Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha alltså mein gott! ”Kvinnor är si, män är så”, ”ur ett evolutionärt perspektiv osv”. Han var fotomodellsnygg men samtodigt den mest oattraktiva människa jag dejtat. Men jag hade så roligt! Jag skrattade så vinet sprutade ut ur näsan. Helt klart att detta gjort mig mer pepp på att gå på fler dejter!

Åh nu får du berätta mer, låter som att jag blivit rosenrasande och kastat vinet i fejset 🤣
 
Ja. Jag tror dock han kommer svara nej om jag frågar om han stör sig på det 😒

Du har ju trott konstiga saker förr i ert förhållande 🙄

Men är han en sådan typ som inte är van/gillar att ha mycket kontakt via mobilen på det viset? Jag upplever att folk helt enkelt har låg förståelse. Låg förståelse för att en hellre pratar med vänner i mobilen än med kollegor på rasten tex. Det hör ju fortfarande till att det är oartigt (mamma 😂). Och han kanske inte riktigt insett den skillnaden nu när ni ses såpass mycket?
 
Du har ju trott konstiga saker förr i ert förhållande 🙄

Men är han en sådan typ som inte är van/gillar att ha mycket kontakt via mobilen på det viset? Jag upplever att folk helt enkelt har låg förståelse. Låg förståelse för att en hellre pratar med vänner i mobilen än med kollegor på rasten tex. Det hör ju fortfarande till att det är oartigt (mamma 😂). Och han kanske inte riktigt insett den skillnaden nu när ni ses såpass mycket?

Haha! Sant 😁

Du har rätt där. Vi pratade om det och han vill inte störa när jag skriver med bästis, sa att det mest är trams så vill han prata kan han göra det.

Han tycker det är svårt eftersom jag ofta är väldigt kort och pratar lite, händer typ aldrig att jag säger mer en en mening, säger jag tre i följd är det sensation 😂

Han brukar alltid fråga om jag vill att han ska komma eftersom han ofta tycker att jag är frånvarande när vi ses.
Men det är min personlighet, som du vet 😅
Det tyckte även din kollega, att jag pratar lite och är svår att läsa och veta vad jag tycker, tänker och känner.
 
Haha! Sant 😁

Du har rätt där. Vi pratade om det och han vill inte störa när jag skriver med bästis, sa att det mest är trams så vill han prata kan han göra det.

Han tycker det är svårt eftersom jag ofta är väldigt kort och pratar lite, händer typ aldrig att jag säger mer en en mening, säger jag tre i följd är det sensation 😂

Han brukar alltid fråga om jag vill att han ska komma eftersom han ofta tycker att jag är frånvarande när vi ses.
Men det är min personlighet, som du vet 😅
Det tyckte även din kollega, att jag pratar lite och är svår att läsa och veta vad jag tycker, tänker och känner.

Jamen precis. Man får nog ha lite trygghet både i sig själv och i sin relation med dig och tänka på att du är ju väldigt tydlig när du inte vill ses/har tröttnat 😅 Tills dess så är det ju bara sådan du är 😍
 
Åh nu får du berätta mer, låter som att jag blivit rosenrasande och kastat vinet i fejset 🤣
Ja alltså jag hade lite på känn att han kanske inte var helt PK, och lite övertygad om sin egen förträfflighet. Men eftersom han verkade så ickekrävande så tänkte jag att jag ger det en chans.

Han var helt och hållet övertygad om sina teorier om att det vi mer normalt begåvade kallar för normer berodde på biologiska skillnader, och bytte samtalsämne så fort jag påpekade att evolutionen behöver fler år på sig än så. Vinet for ut ur näsan när han berättade att snygga föräldrar får en flicka som första barn, för biologiskt sett är det mer gynnsamt att föda flickor? Och då kommer de som har starkast gener aka ”snyggenen” att få flickor istället för pojkar.

Men alltså det var ju underhållande! Jag har bara läst om sådana här människor tidigare, aldrig sett dem live. Det var lite som att gå på zoo. Jag fick uppfattningen att han blev lite stött av mitt asgarv, och att vi aldrig mer skulle höras. Så jag blev minst sagt förvånad när han hörde av sig i morse och tackade för ett mycket för ett intressant samtal. Att han inte ens pratat så öppet med sina vänner. Jag svarade att jag ideologiskt aldrig varit så långt ifrån någon förut och nu tror jag att han har fattat hinten.
 
@Milosari ändå underbart roligt 😁

Mitt samtal med V igår var ungefär som när jag pratar med bästis.
Är du sur över något, du säger ju inget?
Nä, det gör ju inte du heller.
Men det gör jag ju aldrig.
Inte jag heller, det är ju skitsvårt att prata med dig när du är så frånvarande.
Jo, men jag är ju alltid sån...
Jag har märkt det men jag tycker om dig ändå.
Jag tycker om dig också.

Sen var det bra med det 😁
Han skrev nyss och frågade om han får komma ikväll när jag slutat.
Jag kommer hem mitt i natten och han går upp astidigt men vill han inte sova så får han gärna komma 😁
 
Ja alltså jag hade lite på känn att han kanske inte var helt PK, och lite övertygad om sin egen förträfflighet. Men eftersom han verkade så ickekrävande så tänkte jag att jag ger det en chans.

Han var helt och hållet övertygad om sina teorier om att det vi mer normalt begåvade kallar för normer berodde på biologiska skillnader, och bytte samtalsämne så fort jag påpekade att evolutionen behöver fler år på sig än så. Vinet for ut ur näsan när han berättade att snygga föräldrar får en flicka som första barn, för biologiskt sett är det mer gynnsamt att föda flickor? Och då kommer de som har starkast gener aka ”snyggenen” att få flickor istället för pojkar.

Men alltså det var ju underhållande! Jag har bara läst om sådana här människor tidigare, aldrig sett dem live. Det var lite som att gå på zoo. Jag fick uppfattningen att han blev lite stött av mitt asgarv, och att vi aldrig mer skulle höras. Så jag blev minst sagt förvånad när han hörde av sig i morse och tackade för ett mycket för ett intressant samtal. Att han inte ens pratat så öppet med sina vänner. Jag svarade att jag ideologiskt aldrig varit så långt ifrån någon förut och nu tror jag att han har fattat hinten.

Fast han har ju inte fått det från tomma intet.
Han har förmodligen läst om det och trott på det som stått...
https://www.yourtango.com/201064284/study-claims-attractive-people-daughters

https://www.dailymail.co.uk/science...Attractive-couples-likely-daughters-sons.html

Ganska utförligt test ändå... på 17 000 barn.
Så teorin är ju inte helt omöjlig.
 
Fast han har ju inte fått det från tomma intet.
Han har förmodligen läst om det och trott på det som stått...
https://www.yourtango.com/201064284/study-claims-attractive-people-daughters

https://www.dailymail.co.uk/science...Attractive-couples-likely-daughters-sons.html

Ganska utförligt test ändå... på 17 000 barn.
Så teorin är ju inte helt omöjlig.

Ingen påstod att det kom från tomma intet, att man läser det på internet betyder inte att det är sant. Du måste ha märkt vid det här laget att dåliga internetkällor inte går hem? Det blir ganska tröttsamt med dessa ovidkommande länkar i tid och otid.
 
Fast han har ju inte fått det från tomma intet.
Han har förmodligen läst om det och trott på det som stått...
https://www.yourtango.com/201064284/study-claims-attractive-people-daughters

https://www.dailymail.co.uk/science...Attractive-couples-likely-daughters-sons.html

Ganska utförligt test ändå... på 17 000 barn.
Så teorin är ju inte helt omöjlig.
Hero, har du någonsin studerat på högre nivå än högstadium? Du verkar inte ha någon kunskap i hur man värderar källor. Eller hur studier fungerar. Jag säger det eftersom det är något väldigt återkommande här: du postar väldigt märkliga länkar och tror att de bevisar mer än vad de faktiskt gör.
 
Min snygga men nonchalanta kollega dök upp på min tinder imorse. Såå nu vet jag inte vad jag ska göra. Vi åt frukost mittemot varandra idag och han lyckades mycket effektivt titta på alla utom mig. Anledningarna till det kan ju vara många och jag vill ju inte vara puckot som inte fattar. Vi jobbar ändå litegrann ihop regelbundet.
 
Ingen påstod att det kom från tomma intet, att man läser det på internet betyder inte att det är sant. Du måste ha märkt vid det här laget att dåliga internetkällor inte går hem? Det blir ganska tröttsamt med dessa ovidkommande länkar i tid och otid.

Endel lever i en egen verklighet... Där det enda som är rätt och riktigt, vet en redan... Där har pseudovetenskapen sitt näste :cautious:
 
Ja alltså jag hade lite på känn att han kanske inte var helt PK, och lite övertygad om sin egen förträfflighet. Men eftersom han verkade så ickekrävande så tänkte jag att jag ger det en chans.

Han var helt och hållet övertygad om sina teorier om att det vi mer normalt begåvade kallar för normer berodde på biologiska skillnader, och bytte samtalsämne så fort jag påpekade att evolutionen behöver fler år på sig än så. Vinet for ut ur näsan när han berättade att snygga föräldrar får en flicka som första barn, för biologiskt sett är det mer gynnsamt att föda flickor? Och då kommer de som har starkast gener aka ”snyggenen” att få flickor istället för pojkar.

Men alltså det var ju underhållande! Jag har bara läst om sådana här människor tidigare, aldrig sett dem live. Det var lite som att gå på zoo. Jag fick uppfattningen att han blev lite stött av mitt asgarv, och att vi aldrig mer skulle höras. Så jag blev minst sagt förvånad när han hörde av sig i morse och tackade för ett mycket för ett intressant samtal. Att han inte ens pratat så öppet med sina vänner. Jag svarade att jag ideologiskt aldrig varit så långt ifrån någon förut och nu tror jag att han har fattat hinten.

OMG 😂 Skrattar så jag gråter på jobbet 🤣🤣🤣🤣
 
Just det var anledningen till att jag bröt tidigt med en annars supertrevlig man som jag träffade för flera år sedan. Jag insåg att vi aldrig skulle passa sådär överdrivet bra ihop när han hade jobbet som högsta prioritet och gärna jobbade extremt mycket.

Full förståelse för det. Vi får se hur jag känner. Mitt problem med tidigare killar har snarare varit tvärtom. Jag tycker det är jobbigt om de har för mycket fritid och förväntar sig att man ska kunna ses ofta. Jag själv jobbar också rätt mycket och sen utöver det har jag hunden som jag tränar en hel del. Därför har det känts skönt med folk som har många egna intressen som tar upp deras tid.

Arbetsnarkomanens jobb, som också är hans största hobby, är också en stor hobby för mig så bara där gör det ju att jag naturligt intresserar mig för hans jobb och förstår att han har mycket att göra. Vi kan också umgås på samma typer av aktiviter när han väl har fritid och vill ägna sig åt det på hobbynivå. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 020
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 668
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 896
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 124
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp