Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en dejt ikväll. Han hade en knäpp presentation som jag av nyfikenhet svrpte höger på, matchade, och vi började skriva för en vecka sen, ganska intensivt och lite flirtigt, men sen har han också skrivit saker som irriterat mig lite, och jag blir inte riktigt klok på vad han är för nån. Vårt skrivande har varit mindre angeläget senaste dagarna, igår funderade jag på att hänga ur, men idag känns det lite spännande ändå.
 
När många tänker entreprenör så tänker kanske de flesta på Elon Musk och multimiljonär :laugh:
Jag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså. :grin: Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.
 
Jag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså. :grin: Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.
Just det där med "försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap" är PRECIS det jag tänker när det pratas om att vara entreprenör :p (med andra ord, inget som någonsin skulle få mig mer lockad att svepa höger på tinder)
 
Jag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså. :grin: Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.
Jag tänker falafelvagn :D
 
Jag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså. :grin: Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.

Intensiv, självgod och verklighetsfrånvänd är också egenskaper jag kopplar till personer som kallar sig själva för entreprenörer 😅
 
Så olika det är men nog har jag dejtat folk inom ganska liknande branscher. Har mest dejtat ingenjörer eller folk inom ekonomi (främst finansbranschen).

De flesta på senare tid har varit från finansbranschen och det är väl delvis för att man har något gemensamt. Nu jobbar jag inte inom just den branschen, men brinner för finansvärlden och hoppas kanske jobba med något sådant i framtiden. Arbetsnarkomanen jobbar i finansbranschen tex och vi har ju en del att snacka om bara där :D
 
Så olika det är men nog har jag dejtat folk inom ganska liknande branscher. Har mest dejtat ingenjörer eller folk inom ekonomi (främst finansbranschen).

De flesta på senare tid har varit från finansbranschen och det är väl delvis för att man har något gemensamt. Nu jobbar jag inte inom just den branschen, men brinner för finansvärlden och hoppas kanske jobba med något sådant i framtiden. Arbetsnarkomanen jobbar i finansbranschen tex och vi har ju en del att snacka om bara där :D

Haha, själv är jag döless på att dejta branschfolk. Jag gillar mitt jobb och trivs asbra men när jag är ledig vill jag absolut inte prata tåg.
Men det beror säkert på vad man har för intressen i övrigt.
V är sjukt duktig på sitt jobb men har noll intresse av att prata tex badrumsdesign när han är ledig.
Vi kan roa varandra med lustiga anekdoter men inte mer än så.
 
Utgick från den här...
https://www.metro.se/artikel/här-är-yrkesgrupperna-som-är-populärast-på-tinder-xr

Haha, jasså?
Kanske inte är populärast i Sverige dock. Eftersom det kommer från Tinder kan det ju vara från USA eller ett snitt över världen.
När många tänker entreprenör så tänker kanske de flesta på Elon Musk och multimiljonär :laugh:
Jag associerar entreprenör med nån som typ spränger bort berg och som är som en bulldozer till sin personlighet. Verkligen 100% fritt från charm.

Av de övriga yrkena du vurmar för, ser jag läkare som helt neutralt map tlltänkta partners. De andra två skulle jag tolka som att personen inte var något för mig.
 
Haha, själv är jag döless på att dejta branschfolk. Jag gillar mitt jobb och trivs asbra men när jag är ledig vill jag absolut inte prata tåg.
Men det beror säkert på vad man har för intressen i övrigt.
V är sjukt duktig på sitt jobb men har noll intresse av att prata tex badrumsdesign när han är ledig.
Vi kan roa varandra med lustiga anekdoter men inte mer än så.
gud, prata tåg, ibland så får en tågnörd tag i mig och vill prata tåg! jag kan bara signalsystem! känner med dig!
 
Kan väl tillägga att dessa yrken hjälper nog ordentligt när det gäller antalet matches på Tinder för män.

1. Pilot

2. Entreprenör

3. Brandman

4. Läkare
Personligen skulle jag inte se dessa yrken som fördelar i och med att det ofta är personer som jobbar mycket, jobbar oregelbundet och kanske är borta mycket på annan ort och är svåra att få tid till att ses. Brandman tycker jag är lite coolt, men skulle samtidigt tycka det var ganska jobbigt att vara partner till en sån i och med den risk de utsätts för i sitt jobb. Likaså polis. Så de kanske får matchningar, men jag tror inte de har lättare att hitta en relation än gemene man.
 
gud, prata tåg, ibland så får en tågnörd tag i mig och vill prata tåg! jag kan bara signalsystem! känner med dig!

Jag kan massor eftersom det underlättar mitt jobb.
Men är inte ett dugg intresserad av något annat än att få min arbetsdag att fungera så smärtfritt som möjligt för alla inblandande 😁

Träffar jag kollegan så glider vi lätt in på tåg, inte just fordon utan rent jobbprat. Jag vill verkligen undvika det.
 
Arbetsnarkomanen jobbar i finansbranschen tex och vi har ju en del att snacka om bara där :D
Jag tänkte på det där med arbetets omfattning... du har ju beskrivit i tråden att det är normalt med 80+ timmars arbetsvecka i den branschen om jag minns rätt, vet du vad orsaken till det kan vara? Är det "mycket vill ha mer"? Eller att det är så oerhört tillfredsställande eller skojigt att man helt enkelt inte kan hejda sig? Finns det någon konkret omständighet som skulle kunna betecknas som orsak, menar jag?
(Den enda jag känner som försörjer sig inom "finanssektorn" är egenföretagande daytrader och jobbar ihop sin försörjning på ungefär halvtid.)

Jag har själv periodvis arbetat 80-100 timmarsveckor men det har uteslutande berott på arbetets rent praktiska karaktär, med koncentrerade genomförandeperioder - och dessutom har det (delvis) kompenserats genom lugnare perioder med mindre arbete.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 036
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 680
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 910
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 189
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp