jag är. Men lite så tänker jag. Att det finns för mycket normer, och att man kanske ska vara försiktig med att cementera dem.
 
Väntar på att V ska komma och har en lätt identitetskris 😂
Jag brukar se ut som något hämtat från en 80-tals film med stort, lockigt hår och lite maskara som mest.
Alternativ direkt från stallet, svettig och skitig.

Nu har jag fixat mitt hår, sminkat mig ordentligt och tagit på mig en klänning, ingen partyblåsa men ändå annorlunda mot jeans och hoodie.
Känner mig skitstel 😅
 
Hur gammal är du?

Jag tycker det är skitsvårt med ålder, vill helst träffa någon i min ålder. V är sex år yngre och det stör mig fortfarande. Avskyr när någon frågar hur gammal han är och känner mig sjukt obekväm.
Jag är 36, han fyller 23 så det skiljer 13 år. Jag har nog träffat en kille en gång som var 4 år yngre men that's it. Jag brukar också träffa folk i min ålder och uppåt.
 
Men va, du tänker att han kunde vara din son om du fått barn när du blev TRETTON? Det är inte rimligt.
Likväl fullt möjligt. Skrev ju väldigt ung mamma.

Jag är 27 och strular med en som är 14 år äldre än mig, helt ok. Däremot vet jag inte om jag skulle vara intresserad av ett förhållande med honom
Alltså jag har umgåtts lite löst med en 48-åring, då var jag 33, och tänkte inte direkt på det. Så det är nog att han är yngre och att 22 år känns väldigt ungt.
 
Det beror kanske på vilka hänsyn man väger in kring det där borde tänker jag. Vad man borde utifrån värderingar och tyckanden hos människor som inte har ett skvatt med saken att göra tycker jag själv att det kan vara skönt att bortse så mycket som möjligt från. Skall man åldersnoja, vilket jag själv inte tycker att man skall, så tror jag att det är bäst om det är utifrån så personliga ställningstaganden som möjligt.
Jag tror utifrån att 22 år känns väldigt ungt. Sen vet jag inte vad detta kommer bli, vi har ju inte ens träffats. Jag kanske känner; Shit vad ung han är. Men just nu känner jag; Shit den här personen vill jag lära känna.

Vi har pratat om det. Han säger att han ser mig som mig och inte Viva, 36. Sen att han förstår och respekterar mina känslor men tycker det vore synd att förlora något som känns så bra.
 
Jag tror utifrån att 22 år känns väldigt ungt. Sen vet jag inte vad detta kommer bli, vi har ju inte ens träffats. Jag kanske känner; Shit vad ung han är. Men just nu känner jag; Shit den här personen vill jag lära känna.

Vi har pratat om det. Han säger att han ser mig som mig och inte Viva, 36. Sen att han förstår och respekterar mina känslor men tycker det vore synd att förlora något som känns så bra.

Jag tänker att avsluta med enbart åldern som grund känns trist och framför allt väldigt onödigt. Det jag tänker med ålder är att man kanske är i olika faser i livet, har olika mognad, erfarenheter och viljor som gör att man inte upplever att det funkar så bra ihop. Men då är ju inte åldern i sig problemet utan olika resultat utav den. Jag röstar på kör på, det lär ju visa sig i längden om er åldersskillnad blir ett problem eller inte! Det kan ju lika gärna vara så att ni passar toppen ihop :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 023
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp