Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just det som är bökigt. Alla vill inte använda engelska uttryck, och då blir det lätt språkförbistring och missförstånd. Sen är det inte alla uttryck som går att slå upp en översättning till har jag märkt, då betydelsen glider lite av och till. För en annan som inte valsar runt bland folk som någon annan stabo (jo jag upplever dem som att de är piggare på att använda engelska uttryck ännu mer än vi som bor på landet) så känner man sig alltmer bakom flötet och efter på något vis. Men sen tycker jag ibland att det är en brist hos många att inte uttrycka det de vill på sitt eget språk, för en del är det som att de inte vågar och blir tryggare att använda tex engelska. Många gånger blir det nära nog lite fånigt, men det kanske är meningen, vad vet jag.
Fast det finns ju massa dialektala ord också som man inte förstår. Det händer då och då att folk skriver ord här på buke som jag aldrig hört eller är osäker på vad personen menar med. Då är det ju bara att fråga. För mig gör det inget om jag inte kan eller inte förstår allt- då frågar jag och lär mig något nytt.
Sen har det i alla tider kommit in nya ord i språket från andra språk.
 
Fast det finns ju massa dialektala ord också som man inte förstår. Det händer då och då att folk skriver ord här på buke som jag aldrig hört eller är osäker på vad personen menar med. Då är det ju bara att fråga.
Sen har det i alla tider kommit in nya ord i språket från andra språk.
Jag håller med, men samtidigt kan jag hålla med @ptr i det han skriver. Fler engelska ord har tagit över fullt fungerande svenska ord, och det känns lite förvånande.
 
Jag tror att det skulle vara väldigt enkelt att ta upp det med den här personen. Men samtidigt- tar det inte bort lite av det roliga? Det pirriga i att inte veta så himla noga?
Kanske det? Det är upp till dig! :)
 
Intressant klipp om incels, tänkte att det kan vara relevant iom att de finns även i dejtvärlden. Med Moderator får ta bort om det inte är ok :)
 
Klättraren och jag försöker få till en dejt vilket verkar omöjligt. Denna veckan är min son här och vi åker bort i morgon. När vi kommer hem och sonen åker till sin pappa så drar Klättraren utomlands för att klättra en vecka.
När han kommer hem jobbar jag sen kommer ev min KK hit.
Hopplöst att dejta på sommaren när folk har semester. De har ju inte tid 🙄
 
Jag ska på dejt imorgon :nailbiting:
Vi kan kalla honom M, lika gammal som mig, trevlig att snacka med även om det inte varit något djupare. Ska gå en promenad imorgon. Satt maxgräns på 2,5 timme innan jag möter upp en annan vän (till honom kommer jag dock säga 1h - om han är en tråkig typ så kan jag smita lätt :o )

Sen har ett gammalt ragg swipat höger på mig. Funderar på att skriva till honom och höra om han ska med och grilla imorgon när jag är i hans stad... vill minnas det som om han var ganska trevlig i sänghalmen, och det skulle jag behöva nu :laugh::angel:
 
Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?

Jag är kollegan, och min kompis sa spontant idag att hon inte hade varit lycklig åt det om hon var hans tjej.

Han och jag har ett gott öga till varandra och bra personkemi, men han är ju med henne och jag skulle aldrig vilja förstöra något mellan dem.
 
Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?

Jag är kollegan, och min kompis sa spontant idag att hon inte hade varit lycklig åt det om hon var hans tjej.

Han och jag har ett gott öga till varandra och bra personkemi, men han är ju med henne och jag skulle aldrig vilja förstöra något mellan dem.
Är väl tjejens problem? Han måste väl få umgås med folk oavsett kön?

Jobbigt för de som är bisexuella, ska de inte få ha några vänner alls?
 
Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?

Det är väl inte min sak att godkänna partnerns promenadkompisar?

Jag själv hade verkligen inte tyckt något alls om vem partnern umgås med. Sen finns det ju en del som är väldigt svartsjuka på grund av osäkerhet och som kan behöva lite stöttning av partnern vid vissa situationer. Men då ligger ju problemet på den svartsjuka, inte på partnern att begränsa sitt liv.
 
Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?

Jag är kollegan, och min kompis sa spontant idag att hon inte hade varit lycklig åt det om hon var hans tjej.

Han och jag har ett gott öga till varandra och bra personkemi, men han är ju med henne och jag skulle aldrig vilja förstöra något mellan dem.

Inga problem alls. Jag och min lokis lunchade idag bara vi två. Går jag promenad eller ska upp på stan tar jag ofta med någon kollega jag gillar.
Jag är väldigt tajt med många på jobbet, manliga som kvinnliga.
 
Klättraren och jag försöker få till en dejt vilket verkar omöjligt. Denna veckan är min son här och vi åker bort i morgon. När vi kommer hem och sonen åker till sin pappa så drar Klättraren utomlands för att klättra en vecka.
När han kommer hem jobbar jag sen kommer ev min KK hit.
Hopplöst att dejta på sommaren när folk har semester. De har ju inte tid 🙄
Var det inte klättraren som tog bort matchningen? Eller blandar jag ihop det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp